2025-01-20, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GretaForPresident
Faktiskt, men Kasatkina är nästan den enda ryssen jag har någon sorts respekt för - allt beroende på att hon är öppet homosexuell, och vågar stå för detta som ryska.

Homosexuella dödas på löpande band i diktaturens Ryssland, så det är modigt att våga vara människa, lesbisk människa…

Aha det var mer än jag visste. Hon har tydligen inte varit i Ryssland på flera år pga detta och att hon är emot kriget. Respekt.
Citera
2025-01-20, 12:48
Medlem
Ilimitados avatar
Man undrar ju vad Sinner gjorde under avbrotten. Han såg helt slut ut innan och hade troligtvis inte klarat av att vinna om spelet hade rullat på. För mycket mygel inom dagens sport.
Citera
2025-01-20, 12:54
Avslutad
Citat:
Faktiskt, men Kasatkina är nästan den enda ryssen jag har någon sorts respekt för - allt beroende på att hon är öppet homosexuell, och vågar stå för detta som ryska.

Homosexuella dödas på löpande band i diktaturens Ryssland, så det är modigt att våga vara människa, lesbisk människa

Homosexualitet är inget brott i Ryssland så hon kan spela sin tennis med godan ro i sitt hemland.

Däremot spelar hon glatt och spralligt tennis i Saudiarabien och Kina, där homosexualitet är olagligt, så någon vidare förebild är hon inte, hennes teknik och tennis överlag ser för jävlig ut dessutom.
Citera
2025-01-20, 12:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ilimitado
Man undrar ju vad Sinner gjorde under avbrotten. Han såg helt slut ut innan och hade troligtvis inte klarat av att vinna om spelet hade rullat på. För mycket mygel inom dagens sport.

Jag såg inte matchen, när tog han sina medical timeouts?
Citera
2025-01-20, 13:34
Medlem
GretaForPresidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Homosexualitet är inget brott i Ryssland så hon kan spela sin tennis med godan ro i sitt hemland.

Däremot spelar hon glatt och spralligt tennis i Saudiarabien och Kina, där homosexualitet är olagligt, så någon vidare förebild är hon inte, hennes teknik och tennis överlag ser för jävlig ut dessutom.

Ibland skriver du vettiga saker, men, ibland saker som är uppåt väggarna!?

Så du menar att Ryssland är ett hallelulah-land för gay-communities??

Suck.

Att Kasatkina kan spela i andra länder där homosexuella dödas utan anledning, det beror ju självfallet på att respektive land dödar sina egna homosexuella, inte ”turister”…

Skulle Kineser Araber eller Ryssar döda kreti pleti gays så skulle nog Tim Cook varit eliminerad för länge sedan…
Citera
2025-01-20, 14:15
Avslutad
Citat:
Ibland skriver du vettiga saker, men, ibland saker som är uppåt väggarna!?

Så du menar att Ryssland är ett hallelulah-land för gay-communities??

Suck.

Att Kasatkina kan spela i andra länder där homosexuella dödas utan anledning, det beror ju självfallet på att respektive land dödar sina egna homosexuella, inte ”turister”…

Skulle Kineser Araber eller Ryssar döda kreti pleti gays så skulle nog Tim Cook varit eliminerad för länge sedan…

Varför byter hon inte nationalitet om Ryssland är så motbjudande och inhumant som hon påstår? Och varför har inte det ryska tennisförbundet brutit med henne om homosexualitet är olagligt och inte accepteras? Ja, kanske för att du har fel i det du skriver.

Hur som helst så är gaphalsen utslagen och det är det enda viktiga.
Citera
2025-01-20, 15:39
Medlem
GretaForPresidents avatar
Citat:
Varför byter hon inte nationalitet om Ryssland är så motbjudande och inhumant som hon påstår? Och varför har inte det ryska tennisförbundet brutit med henne om homosexualitet är olagligt och inte accepteras? Ja, kanske för att du har fel i det du skriver.

Hur som helst så är gaphalsen utslagen och det är det enda viktiga.

Skärpning!

Bara för att något INTE är förbjudet i lag så har man i Ryssland oskrivna lagar som uppmuntrar till att förfölja (och ibland döda) homosexuella.

Min bror bor öster om S:t Petersburg sedan några år (jobbrelaterat att han hamnat där), och, jag tror mer på honom och hans ”intellektuella” vänkrets om situationen i Ryssland än en som killgissar som du...
Citera
2025-01-20, 16:02
Avslutad
Eftersom hon fortfarande får och fortsatt valt att tävla för Ryssland så kan vi dra slutsatsen att hon älskar sitt hemland helt enkelt. Och som sagt, hon är utslagen och ej saknad i turneringen. ☺️
Senast redigerad av billigost 2025-01-20 kl. 16:04.
Citera
2025-01-21, 05:21
Medlem
Månsans avatar
”Min” tjej stormar fram som vanligt. Blir det ytterligare en Grand slam-titel i samlingen för Suweiskan? Troligtvis.

Framme i semi nu tillsammans med nya partnern Ostapenko. Den lilla hårdslående köttbullen passar utmärkt ihop med bollgeniet Su-wei.
Citera
2025-01-21, 07:20
Medlem
Ilimitados avatar
Citat:
Jag såg inte matchen, när tog han sina medical timeouts?
Tredje set vid ställningen 1-1 i set och Rune tryckte på kraftigt precis innan avbrottet. Sinner såg verkligen helt slut ut. Kan tycka det är oschysst att springa ut i omklädningsrummet, vila upp sig, äta, dricka mitt i ett momentum.
Citera
2025-01-21, 10:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ilimitado
Tredje set vid ställningen 1-1 i set och Rune tryckte på kraftigt precis innan avbrottet. Sinner såg verkligen helt slut ut. Kan tycka det är oschysst att springa ut i omklädningsrummet, vila upp sig, äta, dricka mitt i ett momentum.

Hur länge var han borta då?
Citera
2025-01-21, 10:26
Medlem
”När jag var 17 år spelade jag en timme i veckan.”

/Pernfors. (Sex år senare var han 10a i världen.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in