Citat:
Ursprungligen postat av
Therak900
Mina föräldrar bråkade jämt och alltid dålig stämning, jag hatade verkligen att vara hemma och hände ibland att jag sov hos min mormor och morfar då jag inte ville va hemma mer.
Min pappa var manlig arg och bitter men om något hände oss barn så hjälpte han oftast till.
Han var en dålig pappa utöver det och ingen jag umgås med om jag inte måste om mans äger så.
Jag har alltid klarat mig utan pappa men samtidigt så ser jag att jag tagit efter honom när det gäller moral och hur en man ska vara.
En man ska kunna ta till våld om det krävs och man ska inte jävlas med folk, skvallra, eller umgås med kriminellt slödder., det har jag inrotat i ryggmärgen.
Sen att man kan va bitter ,otrevlig och hata negrer är en annan sak.
Tänk om min pappa hade varit en snäll pappa som var hemma mycket men samtidigt var en jävla mes, då tror jag att jag hade varit väldigt olycklig som vuxen eftersom jag inte haft en manlig förebild som är som en man bör vara rent naturligt.
Akademiker som är män är oftast veka mesiga och en sådan vill man inte ha som pappa tror jag.
Har själv sett vad det blev av killarna i klassen med sån pappa och dom blir trampade på av deras fruar och utnyttjad i övrigt
Jag tror att det är bättre att ha en pappa som är hyfsat dålig men har nån sorts moral än att inte ha en pappa alls.
Tror att det är bra att föräldrarna är tillsammans fram till typ att barnet blir mer självständigt vid 13 års åldern ungefär än att skiljas när ungen är 7 år gammal.
WOW. Din pappa var en ilsken, grälsjuk rasist som du helst inte vill träffa om du inte måste men du tror ändå att han är en bättre pappa än en snäll akademiker som är villig att kompromissa i sin relation (vilket du ser som att han blir överkörd)? Fattar inte hur du kommer fram till den slutsatsen, din pappa har verkligen lyckats snedställa dig!
Det är tusen gånger bättre att uppfostras av EN enda, vettig person än att uppfostras av två puckon.
Naturligtvis är det allra bästa att ha två kärleksfulla, sunda föräldrar som hjälps åt - men barn kommer i kontakt med många människor under sitt liv som de kan ta intryck av så att bara ha en förälder behöver inte innebära en dålig uppfostran eller brist på förebilder.