Citat:
Ursprungligen postat av
Tidsmaskinisten
Funderade på detta ikväll. Består Flashbacks användarbas till största del av personer som var mobbare i skolan/på arbetsplatsen, eller de som blev mobbade på skolan/arbetsplatsen? Själv tillhör jag den sistnämnda gruppen, och undrar om det är en erfarenhet jag delar med många andra här? Mobbare tenderar väl att vara mer populära i sociallivet, det är ju mobbarna som har vänner och inte den mobbade, så mobbarna går väl ut och umgås med personer i verkliga livet istället för att hänga på Flashback. Såklart är det inte svartvitt, men det vore ändå intressant att läsa vad ni tror, och varför?
Tror inte att det handlar så mycket om sådant som att det handlar om att ett stort klientel är störda.
Jag gick in på Flashback och för en tio år sedan med en öppen men naiv inställning om det med att människor skulle kunna visa mig sympati och även hjälpa mig. Jag insåg att de flesta är rubbade när det gäller empatisk förmåga samt att jag är smartare än dem. Om man själv är den som är skickligare på att leverera svar och förklaringar så blir det inte mycket att hämta av att rådfråga andra.
Men att dreva mot mig... jag blev mobbad som barn och är inte den som töntar längre kan gå på.
Såklart. Jag kan uppleva att det är jobbigt men det är generellt människor som är fulare än vad jag är och jag ser att problemet är att de vet om det. Oavsett ålder eller kön. Aldrig snygga, attraktiva personer som försöker mobba mig. Jag tittar alltid på hur en person ser ut om den har en negativ attityd. Alltid. Finns en röd tråd i att uppträda illa mot vilka problem som syns med blotta ögat.
Vilket känns rätt skevt om det är en tonåring som exempel. Dvs att en liten snorunge kan leva ut sina komplex mot någon gammal nog att vara deras mamma.
Det uppmuntrar mig att i framtiden göra skönhetsoperationer för att hålla en högre nivå. Idag ser jag det som onödigt då jag helt enkelt inte känner för att se bra ut i någon större utsträckning.
Men jag har ett driv av att
aldrig vara lika ful som människor som genom hela mitt liv angripit mig. Nivån jag håller är inte så hög.
Många Flashbackare ser bra ut och är normala människor och även så bland de unga. Återminstone de jag sett när jag förr fått bilder eller när folk addade mig på TikTok någon vända.
Det är lätt att tro att det bara är de där i de mörka hörnen som är här men så ser det inte riktigt ut.
Jag tror dock man måste ha något i sig för att orka stå kvar och ja, en hel del som skriver är uppenbart antisociala och lever ut drag de inte kan irl. Gissningsvis är det fler människor med antisociala och/eller antisociala drag som cirkulerar på nätet än vad det måste vara utstötta så det är nog fler mobbare än mobbade. Det beror på att elaka människor får en kick av att uppträda illa. På nätet kan de göra mer skit än vad som är möjligt i verkligheten.