Citat:
Ursprungligen postat av
Stopp.Belagg
Spelar du på den prognosen?
Jag skułle då inte vilja sitta med en fiatpåse i det här läget. USA:s första bitcoinpresident, som troligen kommer att betrakta ett stigande bitcoinpris som ett
bevis på att han gör ett bra jobb, tillträder om några dagar.
Jag tradear inte på den prognosen då jag vet att btc lika gärna kan gå upp till 150k på nån vecka och sedan dumpa hårt.
Jag vet även folk blir lurade både ner och upp, och när ert ser ut dom vi ska ner mot 80k vände vi istället och gick upp, men sånna bulltraps är ganska vanliga och min första erfarenhet av det var vintern 2018.
Vi hade gått ner en hel del och jag köpte sen när vi började gå upp, men sen fanns det inte köpkraft nog och då dumpade vi ännu hårdare.
Jag är bullish för 2025, men är väldigt försiktig med hur högt vi kommer gå.
Ja, det kan nå 250-300k lätt om allt går rätt, dvs allt med trump bitcoinreserver,andra länder tar efter, silkroad inte börjar sälja alla btc, osv.
Allt detta kan påverka bitcoin positivt men också väldigt negativt om det inte går som det ska.
Vi har diminishing returns som gör att det måste in väldigt mycket pengar för att röra priset flera 100 procent, och att gå från 100k till 300k är liksom inte samma sak som att gå från 25kntill 75k.
Botten var kring 18k denna cykel och jag skulle bli både besviken och förvånad om vi inte gjorde 10x från det, samtidigt vet jag att det målet kanske inte nås helt och hållet och att btc lika gärna kan toppa på 150k, men 150-200k tycker jag nog vi borde klara, sen om det händer 2025 eller senare vet jag inte,men nog kommer det svettas på säljhänderna om vi når 150k.