Citat:
Ursprungligen postat av
QuantumQuill
Aik är liksom inte det enda laget som gillar "mega bargain" -situationer.
Men visst, tar ni honom billigt av någon märklig anledning så är det nog en bra värvning. Jag ser dock inte att det blir särkilt billigt.
Det vi vet är att de pengar Aik lägger på honom är pengar ni aldrig får tillbaka i en försäljning.
Jag trodde verkligen, när Kazper och Hovander togs in, att Aik, lärt sig läxan och slagit om och sluta värva ålderstiget. Men jag är mer tveksam nu.
Om du faktiskt tittar på allt som sagts så är det dels ganska tydligt att Berntsen håller hårt i våra pengar och inte är intresserad av att lägga 15 på ex. Paulos, och att MT och MK är intressanta namn både i och utanför Norge som lockar till sig spelare. Utöver detta så ligger Finne i en lite tveksam situation i Norge där han, som sagt, inte är förstavalet i Brann längre men sitter likväl på ett ganska långt kontrakt. Sist, men sannerligen inte minst, slog vi Skandinaviskt publikrekord förra säsongen, vilket är en egen dragningskraft i sig själv.
Vidare finns det andra saker att tjäna pengar på än just spelarövergångar, även om det kanske är den huvudsakliga inkomstkällan i skrivande stund. En hygglig spelare ökar värdet på sina medspelare, Europaspel genererar pengar, osv.