2025-01-12, 16:41
Medlem
Bassplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burnwine
En skrev att det är typ samma som krypton men att det var sprayat med ett annat ämne som är olagligt nu, men det smakade lika tyckte jag. Men var ju 15 år sedan jag åt krypton så kan minnas fel.

Vet inte vilken opiat man ska jämföra det med faktiskt, men kanske som att ta lite subutex när du har tolerans mot subutex haha.
Ah. Tack för svar. Då är det nog inget för mig
Citera
2025-01-13, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NordicNightowl
Har tagit kratom nu i några månader, kanske 5 doser per dag halv matsked per dos. Började bli paranoid och neurotisk nu dom 2 sista veckorna, någon som känner igen sig?

Tog CT i förrgår och kände psykisk abstinens tills jag slängde mina 200gram jag hade kvar. Nu är det 48h sedan ja tog och ingen at alls, mår mycket bättre, inte paranoid och mår allmänt bättre än innan. Inte bra att ta varje dag, kommer ta några månaders långt uppehåll nu.
Har tagit 1-2 teskedar per dag i över ett år, har börjat få humörsvängningar. Känner inte igen
hur jag brukar vara . ska nog ta ett längre uppehåll med kratomet nu
Citera
2025-01-13, 13:48
Medlem
Läser här till och från och folk säger att alla sorter ger samma rus och kratom som kratom. Detta stämmer absolut inte. Många shoppar slänger däremot bara på en etikett och slänger i nån kratomsort. De ser ju väldigt lika ut för ögat så detta funkar.

Vissa sorter (oftast de som legat på hyllan ett tag) ger knappt effekt. Lite lugn och välmående endast, en svag trygghetskännsla i bröstet. Märker även hur plantmaterialets partiklar flyter upp snabbt till ytan och ser livlöst ut.

Vissa strains har jag märkt gör mig lättirriterad.

Andra strains har ju effekten varit nästan mot morfinhållet, knappnålspupiller, eufori, klåda, opiatvärme. Dessa sorter som verkar vara färska eftersom de lanserats som nyheter i shoppen och har en slags kletig nästan krispig yta direkt efter att jag har hällt i vattnet

Testat olika sorter med toleranspaus är värt att tillägga.
Senast redigerad av cheesemachine 2025-01-13 kl. 13:53.
Citera
2025-01-13, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bassplay
Ah. Tack för svar. Då är det nog inget för mig

Verkligen inte som subutex. Mer som en låg dos morfin eller kodein.
Citera
2025-01-13, 22:21
Medlem
Jag ska iväg på resa till Thailand och tänkte kolla om någon vet ifall det är lugnt att ta med sig en oöppnat 100g påse i incheckat bagage? Iom att det är lagligt i Sverige samt Thailand så borde det inte vara nå problem?

Någon som tagit med sig kratom till Thailand förut?

Vet att det finns massvis med kratom där redan men i och med att flyget är så långt behöver jag ha någon dos när jag landat.
Citera
2025-01-14, 11:12
Medlem
fd-svenssons avatar
Läste någonstans att kratomet blir sämre under regnperioden som börjar snart. Träden får ingen sol. Tycker att det låter vettigt men jag vet naturligtvis inte. Ville bara nämna
Citera
2025-01-14, 19:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av toleransmedmera
Jag ska iväg på resa till Thailand och tänkte kolla om någon vet ifall det är lugnt att ta med sig en oöppnat 100g påse i incheckat bagage? Iom att det är lagligt i Sverige samt Thailand så borde det inte vara nå problem?

Vet att det finns massvis med kratom där redan men i och med att flyget är så långt behöver jag ha någon dos när jag landat.
Hör med deras ambassad.
Citera
2025-01-14, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toleransmedmera

Känns det inte lite som att köpa med sig snus utomlands där det är dyrt för att besöka Sverige.

Dvs, känns som att du borde nästan kunna hitta bättre och billigare på plats där utan att behöva böka med flyget.
Citera
2025-01-15, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PickleJuice
Känns det inte lite som att köpa med sig snus utomlands där det är dyrt för att besöka Sverige.

Dvs, känns som att du borde nästan kunna hitta bättre och billigare på plats där utan att behöva böka med flyget.
Borde vara bättre tryck i grejerna där om du vet vart du ska leta. Det är ju där det kommer ifrån (asien) och ja, definitivt billigare med. Känns lite som att ta med gräs till amsterdam, om man bortser från den juridiska biten.
Citera
2025-01-15, 16:50
Medlem
Köpte 20g wild red Borneo för att testa. Använt opiater/opioider sen slutet på 90talet.
Tog 3-5g första kvällen och 5-10g kvällen efter.

Ruset kändes som att ha lätt feber ungefär. Eller som en halv 50mg Tramadol tablett. Sunkigaste ruset man tänka sig kan.
Citera
2025-01-15, 21:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fd-svensson
Läste någonstans att kratomet blir sämre under regnperioden som börjar snart. Träden får ingen sol. Tycker att det låter vettigt men jag vet naturligtvis inte. Ville bara nämna
Va inte orolig. Kratomet som når din brevlåda i Sverige är inte säsongens skörd om man säger så. 2-3 år gammalt plant-material är nog realistiskt och inte ovanligt för det som säljs i svenska shoppar.
Citera
2025-01-16, 06:55
Medlem
Någon som köpt från KE på senaste och kan jämföra med SS? Nån speciell sort som är bra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in