2025-01-16, 21:50
Medlem
Crabby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toonajnwan
Att bli misstänkt för stämpling till mord är väl inte så kul, tycker jag, framförallt inte om det är sin bror som är misstänkt för det mot en själv. Vi pratar om upp till 12 års fängelse.

Skrattretande för vissa möjligen.

Nä stämpling till mord är inte kul. Det är inte kul att åka dit för grovt narkotika brott heller.

Men jag skrev grov misshandel. Det är jag nämligen rätt säker på jag skrev.
Citera
2025-01-16, 21:50
Avstängd
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pino555
Verkligen helt förändrad, hon har ju hejat på allting.
Sen allt snack att Jocke trakasserar henne är ju konstigt när hon själv väljer att ringa honom när något händer.

Du hade mer info? Spill it?
Citera
2025-01-16, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crabby88
Läste i andra tråden om jockibooooi (som Olof K säger) att det var stömplig till grov misshandel.

Tycker det blir lite skrattretande att dom påstår han haft en polisbil utanför. Dels sitter Chrippa häktad. Sen om arbetet redan är beställt. Så hade ingen gjort det, med tanke på Chrippa sitter häktad. Och betvivlar C sitter på så pass tunga kontakter, att dom som skulle utföra det, skulle ta de risken.

Så det är de jag tyckte var skrattretande.

Men du vet ju inte om det fanns ett datum i diskussionen när det skulle utföras eller hur?
Citera
2025-01-16, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crabby88
Nä stämpling till mord är inte kul. Det är inte kul att åka dit för grovt narkotika brott heller.

Men jag skrev grov misshandel. Det är jag nämligen rätt säker på jag skrev.
Anmälningen ändrades tydligen till stämpling till mord, därför jag skrev det.
Har för mig att det är 10 år som max för stämpling till grov misshandel.

Oavsett så trumfar det hans eko/skatte-brott om han skulle bli dömd för det.
Citera
2025-01-16, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Du hade mer info? Spill it?

Mer info om vad?

Det mesta ligger ju ute.
Citera
2025-01-16, 21:57
Medlem
vemsfels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granny-panties
Här är inlägget från Jockes tråd.

Användaren ville att det skulle länkas.

Mazzi Fritz också. Riktigt jobbig att lyssna på och förmodligen också att möta i en rättegång. Vass. Snabbtänkt. Spelar på tonläge och empati. Talar lååångsamt och ömkande. Jag bävar inför att behöva lyssna på rättegången när den dyker upp på tuben, haha.
Citera
2025-01-16, 21:58
Medlem
Citat:
Det är bara från en användare här på FB, bara att ignorera, hoppas alla gör det.

Du har rätt.

Allvarligt brott ser inte ljust ut för honom.
Tror du Linnea är med på det?
Jag hör om dina tankar som har lite vettiga svar.
Citera
2025-01-16, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsfel
Mazzi Fritz också. Riktigt jobbig att lyssna på och förmodligen också att möta i en rättegång. Vass. Snabbtänkt. Spelar på tonläge och empati. Talar lååångsamt och ömkande. Jag bävar inför att behöva lyssna på rättegången när den dyker upp på tuben, haha.

Håller med om att det kan vara segt att lyssna på.
men hon är jäkligt skicklig, en utav dom bästa advokaterna man kan ha, mycket bra val.
Citera
2025-01-16, 22:04
Medlem
Citat:
Det får du veta när åtal har väckts.

Vad betyder att man ska på LVU med dottern, på svenska?

Ja Lvu förhandlingen hur det blev med den om de blir något LVU.
Citera
2025-01-16, 22:05
Medlem
micke_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Uppmaningen att Linnea inte skulle vara där kan mycket väl ha kommit från Chrippa själv, speciellt med tanke på att alla förstod att Jocke skulle komma. Hon håller sig så långt ifrån J som hon kan, vilket inte är helt enkelt
Men om linne nu hatar jocke så mycket så varför ringer hon jocke då varje gång hon får stryk av chrippa ? Första gången linne försökte kontakta jocke så svarade han inte för han var i dubai,då ringde Linnea chluee och grinade för att hon inte fick tag i jocke,sist hon ringde jocke var ju en och en halv månad sen och ville att jocke skulle komma och hämta henne för att chrippa skrek och puttade in henne i väggar.
Citera
2025-01-16, 22:07
Medlem
granny-pantiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemsfel

Hon är jobbig att lyssna på men vass.
Citera
2025-01-16, 22:07
Medlem
Crabby88s avatar
Citat:
Anmälningen ändrades tydligen till stämpling till mord, därför jag skrev det.
Har för mig att det är 10 år som max för stämpling till grov misshandel.

Oavsett så trumfar det hans eko/skatte-brott om han skulle bli dömd för det.

Så han blev kallad till förhör den 10:e gällande stämpling till grov misshandel. Men nu är det ändrat till stämpling till mord?

Nu hänger jag inte med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in