2025-01-12, 11:42
Avslutad
Jag som trodde att Ritschard hade fått ordning på sitt liv och alkoholmissbruket efter den omtalade kollapsen i Allsång på Skansen, men tydligen inte.

Någon som vet hur Davids alkoholvanor ser ut egentligen? Knappast 5-6 starköl i veckan, eller hur? Tror ni även att han använder starkare varor?
Citera
2025-01-12, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MentalKristid
Inte mer än att hon tagit bort sig från sidorna? Det finns till å med en tråd på FB hur man gör det.

Låter mer som att användaren vill få igång nåt elakt rykte.

Att hon tar bort sig från sidorna och dessutom lämnat honom mitt under pågående turné. Jag tror inte det behövs något elakt rykte för att förstå att han inte behandlat henne bra. Hade han gjort det hade hon ju inte hoppat av eller flyttat ut.
Citera
2025-01-12, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jympadojor
Att hon tar bort sig från sidorna och dessutom lämnat honom mitt under pågående turné. Jag tror inte det behövs något elakt rykte för att förstå att han inte behandlat henne bra. Hade han gjort det hade hon ju inte hoppat av eller flyttat ut.

Att nån är alkoholist räcker gott å väl för att det ska ta slut.

Berätta vad du vet, om du verkligen vet nåt. Annars är det bara påhittade rykten du far med.
Citera
2025-01-12, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lailatjej
Man kanske tycker att han och hans musik suger, är det helt obegripligt för dig att olika människor kan ha olika uppfattning, tycke och smak? Jag blir inte särskilt förvånad om det är så.

Det är väl mest en liten sorts människor som skriver inlägg efter inlägg med skit om någon för att man tycker musiken suger.
Citera
2025-01-12, 19:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av skorven
Det är väl mest en liten sorts människor som skriver inlägg efter inlägg med skit om någon för att man tycker musiken suger.

Så tycker du. Det betyder inte att det ÄR så.
Citera
2025-01-12, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marytrader
Jag tycker DR gjort 2 fina låtar:

Dels Rockbottom: https://www.youtube.com/watch?v=wTwwnm6TgOk

Samt Vi ses snart igen: https://www.youtube.com/watch?v=xgnKl8w5Qyw

Någon som har någon annan favorit?
Jag gillar även Fyra månader och När jag ser en bro.
Citera
2025-01-12, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MentalKristid
Att nån är alkoholist räcker gott å väl för att det ska ta slut.

Berätta vad du vet, om du verkligen vet nåt. Annars är det bara påhittade rykten du far med.

Till skillnad från icke-påhittade rykten menar du? Jag kan tyvärr inte berätta det jag vet men jag vet att det inte "bara" är alkoholismen. Och att han inte bara är alkoholist heller utan tar till starkare rusmedel om man säger så.
Citera
2025-01-12, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nle201
Typ att vilja se ut som en 80-tals pundare från söder, lyssna på progg, du vet hela jargongen.

Japp, posör, degenererad alkis och luktar säkert äckligt
Citera
2025-01-12, 22:54
Medlem
Tråkigt. Tror att han lider av någon fobi, scenskräck? Jag känner någon sorts sympati för honom, mer som människa än som artist.
Citera
2025-01-15, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lailatjej
Så tycker du. Det betyder inte att det ÄR så.
Nej men högst troligt
Citera
2025-01-16, 08:22
Medlem
Studsbolls avatar
Någon som vet om han piggnat till och fått lämnat sjukhuset? Hoppas han inte läser i denna tråden och ser alla onödiga påhopp.
Citera
2025-01-16, 08:59
Medlem
marytraders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Någon som vet om han piggnat till och fått lämnat sjukhuset? Hoppas han inte läser i denna tråden och ser alla onödiga påhopp.

Ligger han på sjukan? Vad har hänt?

Och varför kollapsar han hela tiden när han krökat. Jag har aldrig hört talas om någon som hela tiden svimmar när de druckit. Aldrig hört talas om någon som rasar ihop sådär som han gjorde på Skansen. Har han någon underliggande sjukdom? Så han får något blodsockerfall eller något liknande?

De enda jag hört talas om som däckar är ju de som krökat hårt och sätter sig/lägger sig ner och somnar. Men DP verkar ju snarare rasa ihop stående. Mystiskt.
Senast redigerad av marytrader 2025-01-16 kl. 09:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in