2025-01-14, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DagobertDagobert
Haha, som han jagas.. Tycker nästan synd om bögen.
Hade Kanal 5 varit lite mer på tårna så hade de kunnat göra underhållningsprogram av det hela: "På rymmen med Dermot" där han filmar sig själv på nya platser och publiken uppmuntras att geotagga var de tror han befinner sig.
Citera
2025-01-14, 15:53
Medlem
Varför har man inte något regelverk som drar in medborgaskapet om man flyr utomlands?
Citera
2025-01-14, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raukberg
Hade Kanal 5 varit lite mer på tårna så hade de kunnat göra underhållningsprogram av det hela: "På rymmen med Dermot" där han filmar sig själv på nya platser och publiken uppmuntras att geotagga var de tror han befinner sig.

Hahaha bra idé! Lovar att det hade fått mer tittare än Idol och Bingolotto tillsammans 😀
Citera
2025-01-14, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raukberg

Hahahaha!
Lite som programmet ”Race across the world”.
Det gäller att hinna först till 17.50-flighten till Bangkok innan Expressens reporter hinner ikapp.
Ständig kamp emot klockan och Kristin Kaspersen håller i tåtarna.
Citera
2025-01-14, 16:10
Medlem
Expressen har just nu en bild på Dermot och en vägg med något som ser ut som en nersprutad vägg med mängder av sperma på.

Försöker Expressen driva Dermot till självmord?

Hoppas att dom lyckas få död på svinet. Expressen tar rygg på Dumpen och jagar sexförbrytare. Bra.
Citera
2025-01-14, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Expressen har just nu en bild på Dermot och en vägg med något som ser ut som en nersprutad vägg med mängder av sperma på.

Hoppas att dom lyckas få död på svinet. Expressen tar rygg på Dumpen och jagar sexförbrytare. Bra.

O så klandrar man dumpen för att driva människor till avgrunden
Citera
2025-01-14, 16:54
Medlem
Newkies avatar
Citat:

Helt sjukt, det är först nu jag inser att Tony Erwing inte är Dermot Cleminger..
Citera
2025-01-14, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snickartasken
Varför har man inte något regelverk som drar in medborgaskapet om man flyr utomlands?

Låter som en utmärkt idea. Man kan även ta egendom i pant. Fast man kan börja med att ta fast killarna som befinner sig i landet.
Citera
2025-01-14, 16:56
Medlem
Citat:

Läskigt att en sån där gangster går fri. Hoppas världens militärer och insatsstyrkor är rustade för och klara av detta.

Nä, det här var nog den sjukaste hetsjakt jag skådat.
Citera
2025-01-14, 16:59
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Tror att du har missförstått mitt inlägg. Det handlar inte det minsta om det du skriver utan min fråga var vad en person som hjälper Dermot att hålla sin undan rättvisan riskerar.
Du skrev det i anslutning till dansskolan och huset och inget annat.

Det tolkade jag som att du på nåt sätt menade på att den som driver vidare dansskolan samt sköter om hans hus hjälper honom att hålla sig undan.
Vad menade du annars?

Notera att det inte var kritik mot dig. Att den som driver vidare dansskolan (ex-frun) och som ser till hans hus skulle kunna anklagas för att hjälpa en brottslig att hålla sig undan är befängt.

Ex-frun är sannolikt redan inblandad i driften och kan säkert sköta den utan DC:s inblandning.

Den som sköter huset kanske hade tillgång till det innan. DC kan inför eller under flykten ha på ett eller annat sätt kontaktat nån och bett hen sköta om det utan att ha sagt/uppgett nåt mer. Denne hen kan ju ha uppmanat DC att återvända?
Citera
2025-01-14, 16:59
Medlem
Citat:

Menar du allvar...Sexualdriften är lika gammal som mänskiljheten i sig själv.
Att han ertappas med at köpa denna tjänst må vara omoralistk enligt Bibelen.

Men låt honom leva som en "fri" människa....
Citera
2025-01-14, 17:05
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorstBastVackrast
Att det ska vara ok att köpa sex är absolut en åsikt man kan ha, och visst är dagens lag i mångt och mycket en "moral-lag", det säger jag inte emot.

Men nu är ju inte precis Dermot den som ställt sig på barrikaderna och skanderar för männens rätt till "fri" sex, hade han gjort det hade jag mycket väl kunna ta ditt inlägg för ett argument i debatten. Men Dermot sprang och gömde sig, flydde utomlands, duckar inte bara lagen utan också massmedia. En fegis, helt enkelt. Genom sitt agerande bekräftar han snarare bara att de som säger att det inte är ok att köpa sex, har rätt. Inte mycket att heja på, måste jag säga.

Hade han stått för vad han gjort, klivit fram i media och sagt att frivilligt sex mellan en man och en kvinna aldrig är fel, att lagen har fel och måste ändras och att han är medelålders vita heterosexuella mäns Nelson Mandela, ja, då hade jag köpt att folk "hejade" på honom. Men nu är han ju bara en fegskit som flyr lagen.
Och hur skulle det ha sett ut?

Han hade blivit kölhalad och av med jobbet på TV4 om han gått ut och kritiserat sexköpslagen. Han skulle samtidigt få ögonen på sig.

Och om han grips/överlämnar sig och då kritiserar lagen kommer det bara att få det att vattnas i munnen hos journalisterna i media - är övertygad om att de skulle försöka övertrumfa varandra i förkastandet i det han skulle ha framfört.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in