2025-01-13, 20:58
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Fast Värnamo kan inte mena att dom värdesätter honom högt om dom inte är villiga att betala honom en skälig lön. Kalu ska inte ha sämst lön i Värnamo.
Fast det vet vi inte? Han säger uttryckligen:
Citat:
De betalar mig inte tillräckligt för att kräva så mycket pengar. Jag tror att jag är en av dem som tjänar minst i laget
Sen vet vi inte ens vad Beitar Jerusalem har budat va? Jag förstår hans frustation då detta förmodligen är en av jävligt få chanser han kommer få att tjäna ihop bra pengar på sin fotboll men samtidigt kan inte klubbarna bedriva välgörenhet för att denne vill ha pengar.

Ponera att Kalu lyckas tjata till sig en övergång, vad händer då nästa gång när spelare x får reda på att nån lukrativ deal hägrar och klubben inte anser att det är tillräckligt? Vad hindrar honom från att göra exakt samma sak?
Citera
2025-01-13, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Ja vi får väl helt enkelt se men jag har svårt å tro att vi landar honom.

Pittas allt närmre en flytt. Fuck vad Stefanelli skulle va en ersättare ala handen i handsken å det känns fan inte orealistiskt.
No shit. Han har typ återvänt femtioelva gånger. I paritet med Alexander Fransson och Norrköping.
Citera
2025-01-13, 21:08
Medlem
eternussermos avatar
Llinares officiellt klar till Slask i Polska ligan.

Oklar försäljningssumma.
Citera
2025-01-13, 21:14
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DazeHereToAmaze91
No shit. Han har typ återvänt femtioelva gånger. I paritet med Alexander Fransson och Norrköping.

Knappast va? Han har återvänt 1 gång och är en klassspelare med en förkärlek att göra mål mot er.
Citera
2025-01-13, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Knappast va? Han har återvänt 1 gång och är en klassspelare med en förkärlek att göra mål mot er.

Hade fel. 2 ggr för en sydamerikansk spelare är ändå mycket. Han ryktas så ofta till er att jag kände att det var fler gånger som han har återvänt till er.
Citera
2025-01-13, 21:31
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Fast det vet vi inte? Han säger uttryckligen:

Sen vet vi inte ens vad Beitar Jerusalem har budat va? Jag förstår hans frustation då detta förmodligen är en av jävligt få chanser han kommer få att tjäna ihop bra pengar på sin fotboll men samtidigt kan inte klubbarna bedriva välgörenhet för att denne vill ha pengar.

Ponera att Kalu lyckas tjata till sig en övergång, vad händer då nästa gång när spelare x får reda på att nån lukrativ deal hägrar och klubben inte anser att det är tillräckligt? Vad hindrar honom från att göra exakt samma sak?
Men jämför Djurdjic och Kalus CVn vid respektive tidpunkt. Kalu har väl för första gången fått chansen att tjäna riktiga pengar på sin fotboll. Janne Andersson släppte väl iväg Alhaji Kamara till Malaysia för pengarna.

Den risken finns väl alltid, framförallt i mindre föreningar där lönerna är lägre och man värvar spelare som inte tjänat några stora summor på fotbollen. De får helt enkelt jobba bättre med kontrakten samt försöka ta sig upp i näringskedjan.
Citera
2025-01-13, 22:02
Medlem
Citat:
AIK budar på Simon Olsson: https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/uppgifter-aik-budar-pa-simon-olsson/

Kan bli en spännande dragkamp detta
Salétros eller Pittas såld? Den senast nämnda hade fått bud från Shenzhen Peng City enligt en av alla dessa poddar.

Edit:
Det är en galen bevakning på träningslägren. Både "Vi är överallt", "Testa stör" / "Testa Stör Plus" släpper varsin podd efter varje dags träning.... och intervjuavsnitt dessutom. Kazper Karlsson idag på VÄÖ. Dessutom Oskar Månssons arbete på Fotboll Sthlm.
Hur mkt pengar får man per lyssning?

Edit 2.
Om ngr år när publikhajpen dippar (och bortafans är förbjudna efter nästa publikdödsfall) kommer man se tillbaka och förundras.
Senast redigerad av MrOrdonnee 2025-01-13 kl. 22:13.
Citera
2025-01-13, 22:28
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
hahahaha

Vi som vet vi vet.

Inoussa är kass. Severin var bättre redan förra året, yngre också. Agbonifo kommer göra kaos med allsvenskan på sin kant 2025.

Får vi in drygt 100 milj kr för Inoussa och Amane kan vi skaffa en riktig 9:a, en defensivt skicklig 6:a och eventuellt en högerback. Sedan äter vi korv med mos på Hisingen nästa höst!

Sedan får vi väl in runt 20 milj kr för Youseff och Layouni.
Mmm, och om BP bara säljer Odefalk för 500 mille och tar in några klasspelare så är dom en rejäl utmanare.
Citera
2025-01-14, 01:26
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Mmm, och om BP bara säljer Odefalk för 500 mille och tar in några klasspelare så är dom en rejäl utmanare.
https://x.com/PrestationsK/status/1878233956329414734
Åsikter?
Citera
2025-01-14, 03:32
Avslutad
Att Malmö släppte Sergio Peña så billigt till Grekland 350 tusen euro förvånar mig. Värde 3 miljoner euro på transfermarket.com även om jag vet att det ej alltid är att lita på. Men Malmö betalade 1 miljon euro för han. Varför var hans huvud på rea? Dålig förhandling. Dom sålde förfan en grekisk mittbackstalang i somras den klubben för cirka 12 miljoner euro nog har dom deg att kunna dela från också. Hur tänkte Malmö som inte var kalkylerade vid förhandlingsbordet överhuvudtaget vad det verkar?
Citera
2025-01-14, 08:00
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Congelado
Att Malmö släppte Sergio Peña så billigt till Grekland 350 tusen euro förvånar mig. Värde 3 miljoner euro på transfermarket.com även om jag vet att det ej alltid är att lita på. Men Malmö betalade 1 miljon euro för han. Varför var hans huvud på rea? Dålig förhandling. Dom sålde förfan en grekisk mittbackstalang i somras den klubben för cirka 12 miljoner euro nog har dom deg att kunna dela från också. Hur tänkte Malmö som inte var kalkylerade vid förhandlingsbordet överhuvudtaget vad det verkar?

Komplicerat, men kort så här.

I somras hade Peña ett halvår kvar på kontraktet och ville lämna. Han kunde också börja förhandla med andra klubbar om att lämna gratis i januari.

Klubben ville behålla om honom året ut. För att hålla honom nöjd erbjöd man honom kontraktsförlängning på ett år, så klart med bättre ekonomisk kompensation samt transferklausul.

Alternativet hade varit att han lämnat gratis nu eller att vi sålt honom i somras med ett halvår kvar, det vill säga för ungefär lika mycket som vi fick nu. För att skriva ett längre kontrakt hade vi nog blivit tvungna att spränga vår lönebudget.

Jag är nöjd att vi fick ut så mycket sportsligt som vi fick.
Citera
2025-01-14, 08:13
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Åfan? Är det lika troligt att Odefalk går för 500 miljoner som om Inoussa/Amane drar in 100 miljoner kr tillsammans? Eller tramsar du bara som vanligt? Är du verkligen så desperat att skriva om Häcken? 🤔
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in