2025-01-18, 16:37
Medlem
Brottar-Bertils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hissen100
Visst kan man konstatera att det är två bolag som är på dekis och kämpar för sin överlevnad. Eller att ägarna och de som sitter i styrelsen försöker att krama ut så mycket som möjligt från bolagen. Både Anoto och Fingerprint har blivit frånsprungna och deras teknik och produkter är förlegade…tror jag.

Om du kommit fram till att Anoto är en scam, vore det då inte både rimligare, säkrare och mer givande att trejda i ett seriösare bolag? Det finns ju trots allt ett antal högvolatila aktier där det ändå finns ett riktigt bolag med en bärande idé i grunden, vilket saknas hos Anoto.

Citat:
När kommer det ett PM som skickar aktien i höjden? Eller när kommer näste emission? Gällande Anoto så har jag investerat en del på sistone och har satt in flera stopplossar. Bara det är vanskligt, det är inte så kul när nån jäkel skakar trädet och stopplossarna går, lite senare ligger aktien på plus och man står där med neddragna brallor.

Själv tror jag att det kommer ett positivt snart gällande Anoto, hoppas det i alla fall.

Du får nog hoppas på något i den här stilen:

Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Signaturen Brunte på Avanzas forum filosoferar:

"Och vad kommer nästa PM handla om nu när det inte är någon större idé att teckna sig i NE?
Ett PM om att Microsoft kanske möjligtvis kommer att ringa eller så har dom redan ringt vilket visade sig vara en felringning men ändå liksom asså.

Eller ska man starta ännu ett nytt företag vars huvudsakliga uppgift är att köpa Anotos produkter då marknaden i övrigt är något skral.

Very sooooooon kan man antagligen få ihop några biljoners triljoners fantastiska gissningar."

För i slutändan är det ju faktiskt precis så här illa:

Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Eftersom ledningen är bedragare och aktieägarna idioter så fortsätter föreställningen.
Citera
2025-01-18, 17:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Brottar-Bertil
Om du kommit fram till att Anoto är en scam, vore det då inte både rimligare, säkrare och mer givande att trejda i ett seriösare bolag? Det finns ju trots allt ett antal högvolatila aktier där det ändå finns ett riktigt bolag med en bärande idé i grunden, vilket saknas hos Anoto.

Du får nog hoppas på något i den här stilen:

För i slutändan är det ju faktiskt precis så här illa:

Jag har inte kommit på att Anoto är en ”scam” alltså en bluff. Från början var det nog en bra idé men det följdes av otur och kanske en tveksam ledning, vad vet jag. Men här handlar det om aktiehandel - i nutid och inget annat. Få se om man kan hitta dalen, eller botten, på aktie kurvan. Men förr eller senare blir det ett hopp på 50% eller mer, tro mig - jag dricker en sexa vodka till frukost samtidigt med frukosten, såna personer är pålitliga: men lita inte på en nykterist. Så trovärdigheten är stor!

Kikar man lite i närtid så finns risken att aktien dyker lite innan PM:et kanske ner mot 9 öre men jag är på alerten och köper friskt, sen drar den iväg.
Citera
2025-01-18, 22:25
Avslutad
Tror att aktien snart går över 15 öre, snart kommer ett Pm.

…Och sen måste jag vända mig till Rivet, allas vår hjälte, lever du? Mitt hjärta bultar för dig! Vet inte om det är off topic - antar det, men känslorna förvirrar ibland och tar både hjärtat och det man skriver någon annanstans. Du skriver så elakt så det närmast likar sadomasochism: ” i like it bayby”.
Nu är jag verkligen off topic men vi kan leka gömma: Anotopinnen i kalsongen eller några frisinnade lekar som passar in under vårat romantiska täcke! Du är en dröm, en hjälte, ser dig framför mig med en svart huva med dragkedja för munnen och iklädd en läderdräkt.

Men det gäller ändå att snegla på teknisk analys:

Anoto Group ligger i en närmast horisontell trendkanal på medellång sikt och fortsatt utveckling i samma riktning indikeras. Aktien gav köpsignal från en dubbelbotten-formation vid brottet upp genom motståndet vid 0.12. Ger signal om vidare uppgång till 0.13 eller mer. Aktien har brutit upp genom motståndet vid cirka 0.12 kronor och vidare uppgång är därmed signalerad. Dålig likviditet (handlat 100% av dagarna, i genomsnitt 0.06 MKr per dag) försvagar analysen.
Citera
2025-01-18, 22:46
Medlem
Brottar-Bertils avatar
Citat:

Anoto Group ligger i en närmast horisontell trendkanal på medellång sikt och fortsatt utveckling i samma riktning indikeras. Aktien gav köpsignal från en dubbelbotten-formation vid brottet upp genom motståndet vid 0.12. Ger signal om vidare uppgång till 0.13 eller mer. Aktien har brutit upp genom motståndet vid cirka 0.12 kronor och vidare uppgång är därmed signalerad. Dålig likviditet (handlat 100% av dagarna, i genomsnitt 0.06 MKr per dag) försvagar analysen.

Är det inte rätt meningslöst att göra teknisk analys på en aktie som är så utbombad och renons på allt vad fundamental kvalitet vill säga? Det känns som mer än att leka med elden, snarare att försöka sluka eld utan att ha en aning om hur det går till.
Citera
2025-01-18, 22:48
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Jag har inte kommit på att Anoto är en ”scam” alltså en bluff. Från början var det nog en bra idé men det följdes av otur och kanske en tveksam ledning, vad vet jag. Men här handlar det om aktiehandel - i nutid och inget annat. Få se om man kan hitta dalen, eller botten, på aktie kurvan. Men förr eller senare blir det ett hopp på 50% eller mer, tro mig - jag dricker en sexa vodka till frukost samtidigt med frukosten, såna personer är pålitliga: men lita inte på en nykterist. Så trovärdigheten är stor!

Kikar man lite i närtid så finns risken att aktien dyker lite innan PM:et kanske ner mot 9 öre men jag är på alerten och köper friskt, sen drar den iväg.

Om du blev erbjuden VD-jobb på Anoto men deras kassa var tom men du kunde få tre miljiner i lön i två år om du/Anoto gjorde en nyemission, hur hade du gjort då? Hur deras nuvarande VD gör vet du.
Citera
2025-01-18, 22:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Brottar-Bertil
Är det inte rätt meningslöst att göra teknisk analys på en aktie som är så utbombad och renons på allt vad fundamental kvalitet vill säga? Det känns som mer än att leka med elden, snarare att försöka sluka eld utan att ha en aning om hur det går till.

Håller med, det är meningslöst i vissa lägen, ibland inte, men även om det är låg omsättning så följer aktierna teknisk analys till en viss grad. Det gäller att anpassa sig.
Citera
2025-01-18, 23:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Om du blev erbjuden VD-jobb på Anoto men deras kassa var tom men du kunde få tre miljiner i lön i två år om du/Anoto gjorde en nyemission, hur hade du gjort då? Hur deras nuvarande VD gör vet du.

Då hade jag tackat nej, och börjat att jobba i Skövde på det löpande bandet där man sorterar bort produktionsskadade kondomer så att 20 kondomer hamnar i rätt bögregnbågade förpackning. Då hade jag begärt 5 miljoner i lön och gratis kondomer för all framtid.
Citera
2025-01-19, 11:30
Medlem
Citat:
Tror att aktien snart går över 15 öre, snart kommer ett Pm.

…Och sen måste jag vända mig till Rivet, allas vår hjälte, lever du? Mitt hjärta bultar för dig! Vet inte om det är off topic - antar det, men känslorna förvirrar ibland och tar både hjärtat och det man skriver någon annanstans. Du skriver så elakt så det närmast likar sadomasochism: ” i like it bayby”.
Nu är jag verkligen off topic men vi kan leka gömma: Anotopinnen i kalsongen eller några frisinnade lekar som passar in under vårat romantiska täcke! Du är en dröm, en hjälte, ser dig framför mig med en svart huva med dragkedja för munnen och iklädd en läderdräkt.

Jodå jag både lever och har hälsan och nykterheten i behåll!

Du verkar däremot ha "korkat upp" igen och därmed fått mod att delta i denna humortråd.

Trevlig dag till dom flesta nyktra av Er!!
Citera
2025-01-19, 13:14
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rivet
Jodå jag både lever och har hälsan och nykterheten i behåll!

Du verkar däremot ha "korkat upp" igen och därmed fått mod att delta i denna humortråd.

Trevlig dag till dom flesta nyktra av Er!!

Skål 🍻 Hälsa AA klubben 😅
Citera
2025-01-19, 13:52
Medlem
Aakkes avatar
Citat:
Visst kan man konstatera att det är två bolag som är på dekis och kämpar för sin överlevnad. Eller att ägarna och de som sitter i styrelsen försöker att krama ut så mycket som möjligt från bolagen. Både Anoto och Fingerprint har blivit frånsprungna och deras teknik och produkter är förlegade…tror jag.

När det gäller aktier så brukar man vanligtvis diskutera investeringsstrategier eller hur man har kommit fram till olika investeringsbeslut. Det vore roligt om det nån gång kunde diskuteras något med relevans, eller nåt ditåt i alla fall.

Det har varit ”den fallande kniven” ett bra tag för de båda bolagen. Ganska kul med fluktuerande som sker emellanåt, där finns det pengar att tjäna för den som har huvudet på skaft, men påfallande ofta handlar det om tur och hur skicklig man än är på teknisk analys.

När kommer det ett PM som skickar aktien i höjden? Eller när kommer näste emission? Gällande Anoto så har jag investerat en del på sistone och har satt in flera stopplossar. Bara det är vanskligt, det är inte så kul när nån jäkel skakar trädet och stopplossarna går, lite senare ligger aktien på plus och man står där med neddragna brallor.

Själv tror jag att det kommer ett positivt snart gällande Anoto, hoppas det i alla fall.

Tror också något är på G, de körde en rätt stor kampanj slutet av förra året i nordamerika, vill de ta sig in på den marknaden kanske? Ett par av personer a de tagit in i ledningen verkar också ha kontakter både åt USA och åt centralasien.
Citera
2025-01-19, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alienfin
Skål 🍻 Hälsa AA klubben 😅
Du tycks vara lite stingslig!!
Har du slarvat med medicinen igen kanske?

Trevlig dag till dom som sköter sin medicinering!
Citera
2025-01-19, 18:04
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rivet
Du tycks vara lite stingslig!!
Har du slarvat med medicinen igen kanske?

Trevlig dag till dom som sköter sin medicinering!

Seså, tänk på blodtrycket nu ❤️🙏
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in