Citat:
Ursprungligen postat av
Mikaelviraa
Ja! Jag bor i ett villaområde. Jag är ute mycket för jag har hund. Särskilt på helgen ser jag dom (mest män). De joggar runt på gatorna med något maniskt i sin blick. Skynda att jogga för att skynda vidare till nästa aktivitet.
Träningsform hos TM går i vågor. För tjugo år sen var det gym, för tio-tolv år sen cykling, för fem-sex år sen padel, och nu löpning i trikåer så det manliga paketet sticker ut som en näve plommon, på spagettiarmen sitter en välinvesterad pulsmätare, tittar man uppåt hittar man inga axlar och ser vi helheten så är det en femtioåring på 70 kg som är inne i någon form av kamp när han med lätta steg löper milen genom villaområdet. Förutom att stressreducera från ett hektiskt jobb, en tjatig TM-fru, och ängsligheten över att passa in i TM-hovet, så kan man skryta om sin sunda livsstiiiil.
Citat:
Ursprungligen postat av
Congelado
Vidrig term precis som dom själva. Deras lingvistik någon borde göra en lista.
Livsstil: Se ovan, att träna ofta, målmedvetet med tidtagning och regelbundna löparlopp.
Master Bedroom: Sterilt nyrenoverat med en dubbelsäng för närmare 100 k (TM tänker ut hur de ska få fram vad sängen kostade och bräcka sina TM-vänner). Ingen konst på väggarna, eventuellt kort på barnen.
Italienska köket: Koka pasta, stek körsbärstomater och skivad kycklingfilé i italiensk olivolja, i med creme fraice, mozzarella och pastavatten, med basilikablad ovanpå, så kan du leka italiensk kock på Instagram.
Weekend: En 2-4 dagarssemester i London eller Champagne, spenderad mestadels på shopping och dyra restauranger. Inga muséer och om det är någon kulturupplevelse i form av guidad tur på den franska landsbygden så ingår champagneprovning.
Engelska titlar i arbetslivet: Partner, Account Manager, Business Relationship Manager, etc.
Spahelg: Precis samma helg som när sextioåriga kvinnor arbetandes i äldrevården åker på spa. Bad, bastu, massage och bubbel.
Leasing: Att betala värdeminskning av en Volvo V90 de själva inte äger. Så skönt att slippa "hålla koll på service."
Premium: Allt som är lite lyxigare än vad det är för vanliga döda. Preliumtvätt, premiumrådgivare, Premium Membership