Citat:
Ursprungligen postat av
Ski-entusiasten
I siste sprinten i friteknikk viste han at han ikke var så langt fra Klæbo i de små effektive teknikkdetaljene som han var tidligere. Var bra i akselerasjons-segmenter og i kurver, og evne til å oppnå en maxhastighet som holder i massevis.
Det eneste punktet hvor han ikke holdt mål, var segmentet utholdenhet i høyintensistet. Er en annen stilart i dag, men for å se om han har videre utvikling på den biten, er ikke det så farlig. Om han står dagen hele veien t.o.m. finalen bedre i dag, står jeg for mine ord, men om han dør lite mot slutten av dagen, skal jeg gi deg medhold.
Ja, som jeg sier så har han større medaljesjanser der, så jeg utelukker det ikke. Den over tid nest beste i skøytesprint, Chanavat, har jo også en tendens til å stivne i finaler. Så har man Pellegrino som alltid leverer i skøytesprint i mesterskap og et par nordmenn og en Jouve som er en luring (vært bæsj i år riktig nok). Anger har hatt en tendens til å havne i litt forskjellige typer krøll i sprint, men de fysiske egenskapene er jo der så jeg vil på ingen måte bli sjokkert av en medalje i Trondheim. Men Klæbo har ingen noen sjanse på.
På 10 km er han nok avhengig av et superraskt føre, men topp 6 er nok innenfor rekkevidde uansett føre med en god dag. Må nok en formbom til for opptil flere av de med vesentlig høyere kapasitet på distansen for noen medalje (særlig Klæbo, Niskanen og Nyenget)