2025-01-17, 08:14
Avstängd
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Från 24 timmar till 100 dagar. Donald Trumps rådgivare backar från den tillträdande presidentens tidigare löfte om en snabb fred i Ukraina.
https://www.svd.se/a/jQXAmb/trumps-stab-backar-fran-lofte-om-ukraina-fred

Det är naturligtvis så att Trumps väljare ändå inte kan skilja 24h från 100 dagar
Ja Ensamkrigaren verkar inte vara den vassaste kniven i lådan. De flesta normalbegåvade fattade nog att Trump inte kan fixa till nån fred på 24 timmar. Nu är nog inte rysshoror normalbegåvade så vimfår ursäkta dessa svagbegåvade hjon.
Det kommer i alla fall bli intressant hur Trom kommer att agera i frågan. Ledande ryssar verkar i alla fall inte längre sätta sitt hopp dit…
Citera
2025-01-17, 08:20
Avstängd
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
BREAKING NEWS

Det är läge nu. Penningkris i moder Ryssland.
Dagens Jake Broe ger en bild av Rysslands ekonomi, som Jake själv inte hade en aning om.
Bl a , de 300 miljarder dollar som är frysta. Putin och Ryssland behöver dessa pengar NU!
Men det är mer. det visas ett klipp från ryska Duman.

Dessa nyheter skulle kunna göra djävulen religiös.

https://youtu.be/Ia1S6IGmD_o?si=WQWBrx2rUpkLcYVW
Nice! Vägen till helvetet verkar kort för Putin . När ska medelIvan förstå hur lurad han är?
Citera
2025-01-17, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Våra elpriser har inte varit lägre på 4 år och de jag känner som har marsvin har ännu inte behövt äta upp djuren. Det verkar se sämre ut för ryssarna…

När det blir kris, då fokuserar man och åtgärdar.

Europa kommer stärkt ur denna konflikt med Ryssland. Mycket för att man inte ljuger och döljer precis allting som ryssarna gör.

När de talar om att de sköt ner alla drönare, men fabriken ändå brinner pga nedfallande vrakdelar då skapas en lögn som säger att de har tillräckligt med luftvärn. Således behöver de inte tillverka fler och i takt med att antalet drönare ökar i antal så skjuter de ner alla och vrakdelarna.. ja... vrakdelarna är sånt som händer att de faller ner och sätter fabriken i brand.

Alla ryssar har gjort sitt jobb till punkt och pricka.
Citera
2025-01-17, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Kom fram med en källa på det..Pinocchio..

Visa källa på att 12000 nordkoreaner har dött!
Citera
2025-01-17, 08:31
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz

-Jahapp. Nu vet vi vilken som har morgonpasset i trollfabriken.

Med det sagt, vem har påstått att 12000 Nordkoreaner har dött? Sista siffran jag såg var 300 döda och 2700 sårade.
Citera
2025-01-17, 08:38
Medlem
Jack.Elams avatar
He. Jag ändrar mig. ISW har gjort en uträkning.

https://www.kyivpost.com/post/45569
Citat:
The entire North Korean contingent of roughly 12,000 personnel currently in Kursk Oblast may be killed or wounded in action by mid-April 2025 should North Korean forces continue to suffer from their current high loss rate in the future.
Citera
2025-01-17, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Turkiet har aldrig haft kyrilliska alfabetet. De hade arabiska förr på ottomanernas tid, men Ataturk bytte till det latinska efter att Ottomanska riket föll. Men vissa f.d. sovjetiska delrepubliker håller på och ändrar till latinska bokstäver.

Du skrev det som jag hade tänkt skriva; turkarna har använt (en variant av) det latinska alfabetet i över 100 år.

Däremot har de f.d. sovjetrepublikerna där det talas språk som hör till turkspråken skrivits med kyrilliska bokstäver sedan ryssarna framtvingade övergången till det kyrilliska alfabetet (uzbekiska t ex skrevs med det arabiska alfabetet fram till 1924). Så det symboliska värdet av att olika turkfolk i f.d. Sovjetunionen byter bort det kyrilliska alfabetet är enormt. Ett mycket stort moraliskt och psykologiskt nederlag för Ryssland och länderna visar med detta att de alltmer söker sig bort från Ryssland.
Citera
2025-01-17, 08:49
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Ja Ensamkrigaren verkar inte vara den vassaste kniven i lådan. De flesta normalbegåvade fattade nog att Trump inte kan fixa till nån fred på 24 timmar. Nu är nog inte rysshoror normalbegåvade så vimfår ursäkta dessa svagbegåvade hjon.
Det kommer i alla fall bli intressant hur Trom kommer att agera i frågan. Ledande ryssar verkar i alla fall inte längre sätta sitt hopp dit…

Det är väl lika komplext för Trump som övriga . En balans att stödja Ukraina så inte Putin får vittring på framgång och skapa sig bättre förhandlingsläge men inte stödja så mycket att de är omöjligt att erbjuda förhandlingsbordet.
Expressen skrev lite om det igår.

https://www.expressen.se/nyheter/varlden/donald-trumps-reality-check-om-kriget-i-ukraina-fred-drojer/
Citera
2025-01-17, 09:03
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz

Var har jag skrivit det ?
Citera
2025-01-17, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
BREAKING NEWS

Det är läge nu. Penningkris i moder Ryssland.
Dagens Jake Broe ger en bild av Rysslands ekonomi, som Jake själv inte hade en aning om.
Bl a , de 300 miljarder dollar som är frysta. Putin och Ryssland behöver dessa pengar NU!
Men det är mer. det visas ett klipp från ryska Duman.

Dessa nyheter skulle kunna göra djävulen religiös.

https://youtu.be/Ia1S6IGmD_o?si=WQWBrx2rUpkLcYVW

Kunde man nästan förstå. Efter alla bankkriser under min livstid som Ryssland haft så är man inte förvånad att det kommer bli flera. De kommer få idka byteshandel länge eftersom ingen kommer någonsin lita på dem. Folk med stora pengar kan acceptera mycket men knappast sånt där.
Citera
2025-01-17, 09:24
Avstängd
foliekillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Jo jävlar vad dyrt elen blivit. Senaste räkningen för mitt 140 m2 villa med en luftvärmepunkt låg på hissnande 2000sek: inklusive allt så knappt 2 sek kwh. För december. Dags att flytta till Ryssland?
Ja den här vintern kommer man billigt undan! Mina hundar lever och frodas, frysarna är redan fyllda med älg,hjort och gris, så nu fåller jag vänners frysar. Ryssen verkar få det tufft i vinter och kriget har verkligen gått i stå. Nordkoreanerna verkar inte ha hjälp ryssen i Kursk. Där verkar man ha tappat ännu mer land. Ekonomin ser ut att vara i fritt fall och de nya sanktionerna ser ut att sätta stopp för oljetrafiken från Ryssland. Vlad Solo har gått bananas över det usla ryska luftvärnet och ljugande i rysk media om orsaken till alla bränder i oljeanläggningar, militära baser och industrier som tillverkar vapen mm.
Citera
2025-01-17, 09:32
Avstängd
foliekillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Du skrev det som jag hade tänkt skriva; turkarna har använt (en variant av) det latinska alfabetet i över 100 år.

Däremot har de f.d. sovjetrepublikerna där det talas språk som hör till turkspråken skrivits med kyrilliska bokstäver sedan ryssarna framtvingade övergången till det kyrilliska alfabetet (uzbekiska t ex skrevs med det arabiska alfabetet fram till 1924). Så det symboliska värdet av att olika turkfolk i f.d. Sovjetunionen byter bort det kyrilliska alfabetet är enormt. Ett mycket stort moraliskt och psykologiskt nederlag för Ryssland och länderna visar med detta att de alltmer söker sig bort från Ryssland.
Sunt att fler länder distanserar sig från gangsterlandet! Så länge Ryssland inte kan bete sig civiliserat bör de helt isoleras och bara få umgås med liknasinnade typ Nordkorea och Iran.

Såg nu att några advokater som försvarat Navalnjy fängslats för att de försökte göra sitt jobb...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in