2025-01-17, 20:06
Medlem
Turphiees avatar
"– Folk måste varnas. Det måste sättas stopp för det här, säger han."

Hur tycker han själv att han bidrar till detta genom att handla därifrån?
Citera
2025-01-17, 20:57
Bannlyst
Vem fan är dum nog att använda kläder från Temu?
Citera
2025-01-17, 21:25
Medlem
BufordT.Justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klandalf
Idiot som trots alla artiklar i ämnet om alla giftiga kemikalier Temu/Shein använder i sina kläder dels köpt skiten, dels inte tvättat dem innan anvädning gråter ut i media.

Media publicerar självklart för att förmå dumskallarna att sluta köpa skit från Kina.

"Jag vill bara varna andra så de inte ska råka ut för samma sak".

Det uttalandet är lite av den nya tidens dumstrut.
Citera
2025-01-17, 22:31
Medlem
Citat:
Idiot som trots alla artiklar i ämnet om alla giftiga kemikalier Temu/Shein använder i sina kläder dels köpt skiten, dels inte tvättat dem innan anvädning gråter ut i media.

Media publicerar självklart för att förmå dumskallarna att sluta köpa skit från Kina.

Ännu märkligare med tanke på hans höga ålder. Förstår att unga inte tänker längre än näsan räcker när de handlar online men 40+ borde veta bättre.
Citera
2025-01-17, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeusy
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...la-overkroppen

[b]

Temu, Shein..Dags att förbjuda skiten? Billigt men inte så billigt med utslag på kroppen va?
Vad sägs?

Svenskar är ju allmänt snåla så om man köper skit från shein,temo och andra onlineshopar som har supergiftiga kinesiska kläder så får man faktiskt skylla sig själv.

Kinesernas vattendrag är helt förstörda och grodor föds med 2 huvuden 3 ben och andra födelsefel och deras natur och luft är full med gifter.

Folk vet detta men köper ändå billigt kinaskräp från biltema,dollarstore,ullared,shein,temu och andra.

JA då får man skylla sig själv.
Citera
2025-01-18, 01:03
Hampa och bomull vore bättre än massa kemikalieskräp från Kina
Citera
2025-01-18, 01:13
Medlem
Aciess avatar
Jag har hört för längesen något som kallas för Shein-utslag.
Stämmer tydligen med Temu också.
Citera
2025-01-18, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeusy
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...la-overkroppen

[b]

Temu, Shein..Dags att förbjuda skiten? Billigt men inte så billigt med utslag på kroppen va?
Vad sägs?
Samma har hänt mig flera gånger som ung när jag somnat med t.ex nyinköpt linne från H&M som inte tvättats. Nässelutslag där plagget suttit.

Alla bör veta vid det här laget att alla nyinköpta kläder ska tvättas före användning.
Citera
2025-01-18, 02:34
Medlem
Han använde en tröja och får utslag över hela kroppen, nähädu, här ligger en hund begraven, kanske i sängen, förmodligen full av skabb , han sket säker också i att duscha efter träningen, gymet var säkert också skitig.

Annars, här i Kina kan man köpa finfina kläder av finaste ull, bomull, silke …osv, det kostar något, men så är det.
Citera
2025-01-18, 03:34
Medlem
Tyger som varit dränkta i färgämnen och blekningsmedel och som sen legat i travar bland råttbajs på kemikalieindränkta fabriksgolv i Bangladesh och Kina. Och Mikael tänkte att de vore som Aloe Vera mot huden innan de tvättats?
Jaha. Där ser man.
Citera
2025-01-18, 07:48
Medlem
Jag tror att reportaget är fake och regeringen vill skapa en situation så att dom kan hindra folk från att handla.
Jag personligen handlar konstnärsmaterial och hantverksmaterial från Temu till en tredjedel av priset.i svenska butiker och skulle inte ha råd annars .
Klart regeringen vill att vi ska sluta handla billigt så man kan köpa dyrt i svenska butiker
Citera
2025-01-18, 08:24
Medlem
Citat:

Problemet är att dagens ungar inte lär sig ett skit hemifrån.
Sådant här hade vilken hemmatant som helst kunnat förklarat redan på 70- talet. Sedan hur tror ni det fungerade förr i vår textilindustri som vi hade här då.
Det som man egentligen borde trycka på både Shein och temu är att kläderna borde tvättas in de skickas iväg hit eftersom så många inte fattar det nuförtiden.
Sedan att ta på en ny tröja och gå och träna är absolut det sämsta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in