Citat:
Ursprungligen postat av
Burnwine
Tyvärr så verkar det som min tolerans blev skyhög rätt fort som det också brukar bli när jag tar lyrica.
Började ungefär klockan 16:00 den 9/1 och tog det sista inatt klockan 02:00 den 11/1.
Så alltså blev det 50 gram på ungefär 36 timmar vilket känns mycket.
Är det normalt att toleransen skenar i väg så här mycket direkt, eller ska jag inta drogen på ett annat/bättre sätt så jag kan få ut så mycket effekt som möjligt per gram?
Nu tog jag bara pulvret direkt i munnen och sköljde ner med tre klunkar vatten ungefär.
Ja, 50 gram på så kort tid är väldigt mycket om man är helt ny. Sen så är kratom lite lurigt för det är ofta så att det inte händer så mycket mer efter det att du nått en viss koncentration i blodet, även om du fyller på med mer (förutom bieffekter).
Du nådde troligtvis den nivån ganska snabbt med tanke på de höga doseringarna och sen hände inte så mycket mer de sista gångerna du tog då du redan hade en hög nivå i kroppen. Som nybörjare brukar oftast en tesked räcka och det kan vara bra att låta det gå många timmar mellan doserna, då brukar man kunna känna av det igen. Så nej, jag tror inte det var någon tolerans som visade sig utan en ganska normal effekt utifrån de egenskaper som kratom har.
Hur du intar det har oftast inte någon jättestor betydelse. När jag använde kratom gillade jag att ta det en stund innan måltid för det blev för mig en extra liten kick att tillfredsställa mat- och kratombehovet samtidigt.
Men det bästa är att ta det med några dagars mellanrum om man nödvändigtvis vill använda det, för det är ganska lätt att få abstinens när man använt det ett tag. Den är oftast inte lika jobbig som på tyngre preparat så länge man inte tar höga doser, men kan vara nog så jobbig för en del.