2025-01-14, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Highpineal
C skaffade ju en ny telefon efter polisen beslagtog hans första där i raiden med eko, soc etc. Och nu när han häktades i Spanien så tog dom hans andra. Kan bara anta att dom hittat mer konkreta bevis för att C försökt leja någon för att knäppa Jocke. Kanske även att den har försökt leja har kontaktat polisen.
Fyfan så sjukt. Man blir ju mållös. Kan inte tänka mig att det rör sig om något annat...
Ja det är sinnessjukt. Och vissa stöttar detta och några är involverade på olika sätt.
Citera
2025-01-14, 22:34
Medlem
granny-pantiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluemellonme
Du var där men du har för dig?

Nej, jag var inte där.

Jobbade och inget som var värt att ta ledigt för + behöva köra över 1 h för.

Du blandar nog ihop mig med någon annan.
Citera
2025-01-14, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlhakansson
Jo men det är något han måste jobba med isåfall. Absolut ska man ta det på allvar men C sitter inlåst han kan inte göra något alls. Och inget som kommer hända utan en betalning så jocke behöver ju inte vara orolig direkt.

De är väll fortfarande skrämmande att veta att de kunde hända. Han har familj med så förstår han helt hundra! Inget man direkt vill veta ska ske av sin bror heller.

Ja han måste jobba på att inte skriva i affekt lika mycket som c behöver jobba på att inte säga så urbota dumma saker i streams
Citera
2025-01-14, 22:56
Medlem
För 4h sen så la exonphspolier på sin instastory en svart kryptiskt bild där det står "stämpling till grov misshandel mm"
Hon känner ju Jocke och brukar lägga såna där kryptiska inlägg som man inte alltid vet vart det hör hemma men detta är 100 procent kopplat till det Jocke la ut tidigare idag. Vad mm kan innebära kan man ju gissa...
Citera
2025-01-14, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Jajust det, så kan det ha gått till. Självklart är det en telefon till som måste gås igenom.

I vilket fall så finns det ju fler inblandade nu. Jag kan inte tänka mig att polisen bara släpper taget om en person som kan ha mottagit pengar för att göra något.

Prime Crime lär ha att göra ett tag med detta så småningom.

Nej det kan jag inte heller tänka mig, tror C irriterat myndigheterna ordentligt så dom vill nog sätta dit honom så hårt det går.
Ja, dom lär få visningar när detta kommer ut
Citera
2025-01-14, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
De är väll fortfarande skrämmande att veta att de kunde hända. Han har familj med så förstår han helt hundra! Inget man direkt vill veta ska ske av sin bror heller.

Ja han måste jobba på att inte skriva i affekt lika mycket som c behöver jobba på att inte säga så urbota dumma saker i streams
Självklart skrämmande men jocke vet väll att chrippa är kriminell.. klart denna tanke skulle kunna komma tillslut.

Men ska inte jocke vara den stora personen och ta hand om sina egna problem, Chrippa kommer inte ändra sig.
Citera
2025-01-14, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlhakansson
Självklart skrämmande men jocke vet väll att chrippa är kriminell.. klart denna tanke skulle kunna komma tillslut.

Men ska inte jocke vara den stora personen och ta hand om sina egna problem, Chrippa kommer inte ändra sig.

Tror inte direkt man tänker att sin egna bror vill anlita någon att misshandlad/ döda en faktiskt oavsett kriminell eller ej har ju C aldrig skadat någon annan fysisk förutom då ev Linnea och Julia om de nu stämmer.

Jo men jag tror inte de är så lätt i den situationen: han har nog tusen tankar och känslor kring detta samt på de AdHD så tror han handlar mycket i affekt
Citera
2025-01-14, 23:04
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Highpineal
För 4h sen så la exonphspolier på sin instastory en svart kryptiskt bild där det står "stämpling till grov misshandel mm"
Hon känner ju Jocke och brukar lägga såna där kryptiska inlägg som man inte alltid vet vart det hör hemma men detta är 100 procent kopplat till det Jocke la ut tidigare idag. Vad mm kan innebära kan man ju gissa...
Vad la Jocke ut?

Är det mera brott nu som han blir anklagad för? Förutom de ekonomiska brotten då
Citera
2025-01-14, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Vad la Jocke ut?

Är det mera brott nu som han blir anklagad för? Förutom de ekonomiska brotten då

Jocke la ut att de hänt hemska saker privat och att han inte kan lägga ut vad än då polisen är inblandad och att de var de som anmälde händelsen som Joakim då är målsägande för.

Spekulationer är att polisen kan h hittat saker i C mobile som binder han/ kanske Linnea med för att vilja anlita ngn att grovt misshandla J
Citera
2025-01-14, 23:13
Medlem
Citat:
Tror inte direkt man tänker att sin egna bror vill anlita någon att misshandlad/ döda en faktiskt oavsett kriminell eller ej har ju C aldrig skadat någon annan fysisk förutom då ev Linnea och Julia om de nu stämmer.

Jo men jag tror inte de är så lätt i den situationen: han har nog tusen tankar och känslor kring detta samt på de AdHD så tror han handlar mycket i affekt
Jo Chrippa är dömd för misshandel också men det var i sina unga dagar. Tror du inte man får den tanken när man vet att sin bror både är kriminell och impulsiv dessutom använder droger.

Men vad hjälper det att gå ut i sociala medier? Okej saker kan komma i affekt men detta är ju varje gång något händer.

Edit: han kanske inte är dömd för misshandel kan blandad ihop med någon annan, någon får rätta mig om jag har fel.
Senast redigerad av Karlhakansson 2025-01-14 kl. 23:19.
Citera
2025-01-14, 23:17
Medlem
cerns avatar
Citat:
Jocke la ut att de hänt hemska saker privat och att han inte kan lägga ut vad än då polisen är inblandad och att de var de som anmälde händelsen som Joakim då är målsägande för.

Spekulationer är att polisen kan h hittat saker i C mobile som binder han/ kanske Linnea med för att vilja anlita ngn att grovt misshandla J
Jaha men hur vet man ens att det har med C att göra? Varför skulle C göra en sådan grej mot sin brorsa? Sure de tjafsar och har sina dramatiska stunder men lejda torpeder och sådant är ju en hel annan nivå
Citera
2025-01-14, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Jaha men hur vet man ens att det har med C att göra? Varför skulle C göra en sådan grej mot sin brorsa? Sure de tjafsar och har sina dramatiska stunder men lejda torpeder och sådant är ju en hel annan nivå

Jag tror han skulle kunna göra de med tanke på att han spårade ut i slutet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in