Skillnaden mellan att kunna sälja på potential och kvalitet.
Så är det tyvärr. Han var sjukt lovande för 2 år sedan men har snarare gått bakåt i utvecklingen. Men trodde ändå vi skulle fått 40-45 miljoner för honom.
Men jämför Djurdjic och Kalus CVn vid respektive tidpunkt. Kalu har väl för första gången fått chansen att tjäna riktiga pengar på sin fotboll. Janne Andersson släppte väl iväg Alhaji Kamara till Malaysia för pengarna.
Den risken finns väl alltid, framförallt i mindre föreningar där lönerna är lägre och man värvar spelare som inte tjänat några stora summor på fotbollen. De får helt enkelt jobba bättre med kontrakten samt försöka ta sig upp i näringskedjan.
Jo jo exempel kommer alltid finnas på när det är mer lägligt än andra och givetvis finns det dom gånger då klubben borde släppt spelare men poängen är att spelaren är under kontrakt och tycker inte klubben att det är värt å sälja ska det egentligen inte va mer än så.
Hade fel. 2 ggr för en sydamerikansk spelare är ändå mycket. Han ryktas så ofta till er att jag kände att det var fler gånger som han har återvänt till er.
Jo jag förstår. Jag kräver nästan Stefanelli om Pittas sticker. Vi har inte råd köra med någon medelmåtta på topp.
Passerade förbi Cibicki på Emporia för ett tag sedan...Såg inte direkt fit ut för att vara ett fotbollsproffs som hållit till på högre nivå. Totalt oseriöst att han ens tränar med Värnamo...luktar nya AFC Eskilstuna om den klubben alltså.
Så är det tyvärr. Han var sjukt lovande för 2 år sedan men har snarare gått bakåt i utvecklingen. Men trodde ändå vi skulle fått 40-45 miljoner för honom.
Hörde att hans förra klubb har en väldigt stora vfk, stämmer det? Tydligen så får ni cirka 20 miljoner efter det. Sedan ska agenten ha pengar osv.