2024-12-18, 05:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Ok.

Det finns ju ingen inkomstskatt där så det funkar nog, men livsmedel och boende är dyrt. Så det beror nog på vilka krav man har på sånt.

Undrar om det är sant att Chrippa har varit och vittnat i dag om folk i Dubai? Tror du inte att det är därför han vill bo så ingen riktigt vet var han är?
Dom vill inte bli förföljda mer.

Dom har stalkers som vill se varje varje steg dom tar, förföljarna agerar i grupp och använder hela dagar till att prata om dom i olika grupper, skapa content och konspirationer om dom och sprida på olika flattformar, dom uppmanar allmänheten att gå till socialen och det har gått så långt att en av deras stalkers dyker upp utanför hans fönster och uppmanar deras grannar att dokumentation varje gång dom ser paret, han ber dom skicka upp drönare och flyga nära fönstret för och filma inuti deras lägenhet.

Dom jobbar heltid med kartläggning av paret och söker efter dom på alla sätt dom kan. Dom är desperata att inte veta var dom befinner sig och det är psykotiskt beteende.

Adressen behöver dom inte för Lillen är inte med dom och han samarbetar med alla myndigheter som har skäl att ha kontakt med honom och missar inte samtal eller möten. Hade polisen inte vetat var han bor hade han förmodligen häktats.

Varför ska han fly? Åtalas han ens kan han tidigast ha rättegång 2025 och straff verkställs inte på dagen.
Chrippe-dippe-dippe-dipp-dipp-dipps eventuella kaffevolta verkställs tidigast sen vår 2025.

Anjo och Rask riskerar mer än kaffevoltor.
Senast redigerad av Pallal 2024-12-18 kl. 05:32.
Citera
2024-12-18, 05:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Ok.

Det finns ju ingen inkomstskatt där så det funkar nog, men livsmedel och boende är dyrt. Så det beror nog på vilka krav man har på sånt.

Undrar om det är sant att Chrippa har varit och vittnat i dag om folk i Dubai? Tror du inte att det är därför han vill bo så ingen riktigt vet var han är?
Danjal kan vara inblandad. Chrippa pratade ju om Dubaimannen i lajven och sa Danjal en gång.

jag tror inte Danjal kan klarar sig i Dubai med en svensk låginkomsttagares lön.

27 000kr per månad kan inte vara rätt summa.

Undanhåller han sin nettoförmögenhet och inkomst för staten eller har han extremt stora skulder?

Analyhasse är hans vän och buisnesspartner. Är det sant att Jonnas och Danjal’s satsning Bowbow bytt namn till Analys Hasse AB. Det drog väl in en del stålar?
Senast redigerad av Pallal 2024-12-18 kl. 06:09.
Citera
2024-12-18, 05:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Tyngre..? Fetare, eller hur tänker du?

De fyra är Julia, pappan, Linnea och kräket.

Där ser man, du är verkligen djupt involverad i deras liv och utredningar.
Senast redigerad av husky30 2024-12-18 kl. 06:00.
Citera
2024-12-18, 06:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Jag antar att hon kommer att följa med Chrippa till Sverige.

Antar du eller är du säker på att dom inte är i Sverige redan nu?
Citera
2024-12-18, 06:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ephedrine
Så långsökt är det inte
"I Sverige regleras skyddande av brottsling i Brottsbalken (BrB) 17 kap 11 §. Det innebär att man på något sätt aktivt hjälper en person att undkomma rättvisan"

Sen är frågan hur petiga dom vill vara. Hon har ju tagit emot pengar men vet inte om hon är misstänkt för något brott.

Ja vi får se då, men jag tror inte riktigt på att dom är ute och reser.
Citera
2024-12-18, 06:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av husky30
Där ser man, du är verkligen djupt involverad i deras liv och utredningar.
Chrippas och Linneas eventuella domar diskuteras ju flitigt, men vilka brott tycker ni att Linnea, T, A, Linneas familj, Chrippa och Lillen ska anmäla så det blir lite fart på maskineriet? Lägg på fler

Jag kom på barnfridsbrott, olaga förföljelse, grovt förtal, brott mot upphovsrättslagen

Det finns en snabb väg till fällande dom
Man kan börja med ett FT-mål. Det kostar bara en liten ansökningsavgift. Vi kan börja med dom fem senaste videoklippen Rask lagt upp. Vi tar ett par uttalanden från varje och begär 5000 per video exempelvis. Hålls kravet på under ungefär 28 000kr kommer det kunna avgöras utan en förhandling. Det kommer förmodligen räcka med en sån stämning för att han ska ge sig. Han har inte så mycket pengar som han försöker påskina.

Jag blev tipsad om detta av en påläst flashbackare som kan mer än mig om sånt. Tack.

Snipp
Snapp
Senast redigerad av Pallal 2024-12-18 kl. 07:07.
Citera
2024-12-18, 06:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Chrippas och Linneas eventuella domar diskuteras ju flitigt, men vilka brott tycker ni att Linnea, T, A, Linneas familj, Chrippa och Lillen ska anmäla så det blir lite fart på maskineriet?

Några är givna

Barnfridsbrott mot lilla barnet, olaga förföljelse, grovt förtal, brott mot upphovsrättslagen

Men det går att ta bakvägen till en dom
Man kan börja med ett FT-mål. Det kostar bara en liten ansökningsavgift. Vi kan börja med dom fem senaste videoklippen Rask lagt upp. Vi tar ett par uttalanden från varje och begär 5000 per video exempelvis. Hålls kravet på under ungefär 28 000kr kommer det kunna avgöras utan en förhandling. Det kommer förmodligen räcka med en sån stämning för att han ska ge sig.

Han har nog inte så mycket pengar som han försöker påskina.

Jag blev tipsad om detta av en påläst flashbackare med ett stort namn kan man säga.

Jag tycker MSM behöver höra om detta. Ett tv-inslag om att rättsväsendet inte väckt åtal trots 400 videos och lagens långa arm kommer plocka in sekten, en efter en med en jävla fart. Helst plockas dom in och man förbereder åtal för alla andra brott mot paret först. Ifall dom ska kunna döma ut det strängaste straffet för grovt förtal får lagens långa arm gärna tugga på bara varje detalj dokumenteras.

FUP ska ge en detaljerad vild av sektens tillvägagångssätt och aktivitet på olika plattformar utanför sociala medier.
Du som kräftans företrädare har väl kontaktat MSM? Hoppas du får bra betalt för dina fantasier.
Citera
2024-12-18, 07:35
Medlem
Citat:
är sekten säkra källor?
Gick tåget 21:03?
vi skrattar åt att sektens konspirationsteorier får fäste på Flashback.
.

Vagn 6 plats 68 och 67 2klass.. Ringer det någon klocka i skallen på dig eller ska jag behöva bevisa att du är dum i huvudet?

Skönt att Chrippa iaf är gentleman och ger Linnea fönsterplats i 2a klass vagnen.
Citera
2024-12-18, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1
Vagn 6 plats 68 och 67 2klass.. Ringer det någon klocka i skallen på dig eller ska jag behöva bevisa att du är dum i huvudet?

Skönt att Chrippa iaf är gentleman och ger Linnea fönsterplats i 2a klass vagnen.

Så var det, lite konstigt att pallal inte fått veta de som annars vet allt om vad som händer.
Citera
2024-12-18, 08:01
Medlem
Citat:
Det är bara en konspiration.

Riktigt grova förtal här och förmodligen ett fult knep för att sekten bli av med Rask.

Glöm inte att Chrippas två videos om Rask finns kvar och att sekten har inte gått på Liam M . Sekten brukar vara riktigt snabba på bollen ifall nån av dom kritiseras det minsta, men nu låtsas hela sekten som inget hänt.

Du ska ju inte prata om förtal så som du skriver om Jocke, Danjal och andra användare, du är absolut inte bättre själv.
Citera
2024-12-18, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av husky30
Antar du eller är du säker på att dom inte är i Sverige redan nu?

Jag är inte säker på någonting kring utomlands. Jag är dock säker på att de har rest någonstans och vill mörka det. De hade ju fått tillåtelse att vara i Malmö över julen men det behöver de ju inte mörka. Och var inte jultider förra veckan.

En sak till gör mig rätt säker på att de är på rymmen. Det är Pallals vevande och märkliga intensitet i sitt sätt att försöka frikänna Chrippa från det han gjort och lägga skulden på andra. Det är väldigt intensivt från den.

Det är ju sedan tidigare känt att Chrippa absolut inte vill bo i Sverige och så vitt jag vet har han inte längre vårdnad över sin dotter och det stundar häktning. Bara det är ju en anledning att sticka.
Han fattade för sent att det hans "vänner" sa kring hans faderskap inte delades av soc.
Julia uttalar jag mig inte om för jag vet inte statusen där.

Jag tror att han vet att han ska bli häktad, han fattade nog till slut.

Sen har det ju skrivits här i tråden att han ska sätta dit någon från Dubai (det får du fråga Pallal om) och det kanske inte föll i god jord. Chrippa och hans "vänner" gick kanske för långt. Han blev kanske rädd? Om han menade Danjal behöver han nog inte vara orolig. Men det finns kanske fler som kan vara riktigt pissed of nu.

Det har levlats upp kring sekten (så löjligt med sektsnacket) och allt de ska sättas dit för och fokusförskjutningen är total nu. Here we go again.

Det vevas värre än ett vindkraftverk nu så elpriset i Sverige borde vara på minimal nivå.
Citera
2024-12-18, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Så var det, lite konstigt att pallal inte fått veta de som annars vet allt om vad som händer.
hur ska jag få reda på nåt alls menar du?

Det är sekten som berättat att jag har tät kontakt med Chrippa. Har aldrig hävdat att jag pratar med nån av dom och det tänker jag inte diskutera.

Jag ver var dom befinner sig men det får visa sig. I’m no rat.
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Du ska ju inte prata om förtal så som du skriver om Jocke, Danjal och andra användare, du är absolut inte bättre själv.
förtal? Jag pratar sakligheter som kopplas ihop med pågående utredning. Danjals är en dömd ekobrottsling, Chrippa känner honom, bor i Dubai och svindlaren Analyshasse är hans närmsta vän och han uppgett att hans inkomst är under 30 000kr.

Tillbaka till ämnet. Tror du att Danjal kan vara medbrottsling?
Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1

det ringer ingen klocka.

Ge mig mer matrikel
Senast redigerad av Pallal 2024-12-18 kl. 08:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in