2025-01-17, 01:16
Moderator
Hjv9s avatar
Linn borde ha sprintplatsen till VM nu även fast hon inte presterat särskilt bra. Krävs något extraordinärt av Lundgren/Hansson/Rosenberg för att de ska ändras. Däremot känns ju deltagande i något annat än sprint just nu mycket mer osäkert.

När jag tänker efter var hon oväntat seg redan i augusti på rullskidor och det har sett samma ut alla lopp i vinter. Precis som hon ligger tungt i träning hela tiden. Nu var hon visserligen sjuk i december får vi komma ihåg så kanske att man oroar sig lite för mycket i onödan.
Citera
2025-01-17, 06:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjv9
Linn borde ha sprintplatsen till VM nu även fast hon inte presterat särskilt bra. Krävs något extraordinärt av Lundgren/Hansson/Rosenberg för att de ska ändras. Däremot känns ju deltagande i något annat än sprint just nu mycket mer osäkert.

När jag tänker efter var hon oväntat seg redan i augusti på rullskidor och det har sett samma ut alla lopp i vinter. Precis som hon ligger tungt i träning hela tiden. Nu var hon visserligen sjuk i december får vi komma ihåg så kanske att man oroar sig lite för mycket i onödan.

10 km borde vara aktuellt också två topp 10 i klassiska distanslopp finns och dom två som åker teamsprinten lär avstå + att vi har fem platser där som läget är just nu
Citera
2025-01-17, 06:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Svahn klarade touren utmärkt förra året och då var hon också sjuk precis innan. Förövrigt samma sjukdom som vissa tror förstört Ebbas karriär

fast förra året han Linn med att tävla både i Östersund och Lillehammer. då hade hon fem tävlingar efter sjukdom in i tds så inte helt jämförbart som det blev i år

sedan kan väl sjukdomar vara olika också inte så att det behöver vara exakt lika kanske var mer sjuk nu? sedan är det svårt jämföra olika individer hur hårt ett virus slår och hur man repar sig
Citera
2025-01-17, 07:11
Medlem
Metallharrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MannenP
Det låter på dig som att ingen borde klara av touren. Men tydligen gör rätt många det men inte Svahn. Vad beror det på tror du?

Rätt många fick bryta touren också vilket tyder på att det är ett väldigt tufft tävlingsprogram.
Citera
2025-01-17, 07:15
Medlem
Metallharrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjv9

Som jag ser det är hennes plats till VM säkrad så länge ingen av dom andra tar en pallplats. Tycker många väger in resultat i närtid för mycket, man måste även se till tidigare resultat och vad man har för realistisk chans på medalj.

Vad gäller andra lopp har hon väl en så god chans som någon att åka teamsprint och stafett beroende på prestation i VM.
Citera
2025-01-17, 07:49
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Svahn klarade touren utmärkt förra året och då var hon också sjuk precis innan. Förövrigt samma sjukdom som vissa tror förstört Ebbas karriär

Vad är det här för sjukdom då?
Citera
2025-01-17, 07:58
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa
10 km borde vara aktuellt också två topp 10 i klassiska distanslopp finns och dom två som åker teamsprinten lär avstå + att vi har fem platser där som läget är just nu
10 km klassiskt är väl enda individuella distansen vi inte har fem plaser på?
Men jag håller med, om Linn inte kör teamsprint borde hon vara aktuell för 10 klassiskt
Citera
2025-01-17, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Vad är det här för sjukdom då?
Covid-19
Citera
2025-01-17, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
10 km klassiskt är väl enda individuella distansen vi inte har fem plaser på?
Men jag håller med, om Linn inte kör teamsprint borde hon vara aktuell för 10 klassiskt

just det stämmer att det är fyra platser tänkte fel i all hast. Men öppnar ändå upp om dom två tänkte team sprint åkarna vilas..
Citera
2025-01-17, 14:17
Medlem
Stafettlaget börjar ta form
Burman-Calle-Poromaa-Anger
Citera
2025-01-17, 17:05
Medlem
Föraning inför U23-VM idag.

1. Liliane Gagnon
2. Helen Hoffman +7
3. Emma Kirkeberg Mörk +8
4. Leonie Perry +14
5. Marina Kälin +26
6. Evelina Crüsell + 27
7. Julie Pierrel +40
8. Cloe Pagnier +45
9. Liv Coupat +55
10. Märta Rosenberg +1:07

Saknas Henriksson, Gismondi, Del Rio, Brudermann, några amerikanskor, några norskor, dock sämre än Mörk.

Tar man Lucinda Andersons lopp idag jämfört med 10 km på amerikanska mästerskapen för någon vecka sedan rakt av får man Kate Oldham -9, Kendall Kramer +2 och Lavén +19.

Väldigt öppet med andra ord, stark bredd på Frankrike också, har ju Veyre dessutom som dock varit dålig den här säsongen.
Senast redigerad av younghegelian 2025-01-17 kl. 17:07.
Citera
2025-01-17, 18:40
Medlem
Är det okej att prata om att Viaplay förlängde sina rättigheter för längdskidorna till 2030?
(DVS så blir det inget mer SVT på ett tag.)
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/4B0QMR/langdskidor-viaplay-forlanger-rattigheterna-sander-till-2030

Först tänkte jag "fan också" då får man väll pröjsa Viaplay 399 KR i månaden till 2030. (Då jag bara tittar på längdskidorna + studion, då det är den enda sporten jag följer på Viaplay, tycker jag att det är för dyrt. kunnat tänka mig ca 180 kr för längd månadsvis.)

Men sen känner jag att jag verkligen gillar Johanna Ojala, Teodor, Johan! Jag tycker dom är fantastiska och kunniga! (dom får gärna byta ut Jihde)
----

Märkt på senare tid att när Jakob och Blomman kommenterar så hostar någon av dom konstant höga hostningar, vilket jag själv känner är irriterande. Förmodar att åldern kommer ikapp (Tror det är Jakob som hostar sönder) <- så det är ändå ganska skönt att inte behöva lyssna på det där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in