2025-01-14, 18:38
Avslutad
https://www.instagram.com/reel/DEpPfjCsR0j/?igsh=MTBwcTl1YzRyOHNleA==

Man får hoppas att Oskars åkform är bättre än formen vad gäller hans look.
Citera
2025-01-14, 18:41
Medlem
rainbowias avatar
Gratulationer till Joensuu för sprintcupen!
Behöver bara i praktiken snitta 70p/tävling plus lite lulllullprologpoäng. Bör vara en promenad i parken.
Citera
2025-01-14, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa
ja men sedan såg det bra ut svårt säga något annat när hon vann både kvart och semi med kontroll

kvalen gäller att överleva sedan nya tag Joensuu har väl två kval segrar utan att vara på pallen så där vinner man inget även om det så klart är ett gott tecken vinna vara med där också

har Joensuu varit bra? hon har alltså lika många pallplatser som Maja märkligt nog

är det inte också ett svaghets tecken om man är etta i kvalet och åker ut i semi eller två i ett kval och åker ut tidigt? är det då inte bättre att göra ett svagt kval och sedan gå till final?
Vad har Joensuu med detta att göra? Jag jämför Maja mot Maja själv och tycker hon varit en bra bit från sitt bästa
Citera
2025-01-14, 20:10
Medlem
Slind ser ut att jaga totalcupen. Åker allt i Frankrike
Citera
2025-01-14, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rcs
Vad har Joensuu med detta att göra? Jag jämför Maja mot Maja själv och tycker hon varit en bra bit från sitt bästa

ett exempel bara på var det är viktigt prestera. att vara bra i kval utan att prestera i närheten i heaten är väl inte så bra det heller bättre dåligt kval och bra i heat

Maja skulle jag säga inte varit svagare än förra säsongen av det man sett av henne och det är nog rimligaste att jämföra med

Nu har hon ju varit sjuk igen så får se var hon står på lördag
Citera
2025-01-14, 21:40
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Edvin Anger kan man lita på. Åker alla lopp. Vilken kung. 💪
Citera
2025-01-14, 22:05
Medlem
Hoppas att Truls har hittat tillbaka till form igen. Viktig för ett svenskt stafettlag beroende på Burman och Calle. Det finns ett silver att slåss oerhört hårt för.
Citera
2025-01-15, 04:45
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Gratulationer till Joensuu för sprintcupen!
Behöver bara i praktiken snitta 70p/tävling plus lite lulllullprologpoäng. Bör vara en promenad i parken.
Du enar eftersom Jonna skippar Falun?
Missar Jasmi en tävling eller gör en riktigt dålig tävling så kan Myhre eller Jonna gå om
Citera
2025-01-15, 06:39
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Du enar eftersom Jonna skippar Falun?
Missar Jasmi en tävling eller gör en riktigt dålig tävling så kan Myhre eller Jonna gå om

Jo, givetvis. Under förutsättning att Jasmi deltar och inte missar att kvala i prologen.
Räkneexempel - JJ blir 5-5-5-9-9-9 i återstående tävlingar, ger 440p, kan bli ca 500p om hon fortsätter vara en prologfantom.
Antagligen räcker det med 450p så finnes marginal att åka ut i kvarten åtminstone en gång.

Alpcupen kör oxå deltagningspoängsystem. Keck leder fast har 4-4 som bästa resultat.
Citera
2025-01-15, 07:27
Medlem
Mrkakksnakks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Bäst att inte vara så känslig: när jag någon gång kallat Skistad "halvtroll" o.d. ska det förstås inte tas bokstavligt, det är satir, och hon kommer ju från och tävlar för Konnerud, där det finns en massa gruvgångar, och är mycket förtegen om sitt privatliv, vilket gör det ännu roligare. Ibland har hon betett sig vrångt som ett troll, men förhoppningsvis är hon mottaglig för förbundets och tränares goda råd om att inte vara så provokativ. Jag hatar givetvis varken Skistad eller någon annan norsk atlet, men det finns väl de man gillar mer eller mindre.

Så länge Skistad är den enda norska åkaren som kan besegra de svenska, så är det lugnt för henne. Hon kan bete sig hur som helst men lär ändå få åka.
Citera
2025-01-15, 07:57
Medlem
Artsoppamedflasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Bäst att inte vara så känslig: när jag någon gång kallat Skistad "halvtroll" o.d. ska det förstås inte tas bokstavligt, det är satir, och hon kommer ju från och tävlar för Konnerud, där det finns en massa gruvgångar, och är mycket förtegen om sitt privatliv, vilket gör det ännu roligare. Ibland har hon betett sig vrångt som ett troll, men förhoppningsvis är hon mottaglig för förbundets och tränares goda råd om att inte vara så provokativ. Jag hatar givetvis varken Skistad eller någon annan norsk atlet, men det finns väl de man gillar mer eller mindre.
Den typen av satir är mycket uppskattad, bara för att det här är ett sportforum så behöver det inte vara helt humorbefriat...
Citera
2025-01-15, 09:58
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Jo, givetvis. Under förutsättning att Jasmi deltar och inte missar att kvala i prologen.
Räkneexempel - JJ blir 5-5-5-9-9-9 i återstående tävlingar, ger 440p, kan bli ca 500p om hon fortsätter vara en prologfantom.
Antagligen räcker det med 450p så finnes marginal att åka ut i kvarten åtminstone en gång.

Alpcupen kör oxå deltagningspoängsystem. Keck leder fast har 4-4 som bästa resultat.

Dock ska väl sägas att Joensuu kommer att få betydligt större konkurrens än vad hon haft hittills, förutsatt att svenskorna + Skistad håller sig friska framöver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in