Citat:
Ursprungligen postat av
Tosstenpoposten
Och då har du inte ens vägt in hur jävla tråkig sysselsättning skidåkning är!
Efter frukost vill man bara gosa ner sig i sängen igen, men då ska all jävla utrustning på för att gå ut i kylan. Den lilla jägern man huttade efter tandborsten, när man intalade sig att det är värt det, har redan dunstat ut i intet.
956 meter att gå till liften i snorhala obekväma kängor och 25 minuter i liftkön. 13 minuter i släplift. 5 minuter åkning ner till samma plats där du just var. 10 min om lillan åkt omkull och du får klättra upp med hennes skida.
Lunch äntligen! En helt otroligt överprisad tallrik soppa och en bärs intages ståendes på ett blött klinker i dina obekväma snorhala kängor och svetten rinner innanför ditt plastiga underställ, och 73 personer har utsett just din klinkerplatta till den närmaste vägen till skithuset.
Några åk till, samma jävla pina! Man bara längtar till ett smockfullt ställe för lite afterski. 32 grader varmt i full skidmundering, 15 min och en månadslön för en öl och jäger och lite "who da fuck is Alice"
Det är njutning!
Kvällens restaurangbesök snor ytterligare en månadslön, och när det hypade dussinbandet går på scenen med sina hårdrockscovers kan man inte ens supa bort den hemlängtan som sköljer över en.
Fy fan säger jag, aldrig mer!
Haha så sjukt kul skrivet och beskrivet, och jag håller helt med. Nästan allt stämmer. Ändå är jag en sådan där typ som har skidåkning (inkl det där jobbiga runtomkring) som ett livselexir med resor både till fjäll och alper varje år, delvis inkluderande gnälliga döttrar som muttrande och surt långsamt äter en croissant till frukost och är allmänt irriterade på sin välmenande far som dessutom lät dem sova ut på morgonen trots att nysnön ligger bäddad över Verbier...❄️
Livet....😅