Citat:
Ursprungligen postat av
buffalo3tys
Många svenska träningsvideos ploppar upp tit som tät på youtube, tiktok och instagram.
t.ex. Sampev2, Fabian gl, Atron, Linus Carlen m.m.
Det är provocerande hur många av dem säljer proteinpulver och andra kostilskott till ungdomar när det är uppenbart att de använder steroider.
Vilken typ av liv lever de när de ljuger för sig själva och allmänheten att de är naturliga?
Hur sover de på nätterna när de lurar ungdomar?
Jag har brukat AAS kontinuerligt i snart 6år. Jag har lite inputs!
Att anse detta som fusk kan jag hålla med om, till en viss grad. Tävlar man mot någon och det ses som en fördel (olagligt) att bruka AAS, då håller jag med om att det är fusk. Finns tävlingar där man inte gör kontroller och det är uppenbart att de flesta kurar. Här kan man inte anse någon som "fuskare"
I mitt fall som bara är en hobbygymmare och älskar träning, så ser jag att AAS ger mig mer motivation till att träna, hålla koll på hälsan och allt däremellan. Så, i grund och botten ger AAS mig en boost till att vara mer hälsosam, och samtidigt älska mina pass. Om det ger detta, och min hälsa är i topp, vad är felet?
Jag var senast strax innan julafton på hälsokontroll som jag gör 2 gånger per år, där mina värden kunde jämföras med en helt vanlig hälsosam individ. För att AAS ska funka bra och man inte ska missbruka det, måste man sköte träningen, kosten & sömnen bättre än vanlig, tro det eller ej. Och ja, det finns saker man tar för att motverka bieffekter som ni pratat om. T.ex. levervärden där man kan bruka många olika saker, i mitt fall TUDCA.
Jag är dendär snälla killen på gymmet som visar hur man ska träna om någon frågar. Jag jobbar offentligt och sköter mig i samhället. Vad är det jag fuskar med om du får tycka? Alla har möjligheten till att bruka AAS. Om alla har möjligheten, varför kalla det fusk? Man gör det snyggt, för sig själv och försöker inte vara i centrum av uppmärksamheten. Som ni säger, är man öppen, kommer konsekvenser. Varför dra på sig allt de? Snälla någon…
Sen, tyvärr lever vi i samhället där sociala medier är i centrum av allt. Uppmärksamhet osv. Detta kan genereras i en faktisk inkomst idag och vissa ser helt ärligt, att bruka AAS, växa på sociala medier och leva som de du menar, som en investering. Ja, det ger en avkastning alltså med växten på sociala medier. Sjukt hur samhället är idag även om jag får tycka och tänka. I det fallet, är det diskuterbart att kalla det "fusk". Men för oss som brukar, håller oss för oss själva och bara vill leva livet som en vanlig svensson, fuskar vi?
MvH
En skötsam AAS brukare