Citat:
Ursprungligen postat av
Viktor79x
Äggskämten är redan gamla . Dom har bombat med det i kommentarsfälten. Botarna du vet
Det kan jag tänka mig. Men jag menade faktiskt inte att håna frågan. Istället sitter jag faktiskt i djupa grubblerier och försöker finna en koppling mellan livets uppkomst och dess beståndsdelar, alltid ett ägg, och en spermie. Det är alltid ett ägg med i livscykeln, skal eller ej. Så jag spånar på om dessa ägg är samma som dom orber vi sett, och om dom är i en tidig utvecklingsfas. Kanske bara början. Tänk om dom kläcks? Vad är det i dom? Och sen tänker jag med tanke på Jake Barbers psionic upplevelse, tänk om, det finns någon form av ägg (liv) som kan befruktas av vårat medvetande? Eller ja nått som har med nått sånt att göra. Det var kvällens grubbleri!
Edit1. Jag tänker så här. Om objektet vi ser på film är ett äkta UFO/UAP, varför ser det exakt ut som ett ägg? Ockhams som många gillar (men inte jag iof) - Ser det ut som ett ägg så kanske det oxå är ett ägg. Av något slag. Inte nödvändigtvis biologiskt. Men formen av ett ägg, ja det talar för att det är ett ägg. Och att ägg är universalt för liv så som vi vet det. Så väldigt passande på något vis om vi nu tittar på en NHI och den just ser ut som det, ett ägg. Det ska jag grubbla på många dagar och nätter. Det finns liksom en direkt koppling till naturen som vi känner till den, ägg = liv. Varför skulle ett ufo se ut som ett exakt ägg om det inte just var ett ägg. Vad tjänar den formen för andra syften annars? Ja det här kan man spåna in på.
Edit2. Vad jag är inne på är att ägget är en slags universalform för livsfomer. Sen tänker jag på de fraktalmönster som återfinns tex i våra hjärnors nervtrådar och hur likt det är vår senaste "bild" av universum. Det är samma typ av mönster och det återfinns i det minsta liksom det största vi vet eller kan se. Man In Black-scenen där vår värld är en kula som bara upprepas i en annan dimension. Att skalan är oändlig. Det kanske ligger något spännande i det här just för att ett UFO ser ut just som ett ägg? Om det finns NHI eller interdimensaionella ting eller vafan som, tänk om dom oxå har ägg i någon bemärkelse? En kapsel av information, som utvecklas till något. Principen skulle ju kanske kunna översättas mellan tex biologi, plasma och spirituella plan. En kapsel av intelligens av något slag. Därför jag är så förundrad över att vi just fick se ett ägg som UFO under helikoptern. Hade någon velat fejka ett rymdskepp tror jag inte man hade valt ett vitt ägg. Men visst kan ju vara så med, jäkla konstig approach dock tycker jag. Så ja, ägget. Vad finns det för innebörd i att dom just ser ut som ägg.