2025-01-17, 19:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Jag vill gärna veta vad ett "naturligt hologram" är.

Och så är jag lite nyfiken på korrelationen till tidvatten.

Om du säger det så måste det vara sant. Inte ens värt att diskutera eller hur?

Om vi börjar med detta, låt säga att månen inte är som vi lärt oss, har du någon hypotes om vad annars månen vara och som förklarar det?
Citera
2025-01-17, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Om vi börjar med detta, låt säga att månen inte är som vi lärt oss, har du någon hypotes om vad annars månen vara och som förklarar det?

Jag? Det är du som för fram att inget är som vi lärt oss.

Vad som är lite trist är att du inte vill utveckla dina tankar. Det är liksom tomt... inga egna tankar, inga alternativa teorier, ingenting.
Senast redigerad av WilleGarvin 2025-01-17 kl. 21:30.
Citera
2025-01-17, 21:48
Avslutad
Citat:
Jag? Det är du som för fram att inget är som vi lärt oss.

Vad som är lite trist är att du inte vill utveckla dina tankar. Det är liksom tomt... inga egna tankar, inga alternativa teorier, ingenting.

Haha det är absolut inte tomt, jag har väl genomgångna teorier och tankar om hur världen "egentligen" ser ut.

Det började ganska nyligen när jag drog slutsatsen att månen inte är det vi lärt oss. Hade månen varit landningsbar hade vi haft en livecam där, fotat alla kvarlämnade farkoster, filmat farkosters färd mot månen och rymden, haft en livecam i rymden som sänder all aktivitet m.m. Men det finns ingenting, bara en massa taffliga och ohållbara ursäkter.

Men innan jag delar med mig, hade du någon gång reflekterat över att månen kan vara något annat?
Citera
2025-01-17, 22:03
Medlem
Citat:
Haha det är absolut inte tomt, jag har väl genomgångna teorier och tankar om hur världen "egentligen" ser ut.

Varför så återhållsam? Känns lite halvknäppt att skriva en massa inlägg och inte komma till skott.

Citat:
Det började ganska nyligen när jag drog slutsatsen att månen inte är det vi lärt oss.

Berätta mer.

Citat:
Men innan jag delar med mig, hade du någon gång reflekterat över att månen kan vara något annat?

Varför att du så ovillig att dela med dig?
Citera
2025-01-17, 22:05
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:

Det började ganska nyligen när jag drog slutsatsen att månen inte är det vi lärt oss. Hade månen varit landningsbar hade vi haft en livecam där, fotat alla kvarlämnade farkoster, filmat farkosters färd mot månen och rymden, haft en livecam i rymden som sänder all aktivitet m.m. Men det finns ingenting, bara en massa taffliga och ohållbara ursäkter.

Men det är ju livecam överallt. De streamar från ISS hela tiden och Starship när de skjuts upp och säkert från andra uppskjutningar också.

https://eol.jsc.nasa.gov/esrs/hdev/
Citera
2025-01-17, 22:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Men det är ju livecam överallt. De streamar från ISS hela tiden och Starship när de skjuts upp och säkert från andra uppskjutningar också.

https://eol.jsc.nasa.gov/esrs/hdev/

Att vara på väderballongshöjd är väl ändå inte likställt med att vara i rymden och livesända därifrån.

Har du någon länk där de filmat någon färd från jorden ända till månen ex?
Citera
2025-01-17, 22:14
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Att vara på väderballongshöjd är väl ändå inte likställt med att vara i rymden och livesända därifrån.

Det finns kanske filmer från de senaste obemannade färderna, men det är inget som jag är intresserad av så du får leta själv.

Månen är ointressant, det är Mars som gäller nu.
Citera
2025-01-17, 22:17
Avslutad
Citat:
Det finns kanske filmer från de senaste obemannade färderna, men det är inget som jag är intresserad av så du får leta själv.

Månen är ointressant, det är Mars som gäller nu.

Men nu handlar denna tråd om månen, men det finns alltså inga sådana filmer, viset är det märkligt? Det enda vi får se är alltså flygplansvyer över jorden, vad intressant. 😄
Citera
2025-01-17, 22:22
Medlem
Citat:

Har du nägon länk om holgrammånen?

Citat:
Men nu handlar denna tråd om månen, men det finns alltså inga sådana filmer,

Ja det är märkligt att det inte finns filmer på hologrammet.
Citera
2025-01-17, 22:26
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Men nu handlar denna tråd om månen, men det finns alltså inga sådana filmer, viset är det märkligt? Det enda vi får se är alltså flygplansvyer över jorden, vad intressant. 😄
Nej, det är inget märkligt det är bara ni plattjordare som är intresserade av månen.

Vi andra är bara i den här tråden för vi uppskattar lyteskomik.

Och, ISS ligger 40 mil upp, det är typ 39 mil högre än vad ett passagerarplan flyger
Citera
2025-01-17, 22:34
Avslutad
Citat:
Nej, det är inget märkligt det är bara ni plattjordare som är intresserade av månen.

Vi andra är bara i den här tråden för vi uppskattar lyteskomik.

Och, ISS ligger 40 mil upp, det är typ 39 mil högre än vad ett passagerarplan flyger

Okej vi säger återigen väderballongshöjd då, som vilken amatör som helst kan film från. Vilken bedrift NASA och gänget lyckats med. 😄

Att filma moln är ju så mycket intressantare än att livesända från månen?
Citera
2025-01-17, 22:35
Avslutad
Citat:
Har du nägon länk om holgrammånen?

Ja det är märkligt att det inte finns filmer på hologrammet.

Det finns mängder med bilder på hologrammet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in