2025-01-10, 13:51
Medlem
SvarifaxxALaUes avatar
Skall strax dra mig ut och och hämta ett paket med röd Kratom! Var länge sedan jag provade Kratom senast. Säkert 8 - 10 år sedan men jag minns att jag gillade det.

Vilka doser skulle ni rekommendera för någon utan tolerans och hur skulle ni inta det?
Vissa påstår att det bästa sättet är att bara ta det med en sked och stoppa pulvret i munnen och sen snabbt svälja med vatten medans vissa tycker att det är bättre att göra Te av det.

/Mvh
Citera
2025-01-10, 16:24
Medlem
ThirdEyeRapists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvarifaxxALaUe
Skall strax dra mig ut och och hämta ett paket med röd Kratom! Var länge sedan jag provade Kratom senast. Säkert 8 - 10 år sedan men jag minns att jag gillade det.

Vilka doser skulle ni rekommendera för någon utan tolerans och hur skulle ni inta det?
Vissa påstår att det bästa sättet är att bara ta det med en sked och stoppa pulvret i munnen och sen snabbt svälja med vatten medans vissa tycker att det är bättre att göra Te av det.

/Mvh

En tesked är en rimlig dos. Brukar bara röra ned det i ett glas med en halv dl vatten och svepa det.
Citera
2025-01-10, 17:17
Medlem
Burnwines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvarifaxxALaUe

/Mvh

Tog för första gången kratom igår som var grön.

Tog två teskedar och kände helt klart av det. Fyllde på med samma mängd kanske 4-5 timmar senare, men hade nog kunnat fylla på tidigare ifall jag hade tagit med mig påsen.
Citera
2025-01-10, 22:26
Medlem
Burnwines avatar
Haha, roligt att jag fick lämna UP idag då min kratomdebut var igår. Men det visade inget i alla fall.
Citera
2025-01-11, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nullbyte
Hoppade in i tråden för att ställa denna fråga. Är det satt något datum för om det eventuellt skulle bli klassat? Det brukar väl vara vid nyår och i sommaren som nya lagar träder i kraft. Hoppas verkligen inte det blir klassat, för jävligt isåfall.
Mot vintrarna eller somrarna brukar substanser få klassning eller inte nu när jag tänkter på det.
Citera
2025-01-11, 11:56
Medlem
Burnwines avatar
Tyvärr så verkar det som min tolerans blev skyhög rätt fort som det också brukar bli när jag tar lyrica.

Började ungefär klockan 16:00 den 9/1 och tog det sista inatt klockan 02:00 den 11/1.
Så alltså blev det 50 gram på ungefär 36 timmar vilket känns mycket.

Är det normalt att toleransen skenar i väg så här mycket direkt, eller ska jag inta drogen på ett annat/bättre sätt så jag kan få ut så mycket effekt som möjligt per gram?

Nu tog jag bara pulvret direkt i munnen och sköljde ner med tre klunkar vatten ungefär.
Citera
2025-01-11, 13:48
Medlem
NordicNightowls avatar
Har tagit kratom nu i några månader, kanske 5 doser per dag halv matsked per dos. Började bli paranoid och neurotisk nu dom 2 sista veckorna, någon som känner igen sig?

Tog CT i förrgår och kände psykisk abstinens tills jag slängde mina 200gram jag hade kvar. Nu är det 48h sedan ja tog och ingen at alls, mår mycket bättre, inte paranoid och mår allmänt bättre än innan. Inte bra att ta varje dag, kommer ta några månaders långt uppehåll nu.
Citera
2025-01-11, 18:48
Medlem
Mino44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burnwine
Tyvärr så verkar det som min tolerans blev skyhög rätt fort som det också brukar bli när jag tar lyrica.

Började ungefär klockan 16:00 den 9/1 och tog det sista inatt klockan 02:00 den 11/1.
Så alltså blev det 50 gram på ungefär 36 timmar vilket känns mycket.

Är det normalt att toleransen skenar i väg så här mycket direkt, eller ska jag inta drogen på ett annat/bättre sätt så jag kan få ut så mycket effekt som möjligt per gram?

Nu tog jag bara pulvret direkt i munnen och sköljde ner med tre klunkar vatten ungefär.

Ja, 50 gram på så kort tid är väldigt mycket om man är helt ny. Sen så är kratom lite lurigt för det är ofta så att det inte händer så mycket mer efter det att du nått en viss koncentration i blodet, även om du fyller på med mer (förutom bieffekter).

Du nådde troligtvis den nivån ganska snabbt med tanke på de höga doseringarna och sen hände inte så mycket mer de sista gångerna du tog då du redan hade en hög nivå i kroppen. Som nybörjare brukar oftast en tesked räcka och det kan vara bra att låta det gå många timmar mellan doserna, då brukar man kunna känna av det igen. Så nej, jag tror inte det var någon tolerans som visade sig utan en ganska normal effekt utifrån de egenskaper som kratom har.

Hur du intar det har oftast inte någon jättestor betydelse. När jag använde kratom gillade jag att ta det en stund innan måltid för det blev för mig en extra liten kick att tillfredsställa mat- och kratombehovet samtidigt.

Men det bästa är att ta det med några dagars mellanrum om man nödvändigtvis vill använda det, för det är ganska lätt att få abstinens när man använt det ett tag. Den är oftast inte lika jobbig som på tyngre preparat så länge man inte tar höga doser, men kan vara nog så jobbig för en del.
Citera
2025-01-11, 19:13
Medlem
Burnwines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mino44
Ja, 50 gram på så kort tid är väldigt mycket om man är helt ny. Sen så är kratom lite lurigt för det är ofta så att det inte händer så mycket mer efter det att du nått en viss koncentration i blodet, även om du fyller på med mer (förutom bieffekter).

Du nådde troligtvis den nivån ganska snabbt med tanke på de höga doseringarna och sen hände inte så mycket mer de sista gångerna du tog då du redan hade en hög nivå i kroppen. Som nybörjare brukar oftast en tesked räcka och det kan vara bra att låta det gå många timmar mellan doserna, då brukar man kunna känna av det igen. Så nej, jag tror inte det var någon tolerans som visade sig utan en ganska normal effekt utifrån de egenskaper som kratom har.

Hur du intar det har oftast inte någon jättestor betydelse. När jag använde kratom gillade jag att ta det en stund innan måltid för det blev för mig en extra liten kick att tillfredsställa mat- och kratombehovet samtidigt.

Men det bästa är att ta det med några dagars mellanrum om man nödvändigtvis vill använda det, för det är ganska lätt att få abstinens när man använt det ett tag. Den är oftast inte lika jobbig som på tyngre preparat så länge man inte tar höga doser, men kan vara nog så jobbig för en del.

Okej okej. Får se om jag provar det igen, men jag tyckte faktiskt om det. Sen kanske jag jagar ett kraftigare rus omedvetet då jag jämför med andra opiater jag tagit "där av mängden".

Men jätte bra substitut för min alkolism och jag klarade ju urinprovet jag lämnade medans jag var påverkad "urinprovet kom av en slump".

Men som sagt får jag se om jag testar igen. Ska kanske lämna prover för körkortet och då kanske urinet skickas på analys.
Citera
2025-01-11, 19:23
Medlem
Mino44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burnwine
Okej okej. Får se om jag provar det igen, men jag tyckte faktiskt om det. Sen kanske jag jagar ett kraftigare rus omedvetet då jag jämför med andra opiater jag tagit "där av mängden".

Men jätte bra substitut för min alkolism och jag klarade ju urinprovet jag lämnade medans jag var påverkad "urinprovet kom av en slump".

Men som sagt får jag se om jag testar igen. Ska kanske lämna prover för körkortet och då kanske urinet skickas på analys.

Ja, att åka dit på något sådant hade ju inte varit så kul. Sen så finns ju risken att det klassas under året och det är ju rätt taskig tajming att riskera dra på sig ett beroende av något som snart kan bli betydligt mer riskfyllt att införskaffa.
Citera
2025-01-12, 01:39
Medlem
Bassplays avatar
Vad får ni för effekt av kratom?

Jag har inte använt något sånt här sedan det fanns en produkt som kallades krypton fanns på marknaden. Jag vet dock inte om det var kratom eller något annat.

Men går det att jämföra med någon vanlig opiat? Noddar ni på kratom?
Citera
2025-01-12, 15:54
Medlem
Burnwines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassplay
Vad får ni för effekt av kratom?

Jag har inte använt något sånt här sedan det fanns en produkt som kallades krypton fanns på marknaden. Jag vet dock inte om det var kratom eller något annat.

Men går det att jämföra med någon vanlig opiat? Noddar ni på kratom?

En skrev att det är typ samma som krypton men att det var sprayat med ett annat ämne som är olagligt nu, men det smakade lika tyckte jag. Men var ju 15 år sedan jag åt krypton så kan minnas fel.

Vet inte vilken opiat man ska jämföra det med faktiskt, men kanske som att ta lite subutex när du har tolerans mot subutex haha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in