2025-01-16, 09:14
  #1033
Medlem
Giant Squids avatar
Krya på dig broder. Du kan alltid röka braj när det suger i tarmen..
Citera
2025-01-17, 03:10
  #1034
Medlem
HemmaslagenWasabis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marytrader
Ligger han på sjukan? Vad har hänt?

Och varför kollapsar han hela tiden när han krökat. Jag har aldrig hört talas om någon som hela tiden svimmar när de druckit. Aldrig hört talas om någon som rasar ihop sådär som han gjorde på Skansen. Har han någon underliggande sjukdom? Så han får något blodsockerfall eller något liknande?

De enda jag hört talas om som däckar är ju de som krökat hårt och sätter sig/lägger sig ner och somnar. Men DP verkar ju snarare rasa ihop stående. Mystiskt.

Diabetes. Hade nyligen akut inflammation i bukspottskörteln också

Varför har Agnes fått skyddad identitet? Har det varit våld eller liknande med i bilden? Eller har han haft svårt att inte kontakta henne?
Citera
2025-01-17, 08:16
  #1035
Medlem
JuniorDahlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemmaslagenWasabi
Varför har Agnes fått skyddad identitet? Har det varit våld eller liknande med i bilden? Eller har han haft svårt att inte kontakta henne?

Varifrån har du fått att hon har skyddad identitet, mer än att någon funderade över det i den här tråden?
Citera
2025-01-17, 11:19
  #1036
Medlem
marytraders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemmaslagenWasabi
Diabetes. Hade nyligen akut inflammation i bukspottskörteln också

Varför har Agnes fått skyddad identitet? Har det varit våld eller liknande med i bilden? Eller har han haft svårt att inte kontakta henne?

oookiiii, diabetes, blodsockerfall alltså, som jag misstänkte. Skum effekt att bara rasa ihop så där. Vore ju en tankeställare av rang tycker man. Ok, inflammation i bukspottkörteln, jisus, inte kul. Gör väl jävligt ont har jag hört och dessutom kan det väl vara livshotande. Tror folk dött av det. Om han nu känner att han absolut måste använda något berusande är det väl läge att byta drog kan man ju tycka. Han kan väl ta vad som helst men skippa alkoholen. Funkar ju ej om man har sådana allvarliga diabetes anfall.
Citera
2025-01-17, 11:54
  #1037
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marytrader
Ligger han på sjukan? Vad har hänt?

Och varför kollapsar han hela tiden när han krökat. Jag har aldrig hört talas om någon som hela tiden svimmar när de druckit. Aldrig hört talas om någon som rasar ihop sådär som han gjorde på Skansen. Har han någon underliggande sjukdom? Så han får något blodsockerfall eller något liknande?

De enda jag hört talas om som däckar är ju de som krökat hårt och sätter sig/lägger sig ner och somnar. Men DP verkar ju snarare rasa ihop stående. Mystiskt.

Vadå mystiskt, han har krökat kroppen till total utmattning. Hans värden är troligtvis åt helvete och har varit länge.
Citera
2025-01-17, 12:05
  #1038
Medlem
Qusimotos avatar
Är snubben bara 35? Ser ut att närma sig minst 50
Citera
2025-01-17, 12:10
  #1039
Medlem
marytraders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Vadå mystiskt, han har krökat kroppen till total utmattning. Hans värden är troligtvis åt helvete och har varit länge.

De enda jag hört talas om som däckar är ju de som krökat hårt och sätter sig/lägger sig ner och somnar. Men DP verkar ju snarare rasa ihop stående. Det har jag aldrig sett eller hört talas om. Nu nämnde någon i tråden att han har diabetes och då klarnar ju bilden. De som har diabetes eller epilepsi kan ju rasa ihop om de dricker för mycket alkohol som innehåller en jävla massa socker. Pang bom i backen bara.

Men inflammationen i bukspottkörteln verkar ju inte bra alls. Kan ju leda till döden. Han verkar inte alls ha fysiken för att kröka så där hårt. Trist att trilla av pinn när man endast är runt 35 år.

Ni som känner honom, hur resonerar han kring sitt missbruk? Förnekar han eller börjar han komma till insikt?
__________________
Senast redigerad av marytrader 2025-01-17 kl. 12:12.
Citera
2025-01-17, 13:54
  #1040
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marytrader
De enda jag hört talas om som däckar är ju de som krökat hårt och sätter sig/lägger sig ner och somnar. Men DP verkar ju snarare rasa ihop stående. Det har jag aldrig sett eller hört talas om. Nu nämnde någon i tråden att han har diabetes och då klarnar ju bilden. De som har diabetes eller epilepsi kan ju rasa ihop om de dricker för mycket alkohol som innehåller en jävla massa socker. Pang bom i backen bara.

Men inflammationen i bukspottkörteln verkar ju inte bra alls. Kan ju leda till döden. Han verkar inte alls ha fysiken för att kröka så där hårt. Trist att trilla av pinn när man endast är runt 35 år.

Ni som känner honom, hur resonerar han kring sitt missbruk? Förnekar han eller börjar han komma till insikt?

Driver du nu? Eller fattar du helt enkelt inte att flera års krökande gör att du blir sjuk och då är det inte konstigt att man ramlar ihop?
Citera
2025-01-17, 14:25
  #1041
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marytrader
Ligger han på sjukan? Vad har hänt?

Och varför kollapsar han hela tiden när han krökat. Jag har aldrig hört talas om någon som hela tiden svimmar när de druckit. Aldrig hört talas om någon som rasar ihop sådär som han gjorde på Skansen. Har han någon underliggande sjukdom? Så han får något blodsockerfall eller något liknande?

De enda jag hört talas om som däckar är ju de som krökat hårt och sätter sig/lägger sig ner och somnar. Men DP verkar ju snarare rasa ihop stående. Mystiskt.

Det är ju inte frågan om att han har druckit några glas eller så. Han har gissningsvis supit hårt i 15-20 år (pankreasinflammation är inget man får efter en extra blöt lördag). Går nog att anta att levern är ansatt i motsvarande grad.
Citera
2025-01-17, 14:32
  #1042
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vrevis
Det är ju inte frågan om att han har druckit några glas eller så. Han har gissningsvis supit hårt i 15-20 år (pankreasinflammation är inget man får efter en extra blöt lördag). Går nog att anta att levern är ansatt i motsvarande grad.
Det kan vara genetiskt.
Det finns fyllon som krökar hårt i femtio år som inte får några speciella problem med pancreas.
Sen har du gröngölingar som Avicii som råkar ut för det efter nåt års champangekrökande
Citera
2025-01-17, 14:39
  #1043
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Det kan vara genetiskt.
Det finns fyllon som krökar hårt i femtio år som inte får några speciella problem med pancreas.
Sen har du gröngölingar som Avicii som råkar ut för det efter nåt års champangekrökande

Absolut. Predisposition + gott om miljöfaktor=pang.
Citera
2025-01-17, 15:38
  #1044
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marytrader
De enda jag hört talas om som däckar är ju de som krökat hårt och sätter sig/lägger sig ner och somnar. Men DP verkar ju snarare rasa ihop stående. Det har jag aldrig sett eller hört talas om. Nu nämnde någon i tråden att han har diabetes och då klarnar ju bilden. De som har diabetes eller epilepsi kan ju rasa ihop om de dricker för mycket alkohol som innehåller en jävla massa socker. Pang bom i backen bara.

Men inflammationen i bukspottkörteln verkar ju inte bra alls. Kan ju leda till döden. Han verkar inte alls ha fysiken för att kröka så där hårt. Trist att trilla av pinn när man endast är runt 35 år.

Ni som känner honom, hur resonerar han kring sitt missbruk? Förnekar han eller börjar han komma till insikt?

När han rasade ihop under Allsången så har han uppgett att det var pga blödande magsår och lungembolier och att han fick ligga i respirator efter det. Men man kan väl anta att alkohol spelade en stor roll också.
Han pratar en hel del om alkoholen i denna intervjun: https://www.parabol.press/david-ritschard-sluta-fraga-hur-jag-mar/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in