2025-01-20, 12:45
  #397
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ski-entusiasten
Ser jo at du ikke tar til deg fakta. Du kan jo se på de to linkene under, selv om jeg vel ikke har noen stor tro på at det vil ha noen
innvirkning på den vrangforestilling du har låst deg fast i.
I den første linken ser du Kristine, en ung kvinne som driver sin egen ski-skole for barna hjemme på Konnerud, på siden av karrieren.
I den andre linken ser du..vel..Caster Semenya. Forklaring unødig.

Generelt har jo bitterhet og mobningsrefleks mot høyreiste kvinner sin forklaring i en utilstrekkelighetskänsla hos de som holder på med sånt. Dette er noe høyreiste flotte kvinner nog ikke bryr seg så mye om, men heller avfeier som patetisk.

https://www.dt.no/hemmelighetsfull-stavas-skistad-har-planen-klar-vi-har-funnet-veien-som-funker/s/5-57-2204822
https://www.sowetanlive.co.za/sport/2019-06-13-caster-beats-iaaf-again/


Du tror ju säkert att Skistad är ren och har aldrig använt doping fast allt tyder på något annat. Moonface, acne, tics, tillväxt av käkben, märkliga ögon, onaturlig styrka, basröst, en personlighet och uppförande som är långt ifrån kvinnlig, mood issues, ingen genuin glädje efter vinst och dessutom en enorm prestationsökning under samma sommar som Johaug och Falla slutade.

Du tror ju säkert också att Johaug var ren fast hon blev fast för doping.
__________________
Senast redigerad av Langrennsfan 2025-01-20 kl. 13:13.
Citera
2025-01-20, 13:28
  #398
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Langrennsfan
Du tror ju säkert att Skistad är ren och har aldrig använt doping fast allt tyder på något annat. Moonface, acne, tics, tillväxt av käkben, haj ögon, onaturlig styrka, basröst, en personlighet och uppförande som är långt ifrån kvinnlig, mood issues och dessutom en enorm prestationsökning under samma sommar som Johaug och Falla slutade.
Du tror ju säkert också att Johaug var ren fast hon blev fast för doping.
Lite generellt om problematiken vi står overfor her da.

Høyreiste kvinner er ikke helt uvane med en intens bitterhet og hat fra et fåtall menn. Det er fra de som ikke aksepterer sin utilstrekkelige fysikk. De som gjør det derimot, blir populære for de høyreiste og alle andre med sin positivitet og glede.
Men et fåtall graver seg heller ned i selvmedlidenhet, bitterhet og hat og blir upopulære små mennesker i stedet.
Finnes vel knapt noe mer patetisk enn det. Man burde vel egentlig synes synd om dem, men jeg får det dessverre ikke helt til.

https://www.youtube.com/watch?v=v8UVBgUd9GE&ab_channel=RandyNewman-Topic
Citera
2025-01-20, 13:29
  #399
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Langrennsfan
Jämfört med andra skidåkare har Skistad en klart maskulinare röst och personlighet. En klassisk basröst liksom andra steroidanvändare.

"Hon är inte maskulinare än andra skidåkare"
https://www.gp.se/images/article/1a3f330f-4896-5e99-aa9a-ab719df307e8/images/07eA1IZRkxuEqEtoFNuBK3oD4DPc-WIDE.jpg?width=3840&quality=75

Oj, ja där ser hon verkligen manlig ut.

Tack för din analys, det skulle onekligen förklara en del om hon var en sådan som fötts i ”fel kropp”. Tragiskt om allt det lett till cellförändringar och att inte hälsan utan att hetsas till elitidrottare fick gå först.

Hoppas hon får upprättelse och kan komma ur garderoben och visa sin transsexualitet, om så är fallet. Att vara sig själv är viktigare än att vinna i idrott.
Citera
2025-01-20, 13:32
  #400
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ski-entusiasten
Lite generellt om problematiken vi står overfor her da.

Høyreiste kvinner er ikke helt uvane med en intens bitterhet og hat fra et fåtall menn. Det er fra de som ikke aksepterer sin utilstrekkelige fysikk. De som gjør det derimot, blir populære for de høyreiste og alle andre med sin positivitet og glede.
Men et fåtall graver seg heller ned i selvmedlidenhet, bitterhet og hat og blir upopulære små mennesker i stedet.
Finnes vel knapt noe mer patetisk enn det. Man burde vel egentlig synes synd om dem, men jeg får det dessverre ikke helt til.

https://www.youtube.com/watch?v=v8UVBgUd9GE&ab_channel=RandyNewman-Topic

Du ignorerade ju hela innehållet med bevis mot doping. Dessa bevis kan inte bara förklaras med storvuxenhet.
Citera
2025-01-20, 13:33
  #401
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Oj, ja där ser hon verkligen manlig ut.
Tack för din analys, det skulle onekligen förklara en del om hon var en sådan som fötts i ”fel kropp”. Tragiskt om allt det lett till cellförändringar och att inte hälsan utan att hetsas till elitidrottare fick gå först.
Hoppas hon får upprättelse och kan komma ur garderoben och visa sin transsexualitet, om så är fallet. Att vara sig själv är viktigare än att vinna i idrott.
Se mitt svar til langrennsfan over, ser ut til å passe bra på deg også
Citera
2025-01-20, 13:41
  #402
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Oj, ja där ser hon verkligen manlig ut.

Tack för din analys, det skulle onekligen förklara en del om hon var en sådan som fötts i ”fel kropp”. Tragiskt om allt det lett till cellförändringar och att inte hälsan utan att hetsas till elitidrottare fick gå först.

Hoppas hon får upprättelse och kan komma ur garderoben och visa sin transsexualitet, om så är fallet. Att vara sig själv är viktigare än att vinna i idrott.

Intersex är dock inte samma sak som trans. Trans betyder att känna sig född i fel kropp medan intersex är mer att utåt se mer mot det ena könet medan samtidigt ha också genetik av det andra könet. Så inget med att komma ut ur garderoben men annars bra poäng.
Citera
2025-01-20, 14:00
  #403
Medlem
Artsoppamedflasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ski-entusiasten
Lite generellt om problematiken vi står overfor her da.

Høyreiste kvinner er ikke helt uvane med en intens bitterhet og hat fra et fåtall menn. Det er fra de som ikke aksepterer sin utilstrekkelige fysikk. De som gjør det derimot, blir populære for de høyreiste og alle andre med sin positivitet og glede.
Men et fåtall graver seg heller ned i selvmedlidenhet, bitterhet og hat og blir upopulære små mennesker i stedet.
Finnes vel knapt noe mer patetisk enn det. Man burde vel egentlig synes synd om dem, men jeg får det dessverre ikke helt til.

https://www.youtube.com/watch?v=v8UVBgUd9GE&ab_channel=RandyNewman-Topic
haha ok 90% dvärgar på Fb alltså Nu när du ändå är inne på att göra psykologiska profiler av användarna här så är min fråga: vad säger man om män som har homoerotiska profilbilder på 20 år yngre män i bar överkropp...?
Citera
2025-01-20, 14:01
  #404
Medlem
Artsoppamedflasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Langrennsfan
Intersex är dock inte samma sak som trans. Trans betyder att känna sig född i fel kropp medan intersex är mer att utåt se mer mot det ena könet medan samtidigt ha också genetik av det andra könet. Så inget med att komma ut ur garderoben men annars bra poäng.
intersex är en eufemism för hermafrodit, alltså tvekönad.
Citera
2025-01-20, 14:11
  #405
Medlem
vackertsvin...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ski-entusiasten
Se mitt svar til langrennsfan over, ser ut til å passe bra på deg også

Du svarar ju inte på någonting förutom att du, som vanligt är med norrmän, försvarar din landsmaninna genom att kallar skribenten för bitter och hatisk. Du kan inte själv se att Stavås Skistad besitter en mängd attribut som gör att det går att ifrågasätta henne? Titta på hennes ryggtavla, den ser ut som en östtysk simmerskas från 70-talet. Hon vinner tävlingar primärt för att hennes kropp liknar en mans. Detta gäller även exempelvis simmerskan Sarah Sjöström som med sina 182 cm och 42 i skostorlek har en extrem fysiskt fördel, dock utan moonface och alfahanne-beteende. Lyft dina argument om du skall tas på allvar. Annars finns det säkert något norskt forum, där alla tycker lika, som du kan ägna dig åt istället.
Citera
2025-01-20, 14:11
  #406
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artsoppamedflask
haha ok 90% dvärgar på Fb alltså Nu när du ändå är inne på att göra psykologiska profiler av användarna här så är min fråga: vad säger man om män som har homoerotiska profilbilder på 20 år yngre män i bar överkropp...?
Hi-hi, det er den som imponerer mest sin plass. Jonnas egentlig.Han har den bare til låns fram til Jonna imponerer meg igjen.
Det ser jeg fram i mot, for det bildet av Jonna er lekkert, som du sikkert så fram til etter TdS
Citera
2025-01-20, 14:14
  #407
Medlem
vackertsvin...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ski-entusiasten
Hi-hi, det er den som imponerer mest sin plass. Jonnas egentlig.Han har den bare til låns fram til Jonna imponerer meg igjen.
Det ser jeg fram i mot, for det bildet av Jonna er lekkert, som du sikkert så fram til etter TdS

Obegripligt inlägg
Citera
2025-01-20, 14:15
  #408
Medlem
Artsoppamedflasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ski-entusiasten
Hi-hi, det er den som imponerer mest sin plass. Jonnas egentlig.Han har den bare til låns fram til Jonna imponerer meg igjen.
Det ser jeg fram i mot, for det bildet av Jonna er lekkert, som du sikkert så fram til etter TdS
Du hade en bild på en röv med blå dräkt väl..? trodde det var en finska
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in