2025-01-09, 19:25
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alienfin
Kursen? BV är nog mer väsentligt i sammanhanget så du kan nog se på Anoto lunka vidare på öresnivån på din dödsbädd 😂😂😂

Börsvärdet är 135 miljoner idag, det är ofattbart mycket för Anoto men ofattbart lite för ett börsnoterat bolag.
Citera
2025-01-16, 11:17
Medlem
Ringhals3s avatar
Fins det substans bakom ryktet om en mångmiljardorder från Turkmenistan?
Citera
2025-01-16, 20:35
Medlem
Aakkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Fins det substans bakom ryktet om en mångmiljardorder från Turkmenistan?

Länka gärna info, går inte veta om du menar allvar när de senaste sidorna mest varit baisse.
Citera
2025-01-16, 21:58
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aakke
Länka gärna info, går inte veta om du menar allvar när de senaste sidorna mest varit baisse.

Det är nog bara ett rykte, hörde något från en peson som läst på Placera och kursen har ju inte visat något som tyder på det.
Citera
2025-01-17, 08:36
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Det är nog bara ett rykte, hörde något från en peson som läst på Placera och kursen har ju inte visat något som tyder på det.

Inte hört nått men jävlars, 18 miljarder nya aktier emitteras till FPC 😂😂😂
Citera
2025-01-17, 08:42
Medlem
Citat:
Inte hört nått men jävlars, 18 miljarder nya aktier emitteras till FPC 😂😂😂
Det där svamlet hör nog hemma i FPC-tråden din fåne!

Trevlig dag till dom flesta av er!
Citera
2025-01-17, 09:56
Medlem
alienfins avatar
En historisk dag! FPC var värderat till tiotals miljarder när jag sa att Anoto kommer att gå om dom i börsvärde i framtiden.
Nu är dagen här…
Citera
2025-01-17, 10:01
Medlem
Citat:
En historisk dag! FPC var värderat till tiotals miljarder när jag sa att Anoto kommer att gå om dom i börsvärde i framtiden.
Nu är dagen här…

Citera
2025-01-17, 10:05
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rivet

Tyst ditt kioskmongo 😂
Citera
2025-01-17, 10:35
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Nu är dagen här…

Mmm.... men nu är ju båda aktierna i fritt fall, det var ju inte så att Anoto klättrade förbi Fing direkt...
Citera
2025-01-18, 16:16
Avslutad
Citat:
Mmm.... men nu är ju båda aktierna i fritt fall, det var ju inte så att Anoto klättrade förbi Fing direkt...

Visst kan man konstatera att det är två bolag som är på dekis och kämpar för sin överlevnad. Eller att ägarna och de som sitter i styrelsen försöker att krama ut så mycket som möjligt från bolagen. Både Anoto och Fingerprint har blivit frånsprungna och deras teknik och produkter är förlegade…tror jag.

När det gäller aktier så brukar man vanligtvis diskutera investeringsstrategier eller hur man har kommit fram till olika investeringsbeslut. Det vore roligt om det nån gång kunde diskuteras något med relevans, eller nåt ditåt i alla fall.

Det har varit ”den fallande kniven” ett bra tag för de båda bolagen. Ganska kul med fluktuerande som sker emellanåt, där finns det pengar att tjäna för den som har huvudet på skaft, men påfallande ofta handlar det om tur och hur skicklig man än är på teknisk analys.

När kommer det ett PM som skickar aktien i höjden? Eller när kommer näste emission? Gällande Anoto så har jag investerat en del på sistone och har satt in flera stopplossar. Bara det är vanskligt, det är inte så kul när nån jäkel skakar trädet och stopplossarna går, lite senare ligger aktien på plus och man står där med neddragna brallor.

Själv tror jag att det kommer ett positivt snart gällande Anoto, hoppas det i alla fall.
Senast redigerad av Hissen100 2025-01-18 kl. 16:19.
Citera
2025-01-18, 16:37
Medlem
Brottar-Bertils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hissen100
Visst kan man konstatera att det är två bolag som är på dekis och kämpar för sin överlevnad. Eller att ägarna och de som sitter i styrelsen försöker att krama ut så mycket som möjligt från bolagen. Både Anoto och Fingerprint har blivit frånsprungna och deras teknik och produkter är förlegade…tror jag.

Om du kommit fram till att Anoto är en scam, vore det då inte både rimligare, säkrare och mer givande att trejda i ett seriösare bolag? Det finns ju trots allt ett antal högvolatila aktier där det ändå finns ett riktigt bolag med en bärande idé i grunden, vilket saknas hos Anoto.

Citat:
När kommer det ett PM som skickar aktien i höjden? Eller när kommer näste emission? Gällande Anoto så har jag investerat en del på sistone och har satt in flera stopplossar. Bara det är vanskligt, det är inte så kul när nån jäkel skakar trädet och stopplossarna går, lite senare ligger aktien på plus och man står där med neddragna brallor.

Själv tror jag att det kommer ett positivt snart gällande Anoto, hoppas det i alla fall.

Du får nog hoppas på något i den här stilen:

Citat:
Signaturen Brunte på Avanzas forum filosoferar:

"Och vad kommer nästa PM handla om nu när det inte är någon större idé att teckna sig i NE?
Ett PM om att Microsoft kanske möjligtvis kommer att ringa eller så har dom redan ringt vilket visade sig vara en felringning men ändå liksom asså.

Eller ska man starta ännu ett nytt företag vars huvudsakliga uppgift är att köpa Anotos produkter då marknaden i övrigt är något skral.

Very sooooooon kan man antagligen få ihop några biljoners triljoners fantastiska gissningar."

För i slutändan är det ju faktiskt precis så här illa:

Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Eftersom ledningen är bedragare och aktieägarna idioter så fortsätter föreställningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in