• 1
  • 2
2025-01-19, 13:47
https://samnytt.se/polisen-sa-skydda...et-nya-sverige

Citat:
Våldsamma vansinnesdåd, många gånger med dödlig utgång, begås allt oftare av extremister och psykiskt labila personer som idag i motsats till tidigare ofta tillåts vistas fritt i det öppna samhället. Men för den som har rätt vaksam inställning, rätt övning och rätt tekniska hjälpmedel går det freda sig mot det eskalerande grova våldet. Det menar polisen.

Var beredd, men inte rädd tipsar kling och klang. Då undrar jag, hur förbereder man sig om man är gammal och svag, kanske sittande i en rullstol, för att slippa rån och misshandel? Hur förbereder sig ett barn på väg till skolan för att slippa bli förnedringsrånade av gäng ?
Hur förbereder jag mig för att inte få dörrar och fönster sprängda, skjutna, brända?

Sluta för helvete lägga era misstag på skötsamma medborgare. Jag skall inte behöva se mig om över axeln när jag går ut. Det är de styrande som sett till att Sverige blivit ett livsfarligt land att leva i, som skall se till att återställa det till vad det en gång var, trygghet och rättvisa.

Eller? Vad säger fb?
Citera
2025-01-19, 13:58
Medlem
Amen låt folket beväpna sig för fan.
Du kommer aldrig kunna försvara dig med knytnävar i en kniv/pistol-fight. Aldrig heller mot gängkriminella.

Amerikanska vapen och försvarslagar kring vapen är en fantastisk grund. Utveckla den efter vårt land och folket kommer känna sig trygga igen.
Citera
2025-01-19, 14:04
En regerings främsta uppgift är att hålla dess medborgare trygga. Det är det primära. Alltid varit så, sen urminnes tider. Men nu lever vi med korrupta politiker som skiter i folket och endast agerar som proxy för egen vinning. Styrda och belönade som de är, av den globalistiska maffian som har den verkliga makten över oss alla.
Citera
2025-01-19, 14:12
Jag var förvånad över ett av citaten men som hänvisas till en artikel i Epoch Times
Citat:
– Vi brukar säga: Var beredd men inte rädd, du måste vara lite mer om dig och kring dig. Dödligt våld av den här karaktären kommer vi inte att kunna bli av med eller besegra, vi måste lära oss hantera det. Det kommer att inträffa hela tiden, det är bara frågan om man har en jädra otur; en psykiskt sjuk person kan företa sig vad som helst.
https://www.epochtimes.se/polisens-t...t-vansinnesdad
Att vara redo är det inget fel på men det låter som att man bara ska godta en normalisering av våldet?
Citera
2025-01-19, 14:53
Medlem
Det kan man inte.
Citera
2025-01-19, 14:59
Medlem
GustavAdams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeusy
https://samnytt.se/polisen-sa-skydda...et-nya-sverige

[b]

Var beredd, men inte rädd tipsar kling och klang. Då undrar jag, hur förbereder man sig om man är gammal och svag, kanske sittande i en rullstol, för att slippa rån och misshandel? Hur förbereder sig ett barn på väg till skolan för att slippa bli förnedringsrånade av gäng ?
Hur förbereder jag mig för att inte få dörrar och fönster sprängda, skjutna, brända?

Sluta för helvete lägga era misstag på skötsamma medborgare. Jag skall inte behöva se mig om över axeln när jag går ut. Det är de styrande som sett till att Sverige blivit ett livsfarligt land att leva i, som skall se till att återställa det till vad det en gång var, trygghet och rättvisa.

Eller? Vad säger fb?
Undrade om Kling & Klang verkligen sagt så, men nu är det du klistrat in ett klipp fr. Samnytt.
Du hade gärna fått lägga till en tydlig källhänvisning.
Citera
2025-01-19, 16:14
Medlem
Europes avatar
Rimligtvis får det då inte vara förbjudet enligt lag för alla laglydiga att förbereda sig. Alla laglydiga måste få äga och bära skjutvapen. Att få utbilda sig i vapenhantering och sedan inneha ett vapen är just ”rätt övning och rätt tekniska hjälpmedel”.
Citera
2025-01-19, 17:29
Medlem
Så vilka tekniska hjälpmedel borde folk skaffa då?
Något bättre än en vevradio hoppas jag?
Citera
2025-01-19, 17:33
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sierra.Leon3
Du kommer aldrig kunna försvara dig med knytnävar i en kniv/pistol-fight. Aldrig heller mot gängkriminella.

Amerikanska vapen och försvarslagar kring vapen är en fantastisk grund. Utveckla den efter vårt land och folket kommer känna sig trygga igen.
I helvete heller, dumsvenne ska fan i mig inte få beväpna sig. Har man röstat fram denna utveckling sen 50-talet, då får man fan i mig finna sig i att bli rövknullad av Abdullah & Co.
Citera
2025-01-19, 17:49
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sierra.Leon3

Du är så pass korkad, att du tror att ÄNNU FLER vapen i omlopp i samhället skulle göra det tryggare?
Resultatet skulle naturligtvis bli att kriminella och galningar skulle få ännu bättre tillgång till vapen, samtidigt som gränsen för väpnade konflikter mellan personer sänks avsevärt eftersom samtliga förövare förväntar sig att möta något offer som är beväpnad...
Citera
2025-01-19, 17:53
Medlem
Ett sätt att skydda sig mot terror- och vansinnesdåd är att undvika gå nära portar.
Citera
2025-01-19, 17:55
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ichwill
I helvete heller, dumsvenne ska fan i mig inte få beväpna sig. Har man röstat fram denna utveckling sen 50-talet, då får man fan i mig finna sig i att bli rövknullad av Abdullah & Co.
bAbdullah & Co behöver bli avväpnade och returnerade till Babbelurien, i alla fall alla som inte blivit försvenskade och till 100% försörjer sig och sin familj själva på vita beskattade inkomster när dom varit här mer än 5 år.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in