Resultat: .
.
0%
0 röster
..
0%
0 röster
2025-01-16, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
Skulle inte tåget vända där? Så då kunde hon sitta kvar på tåget.

Sen är frågan varför hon gick upp mot skogspartiet om hon nu skulle vänta på nästa spårvagn?

Ledsen för dumma frågor.

Så mycket tillfälligheter som gör att hon inte är i livet. Var i GBG bodde hennes syster (som hon bodde hos)?
Spårvagnschauffören kom och sa till att det var slutstation och hon var tvungen att gå av om jag inte minns helt fel. Därav gick hon av på nästa vändande station.

Det här mordet finns fortfarande i bakhuvudet trots att det har gått 15 år. Jag passade det där skogsområdet för några år sedan och blir illa till mods varje gång.
Senast redigerad av Lofiboy 2025-01-16 kl. 12:05.
Citera
2025-01-16, 13:21
Medlem
Genelkurmays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lofiboy
Spårvagnschauffören kom och sa till att det var slutstation och hon var tvungen att gå av om jag inte minns helt fel. Därav gick hon av på nästa vändande station.

Det här mordet finns fortfarande i bakhuvudet trots att det har gått 15 år. Jag passade det där skogsområdet för några år sedan och blir illa till mods varje gång.
Varför gick hon från stationen in till skogsområdet?
Citera
2025-01-16, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
Varför gick hon från stationen in till skogsområdet?
Jag tror att hon var rädd, stressad och tänkte inte så logiskt utan bara ville komma ifrån Ephrem. Dessutom i ett område hon aldrig har befunnit sig på. Dessutom sent på natten, det är mörkt ute. Man ser inte så bra då. Hade det varit i hennes egna kvarter, tror jag inte att hon hade tagit skogspartiet.

https://ibb.co/WvNt18r
Senast redigerad av Lofiboy 2025-01-16 kl. 15:51.
Citera
2025-01-18, 22:05
Medlem
Är mördaren fri?
Citera
2025-01-19, 00:25
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arvidos
Är mördaren fri?
Han blev utvisad efter fängelsestraffet. Troligen till sitt hemland Etiopien.

Jag har bara domen från Tingsrätten från 2011-06-10, men det har varit uppe i Hovrätten också och dom fastställde Tingsrättens dom.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Mordet...A5_Elin_Krantz

Påföljd
Fängelse 16 år
Utvisning
Den tilltalade utvisas ur riket och förbjuds att återvända hit. Överträdelse av förbudet kan medföra fängelse i högst 1 år.

Ephrem Tadele Yohannes
Registrerades som utvandrad 2023-07-12 och hans hemkommun var då Göteborg.
https://www.ratsit.se/19871219-Ephre...ybhVp6ZKmO0gWw
Citera
2025-01-19, 00:33
Medlem
fel brott?
Senast redigerad av likgiltighet 2025-01-19 kl. 01:19.
Citera
2025-01-19, 00:39
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av likgiltighet
Ja man hade ju gärna velat träffa en sån här jävla neger på gatan så att säga för att visa de andra negrerna att så här gör man inte, men någon här sa att han bosatte sig nära en släkting till BO ?
Klartext någon ? utvisad eller granne?

Svagt minne att även någon tidning skrivit om detta fall just att negern fick boende nära släkting men kan minnas fel?
Uppdatera sidan och läs inlägget före ditt. Du minns fel.
Citera
2025-01-19, 00:46
Medlem
fel igen
Senast redigerad av likgiltighet 2025-01-19 kl. 01:20.
Citera
2025-01-19, 01:02
Medlem
fel
Senast redigerad av likgiltighet 2025-01-19 kl. 01:20.
Citera
2025-01-19, 01:16
Medlem
Citat:
Ja man hade ju gärna velat träffa en sån här jävla neger på gatan så att säga för att visa de andra negrerna att så här gör man inte, men någon här sa att han bosatte sig nära en släkting till BO ?
Klartext någon ? utvisad eller granne?

Svagt minne att även någon tidning skrivit om detta fall just att negern fick boende nära släkting men kan minnas fel?

Du blandar ihop mordet på Elin Krantz med mordet på Sandra Krantz.
Citera
2025-01-19, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.A.Palm
Du blandar ihop mordet på Elin Krantz med mordet på Sandra Krantz.

Vem av dem blev mördad av en sten? Ber om ursäkt om jag har fel.
Citera
2025-01-19, 01:20
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Så din källa är ratsit com... Går på officiella uppgifter? Visa istället vilket flyg, vilket jävla land eller någon som helst annan källa på att negern fått åka hem äntligen. För milt straff dessutom.

Så vilket flyg var han på?
Eller menar du att din källa är samma som min ?

Allt jag undrar är, har jar läst fel? Är han ens utvisad eller ännu en neger som gömmer sig illegalt efter att ha begått ett brott här? Angiveri är enda lösningen!
Citat:
Du svarade ju så jävla snabbt på förra? Vart tog du vägen? ...

Så du har alltså inte en jävla aning om negern är utvisad eller inte då du bara läst att kan BÖR bli utvisad alternativt skall? Eller har jag fel?
Jag är inte din sekreterare Hur slö är du? Läs en tidning kanske? Samma uppgifter finns i ett otal tidningar och jag tror inte artiklarna ljuger.

Ska hjälpa dig lite på traven... men du kallar säker dom uppgifterna som fejk också.
Du får väl kontakta Migrationsverket för att fråga om status på ärendet du med.
Citat:
Ursprungligen postat av Tackafan
Låst artikel GP.se
https://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teb...org-1.81895045

Är det någon som sitter på en prenumeration? GP skriver om vad som hände mördaren efter avtjänat straff.
Citat:
Ursprungligen postat av vergissmeinnicht
Några citat från artikeln..
Ephrem Yohannes dömdes i tingsrätten till 16 års fängelse och livstids utvisning för att ha mördat Elin Krantz. Han hade även åtalats för grov våldtäkt på Elin men eftersom det inte går att slå fast hur våldtäkten gått till döms han i stället för våldtäktsförsök.

Straffvärdet ansågs vara 18 års fängelse men eftersom att Ephrem Yohannes även döms till utvisning och separeras från sina barn reducerades straffet till 16 års fängelse. Hovrätten fastställde tingsrättens dom i början av augusti 2011 och Högsta domstolen valde att inte ta upp fallet.

[…]

Hans tid i fängelse har även kantats av våld, hot, arbetsvägran och annan misskötsamhet och när han skulle släppas fri i maj 2021 beslutades det om att hans villkorliga frigivning ska skjutas upp ett halvår. Till grund låg 122 varningar om misskötsamhet.

Hösten 2021 hade han avtjänat sitt straff men sattes i stället i förvar i väntan på utvisning till sitt hemland Etiopien. Enligt handlingar från förvaltningsdomstolen i februari 2022, där han önskade att omplaceras till Stockholm, var han då placerad på häktet i Göteborg.

Ephrem Yohannes nekades vid det tillfället omplacering och när GP vänder sig till Migrationsverket för att fråga om status på ärendet får vi svaret:

Den efterfrågade personen har utvisats till sitt hemland den 3 februari 2022”.
Artikeln handlar framför allt om mordet, hur man hittade mördaren och bevisningen mot honom. I slutet framgår som synes ovan att utvisningen ska ha verkställts.
Du kanske litar mer på Nordfront...
https://nordfront.se/elin-krantz-mor...bli-en-fri-man
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in