2025-01-15, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Då är det ju problematiskt att denna studien visar att risken för infektion ökar enormt om man är vaccinerad.

Results
A total of 913 participants were included in the final analysis. The adjusted ORs for COVID-19 infection among vaccinated individuals compared to unvaccinated individuals were 1.85 (95% CI: 1.33-2.57, p < 0.001). The odds of contracting COVID-19 increased with the number of vaccine doses: one to two doses (OR: 1.63, 95% CI: 1.08-2.46, p = 0.020), three to four doses (OR: 2.04, 95% CI: 1.35-3.08, p = 0.001), and five to seven doses (OR: 2.21, 95% CI: 1.07-4.56, p = 0.033). Behavioral analysis indicated that a reduced frequency of bathing and exercising was significantly associated with higher COVID-19 infection rates (p < 0.05).

https://www.cureus.com/articles/313843-behavioral-and-health-outcomes-of-mrna-covid-19-vaccination-a-case-control-study-in-japanese- small-and-medium-sized-enterprises?utm_source=substack&utm_medium=email#! /

Och det antyder ju att flockimmunitet eventuellt inte alls är trams, om ovaccinerade får färre infektioner. Vaccin har ju visat sig inte kunna ge flockimmunitet, men naturlig immunitet verkar vara starkare.

Intressant, nu har ju Cureus (döpt efter Curious som jag förstår det) bara 1.2 i Impact Factor, men det var intressant att se att artikeln du hänvisar till inte är skriven av de gamla "vanliga", utan av för mig nya forskare. Intressant även om de ju också säger att en förklaring kan vara "behavioral changes, and exposure risk", och nog verkar det troligt att folk gärna tar en vaccinspruta i syfte att kunna leva som vanligt, och att det är detta att de lever som vanligt som ger dem Covid-19 igen och igen.
Citera
2025-01-15, 18:58
Avstängd
DonFoldits avatar
Jag såg en dokumentär där en av testpersonerna som idag sitter i rullstol, intervjuas.
Vad som hände med testpersonerna talas det inte högt om.

https://solarmovieru.com/movie/the-unseen-crisis-vaccine-stories-you-were-never-told-1630857866.html
Citat:
I klimatet av en global pandemi rullades covid-19-vacciner ut under nödtillstånd efter en mycket kortare testperiod än normalt. Miljontals människor kavlade upp ärmarna för att de fick höra att de gjorde sitt för att få slut på pandemin. Men för vissa – gick det inte som förväntat. The Unseen Crisis är en lång dokumentär som ger en intim, ocensurerad inblick i livet för dem som lever med de försvagande efterverkningarna av covid-19-vaccinerna. Den undersöker frågan om COVID-19-vaccinskador på ett nytt, ärligt och heltäckande sätt med expertintervjuer, whistleblowers uttalanden och statlig hälsostatistik.
Citera
2025-01-15, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lamento
Idag 15 januari 2025 har en av de tyngsta vetenskapliga tidskrifterna, Molecular Psychiatry med Impact Factor över 9, från Nature, en undersökning av 129 Covid-19-patienter november 2020 till juli 2022. Vi pratar bevisade hjärnskador:
Man redovisar inte vaccinationsstatus på de 129 undersökta Covid-19-patienterna. Varför döljer man den informationen?
Citera
2025-01-16, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dick-Jerker
Man redovisar inte vaccinationsstatus på de 129 undersökta Covid-19-patienterna. Varför döljer man den informationen?

Nej, de kan inte ha varit vaccinerade eftersom de levde. Människor som vaccinerade sig dog i drivor längs vägkanterna 2 år efter vaccination som jag förstår det . Skämt åsido så borde de kanske ha tagit med vaccinationsstatus, precis som du skriver, om inte annat eftersom de undersökte patienterna ett år efter att de smittats, så de kan ju både ha vaccinerat sig och smittats igen.

Däremot hade de också en kontrollgrupp, så om de var vaccinerade, som du skriver, så var säkert kontrollgruppen också det. :-) Jag är fortfarande intresserad av om cancer kan ha påverkats av mRNA-vaccinet så jag är inte okritisk till det, men när det gäller postcovid så har man i andra undersökningar studerat patienter som fick Covid-19, och postcovid 2020, före vaccineringen. Jag skrev om det här för inte så länge sedan. Så att Covid-19 ger postcovid vet vi.
Citera
2025-01-16, 08:21
Medlem
Citat:
Nej, de kan inte ha varit vaccinerade eftersom de levde. Människor som vaccinerade sig dog i drivor längs vägkanterna 2 år efter vaccination som jag förstår det . Skämt åsido så borde de kanske ha tagit med vaccinationsstatus, precis som du skriver, om inte annat eftersom de undersökte patienterna ett år efter att de smittats, så de kan ju både ha vaccinerat sig och smittats igen.

Däremot hade de också en kontrollgrupp, så om de var vaccinerade, som du skriver, så var säkert kontrollgruppen också det. :-) Jag är fortfarande intresserad av om cancer kan ha påverkats av mRNA-vaccinet så jag är inte okritisk till det, men när det gäller postcovid så har man i andra undersökningar studerat patienter som fick Covid-19, och postcovid 2020, före vaccineringen. Jag skrev om det här för inte så länge sedan. Så att Covid-19 ger postcovid vet vi.
Jag är lite nyfiken... för du verkar ju ändå, precis som jag, läsa en del om saken.

Om FHM skulle rekommendera dig att ta en boosterdos av Pfizers senaste mRNA-spruta mot Covid-19... skulle du då ta den?
Citera
2025-01-16, 10:12
Medlem
Citat:
Jag är lite nyfiken... för du verkar ju ändå, precis som jag, läsa en del om saken.

Om FHM skulle rekommendera dig att ta en boosterdos av Pfizers senaste mRNA-spruta mot Covid-19... skulle du då ta den?

Nej, eftersom jag redan har tagit ett antal boostrar och eftersom varianterna nu är milda (även om man fortfarande kan få till exempel Delta också och även om man fortfarande kan få postcovid).

BBC hade för ett par dagar sedan en artikel om hur Covid är förvånansvärt milt nu, viruset är överallt, det räcker att ta luftprover bland folk så finns Covid där, och Covidnivån i avloppsvatten på sina håll sägs vara "astronomiska", men långt färre bli sjuka, och folk vaccinerar sig knappt längre:
Vaccination rates around the world are plummeting – by the end of Dec, CDC data showed that just 21.5% of US adults and 10.6% of children had received the 2024-2025 Covid vaccine (...) https://www.bbc.com/future/article/20250113-why-covid-19-is-becoming-less-deadly
Citera
2025-01-16, 15:51
Medlem
Citat:
Nej, eftersom jag redan har tagit ett antal boostrar och eftersom varianterna nu är milda (även om man fortfarande kan få till exempel Delta också och även om man fortfarande kan få postcovid).

BBC hade för ett par dagar sedan en artikel om hur Covid är förvånansvärt milt nu, viruset är överallt, det räcker att ta luftprover bland folk så finns Covid där, och Covidnivån i avloppsvatten på sina håll sägs vara "astronomiska", men långt färre bli sjuka, och folk vaccinerar sig knappt längre:
Vaccination rates around the world are plummeting – by the end of Dec, CDC data showed that just 21.5% of US adults and 10.6% of children had received the 2024-2025 Covid vaccine (...) https://www.bbc.com/future/article/20250113-why-covid-19-is-becoming-less-deadly
Jag förstår, det verkar som att du tar ett informerat beslut och inte lägger allt för stor vikt vid vad just FHM säger om jag förstår dig rätt.

Jag är lite förvånad över att folk på X är förfärade över studien som släpptes i förrgår som visar att mRNA-vaccinet sprider sig systematiskt i hela kroppen även om det injiceras i en muskel. D'uh... det har ju varit känt länge nu. https://x.com/search?q=Nanocarrier+imaging+at+single-cell+resolution

Här är direktlänk till studien i Nature där man visar hur vaccinets lipidnanopartiklar sprids till hela kroppen inkl. hjärnan vilket resulterar i produktion av spikprotein överallt i kroppen... https://www.nature.com/articles/s41587-024-02528-1

Vad som är lite coolt är att om man scrollar längst ner så finns det videor på hur det sprids till kroppens olika organ. I den här videon t.ex. kan man se hur lipidnanopartiklar med mRNA-instruktioner efter några timmar hittas i hjärtat efter en injektion av en låg dos mRNA-vaccin. Är det därför folk fick hjärtmuskelinflammation av vaccinen?
https://static-content.springer.com/esm/art%3A10.1038%2Fs41587-024-02528-1/MediaObjects/41587_2024_2528_MOESM5_ESM.mp4

Känns sådär att förbikoppla kroppens skyddsbarriärer (huden, slemhinnor, immunförsvar osv) och inte ge kroppen en chans att bemöta SARS-CoV-2 utan istället injicera lipidnanopartiklar med mRNA vilket resulterar i spikproteintillverkning direkt inuti hjärtat t.ex.
Citera
2025-01-16, 17:19
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
HIV/AIDS är fortfarande en realitet. Ca 8300 lever med diagnosticerad HIV i Sverige och man räknar med ca 1000 till som inte vet om det. Men det beror ju på att medicinerna gör att de som har det inte smittar.

Ja det är det som är grejen. Har man redan accepterat en lögn, så är det mycket lättare att acceptera nästa lögn på samma tema. Och AIDS-pandemin (även om man kanske inte hade uppfunnit termen "pandemi" när det begav sig) liknar verkligen covid på många sätt. Bara en sån grej att skojaren Anthony Fauchi höll i taktpinnen även då. Och att bromsmedicinerna tycktes ge i princip samma symptom som sjukdomen. Och så PCR-testet såklart.

Citat:
Nu verkar en ny nässpray för Covid komma som ger 80 % mindre risk att smittas. Bakom betalvägg nedan dock, men det forskas visst mycket kring detta nu.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3MzwxA/covid-19-studie-i-kina-hyllas-anvande-nassprej-for-att-bekampa-smittan

Låt mig gissa att nässprejen i sånt fall ökar risken för vanlig influensa i motsvarande grad.
Senast redigerad av RustyShackleford 2025-01-16 kl. 17:22.
Citera
2025-01-18, 11:52
Medlem
KreugerGulds avatar
Såg nyligen en studie från japan där vaccinerade personer 2x mottagligare för covid. Bostersprutorna ger förmodligen liten marginellt skydd i några månader, sen avtar denna effekt och det blir värre för de vaccinerade. Ovaccinerade hade ett oförstört immunförsvar
Senast redigerad av KreugerGuld 2025-01-18 kl. 11:56.
Citera
2025-01-18, 12:12
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KreugerGuld
Såg nyligen en studie från japan där vaccinerade personer 2x mottagligare för covid. Bostersprutorna ger förmodligen liten marginellt skydd i några månader, sen avtar denna effekt och det blir värre för de vaccinerade. Ovaccinerade hade ett oförstört immunförsvar
Länk till studien?
Citera
2025-01-18, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KreugerGuld
Det har ju varit känt i åratal nu. Vem minns inte när Folkhälsomyndigheten slutade att redovisa vaccinationsstatus på Covid-sjuka eftersom vaccinerade i högre grad var smittade än ovaccinerade per capita... en riktig höjdare!! Ändå fanns det folk som inte fattade

Eller när den där lyxkryssaren utanför Australien... "Princess" nånting, där alla passagerare och all personal var vaxxade och dubbelboostade och ändå fick de ett stort utbrott av Covid-19... och ändå fanns det folk som inte fattade.

Clevelandstudien var väl den första kända där det blev uppenbart för folk som kan läsa att ju fler doser man tar, desto större är risken att drabbas av Covid-19.
Citera
2025-01-19, 04:19
Medlem
Citat:
Jag förstår, det verkar som att du tar ett informerat beslut och inte lägger allt för stor vikt vid vad just FHM säger om jag förstår dig rätt.

Jag är lite förvånad över att folk på X är förfärade över studien som släpptes i förrgår som visar att mRNA-vaccinet sprider sig systematiskt i hela kroppen även om det injiceras i en muskel. D'uh... det har ju varit känt länge nu. https://x.com/search?q=Nanocarrier+imaging+at+single-cell+resolution

Här är direktlänk till studien i Nature där man visar hur vaccinets lipidnanopartiklar sprids till hela kroppen inkl. hjärnan vilket resulterar i produktion av spikprotein överallt i kroppen... https://www.nature.com/articles/s41587-024-02528-1

Vad som är lite coolt är att om man scrollar längst ner så finns det videor på hur det sprids till kroppens olika organ. I den här videon t.ex. kan man se hur lipidnanopartiklar med mRNA-instruktioner efter några timmar hittas i hjärtat efter en injektion av en låg dos mRNA-vaccin. Är det därför folk fick hjärtmuskelinflammation av vaccinen?
https://static-content.springer.com/esm/art%3A10.1038%2Fs41587-024-02528-1/MediaObjects/41587_2024_2528_MOESM5_ESM.mp4

Känns sådär att förbikoppla kroppens skyddsbarriärer (huden, slemhinnor, immunförsvar osv) och inte ge kroppen en chans att bemöta SARS-CoV-2 utan istället injicera lipidnanopartiklar med mRNA vilket resulterar i spikproteintillverkning direkt inuti hjärtat t.ex.

Intressant, jag ska läsa den noggrannare.

BBC hade för tre dagar sedan följande artikel, jag citerar rubriken och ett par rader. Rubriken är kanske lite missvisande, för reportern ifrågasätter nog inte vaccinet:
Rise of vaccine distrust - why more of us are questioning jabs

(...) The jabs were a "scientific miracle" we were told at the time, our best hope of life returning to normal after months of lockdown restrictions. But something has happened in the years since. Research suggests confidence in all types of vaccination has taken a significant hit.
Man konstaterar att förtroendet för vaccin generellt sett sjönk från 90% 2018 (!) till 70 % 2023 och:
And regular polling carried out by YouGov suggests adults are increasingly likely to say that vaccines have harmful side effects that are not being disclosed to the public. The proportion saying that statement is "probably" or "definitely" true rose to 30% in 2024 from 19% in 2019.
Det anses bero på påståenden på nätet, som det brukar heta, men det är ju påstående också från politiker och andra. Även biverkningarna nämns.

Nu tänker jag inte påstå att det finns en koppling, utan jag tänker påstå en annan sak. När ordet "turbocancer" har tagits upp i olika trådar, kopplat till vaccinet, så fanns det alltid de som dök upp och förklarade att cancer växer långsamt, det var debattörer som "kurremajongo" och andra. Jag fick då påpeka att det finns cancer som växer rejält på bara ett par månader.

Men hur som helst, fallet med Chloe Renshaw, 15 år, vars cancer upptäcktes i oktober och som dog i december, tas nu upp av just debattörer på nätet is samband med vaccinet. Jag tar nu upp det för att ställa frågan till dessa "cancerexperter" i tråden hur det, om Daily Mails artikel från 15 december 2024 är korrekt, kan vara så att Chloe kommer till läkaren i oktober med ont i knäna, skickas hem, återvänder ett par gånger då man röntgar henne och finner att hon har cancer i ryggraden, bäckenet, skallen, brösten (4 metastaser) och levern.
Teenager told she had growing pains...until dad insisted on a scan that revealed rampant cancer that's spread all over her body

(...) Chloe was swiftly transferred to the Bristol Children's hospital where further tests revealed cancer in her pelvic bone and skull, breasts and liver. (...)

Despite finding the tumours, doctors are unable to identify what kind of cancer Chloe has, the father says. (...)

'They say it is a very fast and aggressive cancer, so they don't know if they are going to be able to solve it.' https://www.dailymail.co.uk/health/article-14178039/Teenager-told-growing-pains-rampant-cancer.html
Hon dog i december, här är hennes fars post om det: https://www.tiktok.com/@chloescause/video/7452684814760676641

Jag påstår alltså inte att detta kommer av vaccinet (men det har tagits upp på nätet i samband med Covid-vaccinet och platsar därför här), inte heller påstår jag att det skulle vara omöjligt för någon att ha cancer i hela kroppen innan det upptäcks.

Jag påstår heller inte att pappan behöver ha förstått rätt när han säger att läkarna säger att hans dotters cancer var väldigt snabbväxande och aggressiv och att de inte kan klargöra vad det är för cancer. Kanske finns det någon "cancerexpert" här som kan klargöra vad det kan vara för cancer hon dog av ett par månader efter att den upptäcktes om faderns ord stämmer att den var extremt aggressiv och snabbväxande och att läkarna inte vet vad det är? Vet vi några fler liknande fall från före pandemin?

Annars låter det ju som en cancer som dyker upp explosivt och aggressivt i hela kroppen och beter sig som cancer inte brukar göra, alltså sådan cancer som man inte får säga det folkliga namnet på eftersom sådan cancer inte finns enligt det officiella narrativet, alltså de konstiga cancerformer som Washington Post skrev om i juni 2024 under rubriken "‘Unusual’ cancers emerged after the pandemic. Doctors ask if covid is to blame." https://web.archive.org/web/20240606115841/https://www.washingtonpost.com/health/2024/06/06/covid-cancer-increase-link/
Senast redigerad av Lamento 2025-01-19 kl. 04:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in