2025-01-15, 20:06
Medlem
Badassmfokas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseKlasse
Ja bankerna är verkligen livrädda för att krossas av bitcoin…

Jag kan avslöja för dig hur allt kommer sluta. Det kommer finnas miljontals barskrapade bitcoiners som förlorat allt de satsat, några som hoppade av bitcoin i tid och lyckades säkra en vinst, och bankerna som utmanövrerade alla och kammade hem hela potten. Och då pratar vi inte om någon bitcoinpott, utan om de riktiga pengar som lades in i potten. Bitcoinkedjan kommer förvaltas vidare hos en liten grupp nostalgiska entusiaster likt amatörradio, Nintendo NES-samlare och kulturarvsföreningar.
Du hittade på något jag inte sa, jag sa däremot att bitcoin är ett hot mot bankers funktion.
Jag har redan tagit ut mer fiat än vad jag lagt in i krypto så det är lugnt oavsett hur det går i slutändan.

Det är som sagt problemet för hatarna i denna tråd som önskar att det ska gå skit för denna teknologi som antagligen är netto positiv för världen och vanligt folk. Att de som varit med några år redan tagit ut mycket mer än vad de lagt in, den enda skadeglädjen som ni hoppas få i er fantasi skulle fortsätta endast vara i er fantasi även om bitcoin kraschade till 80k, 40k eller ännu lägre.
https://www.facebook.com/reel/1544138872922908
Senast redigerad av Badassmfoka 2025-01-15 kl. 20:08.
Citera
2025-01-15, 20:10
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Svensk medias rubriker från senaste veckan eller så:

Man gör sitt bästa för att hålla allmänheten utanför eller få den att sälja vid fel tillfälle. När priset börjar stiga igen kommer rubrikerna att vara helt annorlunda. Sky dessa medier om du inte vill bli eller förbli fattig och bitcoinlös.
Rekommenderar återigen Bitcoinpodden dom i senaste avsnittet har en bra intervju med en mer objektivt lagd journalist, Adam Cwejman, politisk redaktör på Göteborgsposten.

Börjar gilla podden mer och mer. Inte samma topics och vinklar som tusen andra influensers gör.

https://poddtoppen.se/podcast/1537513764/bitcoinpodden
Senast redigerad av Leaston 2025-01-15 kl. 20:32.
Citera
2025-01-15, 20:13
Avslutad
Nu blir det en tur till 114000 dollar, pga trump. Sen går luften ur när de ser att trump bryter sina löften.

Ett bra intervall att sälja är mellan 109999 och 114500 dollar.

En påminnelse om hur odugligt bitcoin är så se exemplet att alla "som hinner" köper 1 bitcoin var. Då blir det 21 miljoner ägare till bitcoin.

Det blir över 8 miljarder som inte har Bitcoin.

Ungefär 2 promille av världens befolkning äger då bitcoin.Vad ska de då göra med sina otroligt värdefulla bitcoin? Handla med varandra? Träffas och diskutera i små grupper?

Det påminner mer och mer om när jag samlade telefonkort, det var väldigt "hot" ett tag, men nu är det helt utdött.
Citera
2025-01-15, 20:24
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Nu blir det en tur till 114000 dollar, pga trump. Sen går luften ur när de ser att trump bryter sina löften.

Just när det börjar se bra ut, så kommer du och säger en sådan där onödig sak...
Citera
2025-01-15, 20:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Just när det börjar se bra ut, så kommer du och säger en sådan där onödig sak...

Det är en trading-tråd enligt rubriken, men det är alldeles för lite fokus på trading.

Tyvärr handlar tråden mest om för/emot bitcoin.

Nu fick ni till slut handfast tips, köp/håll och sälj sen mellan 109 till 115. Börja om senare på en lägre nivå.
Citera
2025-01-15, 20:49
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Det är en trading-tråd enligt rubriken, men det är alldeles för lite fokus på trading.

Tyvärr handlar tråden mest om för/emot bitcoin.

Nu fick ni till slut handfast tips, köp/håll och sälj sen mellan 109 till 115. Börja om senare på en lägre nivå.
Ok, sorry. Du får den här iaktagelsen som en fredspipa:

RSI:n är lägre idag än när vi varit på 99.5k tidigare. Det borgar för att det finns mer kraft i ett eventuellt utbryt härnäst jämfört med tidigare besök på denna nivå: https://i.imgur.com/C6OLhY0.png
Citera
2025-01-15, 20:52
Medlem
Badassmfokas avatar
Citat:

En påminnelse om hur odugligt bitcoin är så se exemplet att alla "som hinner" köper 1 bitcoin var. Då blir det 21 miljoner ägare till bitcoin.

Det blir över 8 miljarder som inte har Bitcoin.

Ungefär 2 promille av världens befolkning äger då bitcoin.Vad ska de då göra med sina otroligt värdefulla bitcoin? Handla med varandra? Träffas och diskutera i små grupper?

Det påminner mer och mer om när jag samlade telefonkort, det var väldigt "hot" ett tag, men nu är det helt utdött.
Vem är det som säger att man ska hinna köpa 1 bitcoin var? Det var ett bra tag sen i så fall. Man kan äga decimaler och 0.001 för den delen.

Men håller med om det första du skrev, kanske säljer altcoins om det går upp mycket till 20e, sen ser vad som händer. Köpa in igen efter det gått ner med det sålda samt lön skulle bli fint.
Skulle va surt o missa en galen uppgång dock ifall det faktiskt blir positiva krypto nyheter tidigt från trump regeringen.

Någon som vill spekulera hur troligt det är med sådana nyheter som en bitcoin reserv eller liknande?
Citera
2025-01-15, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HasseKlasse

Jag kan avslöja för dig hur allt kommer sluta. Det kommer finnas miljontals barskrapade bitcoiners som förlorat allt de satsat, några som hoppade av bitcoin i tid och lyckades säkra en vinst, och bankerna som utmanövrerade alla och kammade hem hela potten. Och då pratar vi inte om någon bitcoinpott, utan om de riktiga pengar som lades in i potten. Bitcoinkedjan kommer förvaltas vidare hos en liten grupp nostalgiska entusiaster likt amatörradio, Nintendo NES-samlare och kulturarvsföreningar.

Har du någon tidsram för när detta eller något liknande scenario kommer att utspela sig?
Citera
2025-01-15, 21:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Ok, sorry. Du får den här iaktagelsen som en fredspipa:

RSI:n är lägre idag än när vi varit på 99.5k tidigare. Det borgar för att det finns mer kraft i ett eventuellt utbryt härnäst jämfört med tidigare besök på denna nivå: https://i.imgur.com/C6OLhY0.png

bra! strax 100 000!
Citera
2025-01-15, 21:33
Medlem
Var är vi påväg? så volatilt nu... JP MORGAN VD sa i veckan att bitcoin är största skräpet och används av kriminella. Även någon annan bank chef sa samma sak. Å andra sidan så vet vi att trump och hans barn vill avreglera krypto-marknaden... undrar var vi är på väg
Citera
2025-01-15, 21:35
Medlem
DVikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Tecknen hopar sig att en pump är på ingång. Den som inte har förberett sig får betala priset eller stå bitcoinlös.

De enda som "får betala" är de som ger sig in i pyramiden. Står man bitcoinlös så påverkas man inte alls, det är bara de som vill avvara fiat till någon annan bitcoiner som påverkas.
Citera
2025-01-15, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DViking
De enda som "får betala" är de som ger sig in i pyramiden. Står man bitcoinlös så påverkas man inte alls, det är bara de som vill avvara fiat till någon annan bitcoiner som påverkas.

Sant, du drabbas nog bara av "relativ fattigdom" som bitcoinlös. I en ECB-artikel spekulerade man om att i vissa scenarion skulle även en bitcoinlös få försämrad köpkraft, objektivt sett, genom att bitcoinägare driver upp priser genom sin förbättrade köpkraft. Jag vet inte om jag köper resonemanget, men jag har inte läst hela artikeln, ska sägas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in