Citat:
Ursprungligen postat av
Ringhals3
Mmm.... men nu är ju båda aktierna i fritt fall, det var ju inte så att Anoto klättrade förbi Fing direkt...
Visst kan man konstatera att det är två bolag som är på dekis och kämpar för sin överlevnad. Eller att ägarna och de som sitter i styrelsen försöker att krama ut så mycket som möjligt från bolagen. Både Anoto och Fingerprint har blivit frånsprungna och deras teknik och produkter är förlegade…tror jag.
När det gäller aktier så brukar man vanligtvis diskutera investeringsstrategier eller hur man har kommit fram till olika investeringsbeslut. Det vore roligt om det nån gång kunde diskuteras något med relevans, eller nåt ditåt i alla fall.
Det har varit ”den fallande kniven” ett bra tag för de båda bolagen. Ganska kul med fluktuerande som sker emellanåt, där finns det pengar att tjäna för den som har huvudet på skaft, men påfallande ofta handlar det om tur och hur skicklig man än är på teknisk analys.
När kommer det ett PM som skickar aktien i höjden? Eller när kommer näste emission? Gällande Anoto så har jag investerat en del på sistone och har satt in flera stopplossar. Bara det är vanskligt, det är inte så kul när nån jäkel skakar trädet och stopplossarna går, lite senare ligger aktien på plus och man står där med neddragna brallor.
Själv tror jag att det kommer ett positivt snart gällande Anoto, hoppas det i alla fall.