https://samnytt.se/polisen-sa-skydda...et-nya-sverige
Citat:
Våldsamma vansinnesdåd, många gånger med dödlig utgång, begås allt oftare av extremister och psykiskt labila personer som idag i motsats till tidigare ofta tillåts vistas fritt i det öppna samhället. Men för den som har rätt vaksam inställning, rätt övning och rätt tekniska hjälpmedel går det freda sig mot det eskalerande grova våldet. Det menar polisen.
Var beredd, men inte rädd tipsar kling och klang. Då undrar jag, hur förbereder man sig om man är gammal och svag, kanske sittande i en rullstol, för att slippa rån och misshandel? Hur förbereder sig ett barn på väg till skolan för att slippa bli förnedringsrånade av gäng ?
Hur förbereder jag mig för att inte få dörrar och fönster sprängda, skjutna, brända?
Sluta för helvete lägga era misstag på skötsamma medborgare. Jag skall inte behöva se mig om över axeln när jag går ut. Det är de styrande som sett till att Sverige blivit ett livsfarligt land att leva i, som skall se till att återställa det till vad det en gång var, trygghet och rättvisa.
Eller? Vad säger fb?