2025-01-16, 21:18
Medlem
Crabby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skykru
Har man polisbeskydd så har man det ju under en tid. Inte bara under en kväll. Varför ska jag prata med jocke? Det är ju du som säger dessa saker. Därför pratar jag med dig. Jocke kan inte svara för det du säger

Sen om jag har förstått det rätt, så hade inte jockibooooi (så som Olof K säger det) polisbeskydd innan C åkte in.
Och då finns jag det direkt skrattretande och lögnaktiga att hävda han fick det efter dom tömt Chrippas telefon.
Och den blev tömd här om dagen?

Är det så?
Citera
2025-01-16, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crabby88
Och då finns jag det direkt skrattretande och lögnaktiga att hävda han fick det efter dom tömt Chrippas telefon.
Och den blev tömd här om dagen?

Är det så?
Nej, den telefonen togs i beslag den 27e december då Kräftan greps i Spanien, inte häromdagen. Snart tre veckor sen alltså som den varit beslagtagen.

Men finn det skrattretande du, GLHF.
Citera
2025-01-16, 21:25
Medlem
Crabby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toonajnwan
Nej, den telefonen togs i beslag den 27e december då Kräftan greps i Spanien, inte häromdagen. Snart tre veckor sen alltså som den varit beslagtagen.

Jo, men det var väl på dramabögens IG, att han precis fått reda på en hemsk sak, när dom tömde hans telefon. Och det var väl i förrgår han skrev det. Eller dagen innan.
Citera
2025-01-16, 21:29
Medlem
Citat:
Jo, men det var väl på dramabögens IG, att han precis fått reda på en hemsk sak, när dom tömde hans telefon. Och det var väl i förrgår han skrev det. Eller dagen innan.
Det vet jag inte. Men Polisen gjorde en polisanmälan den 9e/10e januari som enligt källor är baserat på innehållet i telefonen. Så man hade 14 dagar på sig att tömma telefonen och analysera datat för att komma fram till den anmälan. Sen blev målsäganden naturligtvis informerad om detta, då gick han ut med det.

Btw, epiteten du använder gör dig lite töntig, försök hålla någon form av stil för att kunna ha en vettig dialog/diskussion.
Citera
2025-01-16, 21:33
Medlem
Crabby88s avatar
Citat:
Det vet jag inte. Men Polisen gjorde en polisanmälan den 9e/10e januari som enligt källor är baserat på innehållet i telefonen. Så man hade 14 dagar på sig att tömma telefonen och analysera datat för att komma fram till den anmälan.

Btw, epiteten du använder gör dig lite töntig, försök hålla någon form av stil för att kunna ha en vettig dialog/diskussion.

Läste i andra tråden om jockibooooi (som Olof K säger) att det var stömplig till grov misshandel.

Tycker det blir lite skrattretande att dom påstår han haft en polisbil utanför. Dels sitter Chrippa häktad. Sen om arbetet redan är beställt. Så hade ingen gjort det, med tanke på Chrippa sitter häktad. Och betvivlar C sitter på så pass tunga kontakter, att dom som skulle utföra det, skulle ta de risken.

Så det är de jag tyckte var skrattretande.
Citera
2025-01-16, 21:36
Medlem
Citat:

Dom kanske lyckades komma in i den nu? Chrippa kanske inte gav ut koden förens nu eller att det tog några veckor att komma in i den. Jag spekulerar bara
Citera
2025-01-16, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chris.Hagen
han samlar verkligen på sig saker för att börja göra seriös tid. bra att det nu kommer fram vilken skitunge han är. tänker på alla som försvarat honom här i tråden.

stämpling brukar ge ordentliga straff. och innan det hade han alla ekobrott. och tidigare dömd för en del saker. haha lycka till i rätten säger jag bara. nu vet vi att det blir en lååång semester för lillkillen. nu finns ju risken att dom kommer sätta honom på en klass 1:a istället för som tidigare en klass 2:a

Fanns nog mycket intressant i den telefon tömningen.
Citera
2025-01-16, 21:45
Medlem
Citat:
Läste i andra tråden om jockibooooi (som Olof K säger) att det var stömplig till grov misshandel.

Tycker det blir lite skrattretande att dom påstår han haft en polisbil utanför. Dels sitter Chrippa häktad. Sen om arbetet redan är beställt. Så hade ingen gjort det, med tanke på Chrippa sitter häktad. Och betvivlar C sitter på så pass tunga kontakter, att dom som skulle utföra det, skulle ta de risken.

Så det är de jag tyckte var skrattretande.
Att bli misstänkt för stämpling till mord är väl inte så kul, tycker jag, framförallt inte om det är sin bror som är misstänkt för det mot en själv. Vi pratar om upp till 12 års fängelse.

Skrattretande för vissa möjligen.
Citera
2025-01-16, 21:47
Medlem
När blir de rättegång?
Citera
2025-01-16, 21:47
Medlem
Vet någon när Julia skulle på lvu med dottern
Citera
2025-01-16, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
När blir de rättegång?
Det får du veta när åtal har väckts.

Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Vet någon när Julia skulle på lvu med dottern
Vad betyder att man ska på LVU med dottern, på svenska?
Citera
2025-01-16, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av geek12
Hon är ju rätt läskig på riktigt, istället för att hjälpa Chrippa på rätt spår, hon har ju stått och gjort allt värre, för Chrippa var ändå rätt skön innan allt detta, inte direkt min favorit, men han är ju totalt förändrad sen Linnea kom in i bilden.

Verkligen helt förändrad, hon har ju hejat på allting.
Sen allt snack att Jocke trakasserar henne är ju konstigt när hon själv väljer att ringa honom när något händer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in