2025-01-19, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Men vem har sagt att det är billigt. Har CalzoneItalia sagt att det är billigt?

Kolla Calzones svar på mitt inlägg.
Citera
2025-01-19, 12:16
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Jag kan nyttja stuga i Sälen gratis via företaget jag
jobbar för det kostar inte en krona men man får vara snabb att boka i tid då det är mycket populärt.
Jag kan nyttja ett hus i mellanamerika gratis. Kostar inte en krona.

Jaha? Om enstaka personer har tillgång till gratis boende påverkar väl inte resterande 99.9999999%?

Dessutom är min pappa polis och är starkare än din!
Citera
Medlem
Facades avatar
Dom som vill göra det och är beredda och vill samt kan betala för det gör det.
Förstår inte riktigt din frågeställning.
Folk gör vad fan dom vill för sina pengar, sluta vara en sådan sosse.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perfecthairline
Jag satt och kollade lite om man skulle åka på en skidresa med familjen och blev helt chockad över priserna!

Kollade i sälen och fram till följande.

-Priserna för en veckas boende i Sälen varierar beroende på standard och läge men boende genom Skistar kostar cirka 19 000’SEK för en vecka under högsäsong.

Liftkort: För två vuxna och två barn över sju år kostade liftkorten sammanlagt cirka 12000 SEK för en vecka under högsäsong 2025.

Skiduthyrning: Priserna för skiduthyrning varierar beroende på utrustningens nivå och uthyrningsställe men kostar för vuxna och två barn sammanlagt cirka 3 500 SEK för en vecka

Sammanlagt uppskattas kostnaden för boende, liftkort och skiduthyrning för en vecka i Sälen för två vuxna och två barn till cirka 35 000 SEK under högsäsong. 35 500 SEK för att åka skidor!!! Då är inte ens mat och bensin inräknat!

40000 SeK för att riskera en vecka med dåligt väder och griniga barn som gnäller i kön till skidliftarna!

Man måste vara helt jävla pantad om man betalar nästan 40 000 SEK för en veckas skidresa, jag tar mycket hellre barnen på en solresa!

De rike de kan.

/Lasse från Gnesta
Citera
2025-01-19, 12:17
Medlem
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utmedmena
Absolut, vill man så kan man, jag har ett intresse som tar mig utomlands några gånger per år, och det går, men att det blir billigt för att man sparar, i mina ögon så makalöst fel resonemang.

Vet du varför det är dyrt med det mesta? Jo det är för att dom som är rika vill bli ännu rikare.

Dom som äger stugor i Sälen tex tjänar ju multum bara för att ta ett exempel.
Citera
2025-01-19, 12:19
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Jag kan nyttja stuga i Sälen gratis via företaget jag
jobbar för det kostar inte en krona men man får vara snabb att boka i tid då det är mycket populärt.

Jag har också gratisboende i fjällen men stålarna rinner snabbt i väg ändå.

Liftkort - 2500kr
Skidhyra - 1500kr
Resa - 1000kr
Lunch plus en öl per dag i backen - 3000kr
Middagar, frukostar och öl i stugan - 3000kr

Summa: 11.000kr.
Citera
2025-01-19, 12:21
Medlem
Det är ju inte skitväder jämt. Det är magiskt att titta ut över det majestätiska landskapet som nästan känns som en annan planet och att glida ner för de gnistrande backarna en solig eller mulen dag. Njutning och bra träning för kroppen, lekfullt för stora och små och det händer alltid spännande och smådramatiska saker som ett fall i liften, en vurpa, en tappad stav osv.

De som åker på skidresor är ofta medelklass som även åker utomlands.
Citera
2025-01-19, 12:23
Medlem
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Jag kan nyttja ett hus i mellanamerika gratis. Kostar inte en krona.

Jaha? Om enstaka personer har tillgång till gratis boende påverkar väl inte resterande 99.9999999%?

Dessutom är min pappa polis och är starkare än din!

Är många som har förmåner via jobbet. Är man dessutom med i ett fackförbund så kan man nyttja många olika saker till mycket rabatterade priser också.

Jag är med i IF Metall och det kommer ofta erbjudande om olika resmål och utflykter till väldigt förmånliga priser . Väldigt bra
Citera
2025-01-19, 12:23
Medlem
Så bara för att du föredrar solen så är alla andra idioter? Jag tycker att 30+ och sol är totalt värdelöst väder. Njuter mycket mer av snö, minusgrader och eventuellt lite solstänk.
Citera
2025-01-19, 12:28
Moderator
HelgeBuks avatar
Man måste ju inte åka en hel vecka. Tor-sön räcker gott. Men jag håller med om att det är vansinnigt dyrt. Dock är det ju en ganska unik upplevelse på så sätt att det bara är på ett fåtal orter man kan ägna sig åt den typen av skidåkning på det sättet. Visst kan man åka i Kungsberget eller Hammarbybacken men det blir väldigt mycket tid i liften och lite tid utför.
Citera
2025-01-19, 12:29
Medlem
feemaxxxs avatar
Just därför skulle jag aldrig drömma om att ta en skidsemester med familjen. Blir solen för min del..

Men, man behöver inte vara "idiot" för att åka på skidresor. Alla har olika intressen och ekonomi, så jag har full förståelse för dem som åker på skidsemester.

De som åker på skidsemester kanske undrar "vem är idioterna som åker på solsemester"? Sitta och svettas i en solstol och inte göra någonting.. eller ligga på stranden och få sand överallt..."
Citera
2025-01-19, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perfecthairline
Jag satt och kollade lite om man skulle åka på en skidresa med familjen och blev helt chockad över priserna!

Kollade i sälen och fram till följande.

-Priserna för en veckas boende i Sälen varierar beroende på standard och läge men boende genom Skistar kostar cirka 19 000’SEK för en vecka under högsäsong.

Liftkort: För två vuxna och två barn över sju år kostade liftkorten sammanlagt cirka 12000 SEK för en vecka under högsäsong 2025.

Skiduthyrning: Priserna för skiduthyrning varierar beroende på utrustningens nivå och uthyrningsställe men kostar för vuxna och två barn sammanlagt cirka 3 500 SEK för en vecka

Sammanlagt uppskattas kostnaden för boende, liftkort och skiduthyrning för en vecka i Sälen för två vuxna och två barn till cirka 35 000 SEK under högsäsong. 35 500 SEK för att åka skidor!!! Då är inte ens mat och bensin inräknat!

40000 SeK för att riskera en vecka med dåligt väder och griniga barn som gnäller i kön till skidliftarna!

Man måste vara helt jävla pantad om man betalar nästan 40 000 SEK för en veckas skidresa, jag tar mycket hellre barnen på en solresa!
Sälen är alltid underbart med familj och vänner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in