2025-01-19, 14:27
Medlem
Det är väl bättre med en skidresa till sälen än en resa till Thailand med då 2 tons utsläpp per person.?
Citera
2025-01-19, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Du skrev två rader och du styckes indelade det.
Så helt omöjligt att du endast syftar på det sista du skrev.

"Jag har på fullaste allvar sett människor som har lagt upp bilder med texten ”Din semester är min vardag”."

Men ja, det var riktigt vidrigt skrivet.

Ok, otydligt av mig men ja, det är just den typen av självgoda formuleringar som jag reagerar på.
Senast redigerad av Perfecthairline 2025-01-19 kl. 14:40.
Citera
2025-01-19, 14:39
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hostjanne
För TS är garanterat efterbliven. Åker varje år och har aldrig betalat mer än 9k för 8 bäddars stuga.

Ok låter ju helt ok. Bra att få erfarenhet i tråden, TS låter fruktansvärt. Kanske OT men när är bäst att åka (beror ej på pris, har inte varit där på många år men vill dit nästa)
Citera
2025-01-19, 14:45
Medlem
Tratten52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perfecthairline
Jag satt och kollade lite om man skulle åka på en skidresa med familjen och blev helt chockad över priserna!

Kollade i sälen och fram till följande.

-Priserna för en veckas boende i Sälen varierar beroende på standard och läge men boende genom Skistar kostar cirka 19 000’SEK för en vecka under högsäsong.

Liftkort: För två vuxna och två barn över sju år kostade liftkorten sammanlagt cirka 12000 SEK för en vecka under högsäsong 2025.

Skiduthyrning: Priserna för skiduthyrning varierar beroende på utrustningens nivå och uthyrningsställe men kostar för vuxna och två barn sammanlagt cirka 3 500 SEK för en vecka

Sammanlagt uppskattas kostnaden för boende, liftkort och skiduthyrning för en vecka i Sälen för två vuxna och två barn till cirka 35 000 SEK under högsäsong. 35 500 SEK för att åka skidor!!! Då är inte ens mat och bensin inräknat!

40000 SeK för att riskera en vecka med dåligt väder och griniga barn som gnäller i kön till skidliftarna!

Man måste vara helt jävla pantad om man betalar nästan 40 000 SEK för en veckas skidresa, jag tar mycket hellre barnen på en solresa!

Alperna har blivit ännu jävligare nästan dubbelt mot Sverige.
Citera
2025-01-19, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tratten52
Alperna har blivit ännu jävligare nästan dubbelt mot Sverige.
Fy fan!

Vadå, 80 papp för en vecka med två barn?
Citera
2025-01-19, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulrik.Agren
Nej, det är inte vansinnigt dyrt, en månadslön för semesterresan är normalt. Det kostar att hålla igång en skidanläggning, med svenska löner. Något dyrare än att kratta en sandstrand i låglöneland. Jag vänder på det, vem vill gå och svettas och bränna sönder sig i solen, när man kan roa sig med aktiviteter under vintern när den är som bäst?
Jag har råd, och har varit i Sälen, dock är det extremt överskattat, man får väldigt lite underhållning för pengarna.
Citera
2025-01-19, 14:53
Medlem
Tratten52s avatar
Citat:
Fy fan!

Vadå, 80 papp för en vecka med två barn?

Det går säkert att hitta billigare om man är kravlös när det gäller hotell osv.. Vill man åka till bra ställe med bra hotell med minst frukost och liftkort brukar inkludera i priset, tex St Anton. Runt 20 papp/skalle + skidhyra. Lunch i backen + allt dricka som blir. Räkna med 75 - 100 tusen om man är 4 som åker 🤪🤪 helt sjukt
Citera
2025-01-19, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utmedmena
Jag tror däremot så här:

Skidresor är för folk som verkligen behöver visa för grannen att dom minsann är kreditvärdiga!
Glöm för allt i världen inte sociala medier...
Citera
2025-01-19, 14:58
Avslutad
Vi åker till Val-d'Isère under sportlovet, prislapp runt 40K/p, blir kul med utförs och finpromenader
Citera
2025-01-19, 15:06
Avstängd
StojanVlatkovichs avatar
Citat:
Jag satt och kollade lite om man skulle åka på en skidresa med familjen och blev helt chockad över priserna!

-Priserna för en veckas boende i Sälen varierar beroende på standard och läge men boende genom Skistar kostar cirka 19 000’SEK för en vecka under högsäsong.

Liftkort: För två vuxna och två barn över sju år kostade liftkorten sammanlagt cirka 12000 SEK för en vecka under högsäsong 2025.

Skiduthyrning: Priserna för skiduthyrning varierar beroende på utrustningens nivå och uthyrningsställe men kostar för vuxna och två barn sammanlagt cirka 3 500 SEK för en vecka

Sammanlagt uppskattas kostnaden för boende, liftkort och skiduthyrning för en vecka i Sälen för två vuxna och två barn till cirka 35 000 SEK under högsäsong. 35 500 SEK för att åka skidor!!! Då är inte ens mat och bensin inräknat!

40000 SeK för att riskera en vecka med dåligt väder och griniga barn som gnäller i kön till skidliftarna!

Man måste vara helt jävla pantad om man betalar nästan 40 000 SEK för en veckas skidresa, jag tar mycket hellre barnen på en solresa!
För många hushåll i Sverige har 35.000 samma värde som kanske 10.000 för medelhushållet.
Inga problem med vintersemestern mao.
Citera
2025-01-19, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71
Glöm för allt i världen inte sociala medier...
Ja, vara vore resan värd om man inte kan lägga upp bilder???!

HELT bortkastade pengar!
Citera
2025-01-19, 15:07
Medlem
Citat:

Sälen är alltid underbart med familj och vänner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in