Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-01-13, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Det läckte ganska fort från utredningen.
Dagen efter YN's förhör(2 mars), alltså den 3/3, så kom det ut uppgifter om handledsväska i SvD och Aftonbladet.(Kanske fler tidningar)

Vet du om det stod tidigt vart denna handledsväska ska ha blivit sedd ?

För jag tänker att GM-SE måste ju blivit sjukt stressad av denna uppgift...

Finns ju även en förväxling ang telefonsamtal som kommer in med en man med just handledsväska hoppar in i en bil...!

Jag antar att dessa samtal kom efter YNs signalementet kommit ut..!?
Citera
2025-01-13, 20:03
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roerlig
Inte så bra koll, men liten väska eller handledsväska dyker väl upp i pressen 3/3. Även handbag förekommer. Därefter figurerar väskan sparsamt och sporadiskt.

Jag tror inte att det det finns uppgift om var observationen görs. Det gäller även de delar av signalementet som härrör från Mårtens observation utanför Grand (kepsen med öronlappar och de stålbågade glasögonen). Bilden av GM verkar ha varit ett hopkok.//
Citat:
Det läckte ganska fort från utredningen.
Dagen efter YN's förhör(2 mars), alltså den 3/3, så kom det ut uppgifter om handledsväska i SvD och Aftonbladet.(Kanske fler tidningar)
Ja, det är väl här han gör bort sig lite. Han vet alltså inte att observationen av kepsen med öronlappar och de stålbågade glasögonen har gjorts vid Grand, och att observationen av handledsväskan har gjorts uppe på David Bagares gata. Han tror antagligen (i och för sig på rätt goda grunder) att de här observationerna har gjorts på positioner han vill medge att han har befunnit sig på (dvs. någonstans mellan Skandiaentrén och korsningen Tunnelgatan/Luntmakargatan).
Senast redigerad av Draifos 2025-01-13 kl. 20:08.
Citera
2025-01-13, 20:04
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Men handledsväska I media och inte uppgifter vart den är sedd vid brottsplatsen måste ju stressa GM-SE något otroligt...

Hade varit intressant att få info när handledsväska nämns första gången och vad som sägs...

För det kan ha stor betydelse hur Engström som GM reagerar..

Frågan är hur tillgången på tidningar och TV var däruppe i Idre.

Han tycks ha missat Holmérs uttalande om handledsväska, i nyheterna, den 2:a mars.

Annars hade han haft även denna uppgift med i sin story om Supervittnet.

Eller är han så kall att han vill spegla att handledsväskan var undanstoppad under flykten i gränden?

Alltså, den var undanstoppad både för honom och för GM ...

SE kryper allt närmare pudelns, eller snarare pusslets, kärna?
Citera
2025-01-13, 20:08
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:

Finns ju även en förväxling ang telefonsamtal som kommer in med en man med just handledsväska hoppar in i en bil...!

Nja, uppfattningen läsare måste ha fått är att det är från mordplatsen.
"När hon(Lisbeth) vände sig om såg hon mördaren springa Tunnelgatan bortåt. Vittnen har uppgivit att mannen bar en handledsväska, ungefär 15 x 20 centimeter. I denna tror polisen att mördaren förvarade mordvapnet."
https://ibb.co/Jkzw8mG

På samma sida ber också polisen om tips och tar upp signalementen, dock inte handledsväskan(från YN), men väl stålbågade glasögon och keps med knäppe (från Grand).
https://ibb.co/LdzMkMD
Citera
2025-01-13, 20:08
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:

Jag fattade det som om den berusade kvinnan (ME) pratade om handledsväskan för att dra intresset bort från SE som också hade en handledsväska?

Det perfekta väskalibit: "två-olika-väskor-teorin"?
Citera
2025-01-13, 20:14
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ja, det är väl här han gör bort sig lite. Han vet alltså inte att observationen av kepsen med öronlappar och de stålbågade glasögonen har gjorts vid Grand, och att observationen av handledsväska har gjorts uppe på David Bagares gata. Han tror antagligen (i och för sig på rätt goda grunder) att de här observationerna har gjorts på positioner han vill medge att han har befunnit sig på (dvs. någonstans mellan Skandiaentrén och korsningen Tunnelgatan/Luntmakargatan).

Ja, frågan är vem som gör bort sig.
Citera
2025-01-13, 20:18
Medlem
Skulle en personlighetstyp som SE kunna hålla tyst om det var han som mördade OP?
Typ en fredag kväll med bridge och ett par stadiga groggar innanför västen.

Om jag jämför Christer A med SE då tror jag att Christer skulle kunna hålla tyst betydligt enklare.
Senast redigerad av Sumer 2025-01-13 kl. 20:30.
Citera
2025-01-13, 20:26
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
"När hon(Lisbeth) vände sig om såg hon mördaren springa Tunnelgatan bortåt. Vittnen har uppgivit att mannen bar en handledsväska, ungefär 15 x 20 centimeter. I denna tror polisen att mördaren förvarade mordvapnet."

På samma sida ber också polisen om tips och tar upp signalementen, dock inte handledsväskan(från YN), men väl stålbågade glasögon och keps med knäppe (från Grand).
Här verkar man ju faktiskt ha varit på helt rätt spår. Framgår det i vilka tidningar de här kopierade artiklarna har publicerats, och vilka datum?
Citera
2025-01-13, 20:31
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:

En grå keps till på köpet!
Citera
2025-01-13, 20:37
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Jag fattade det som om den berusade kvinnan (ME) pratade om handledsväskan för att dra intresset bort från SE som också hade en handledsväska?

Det perfekta väskalibit: "två-olika-väskor-teorin"?
Varifrån får du att den aktuella kvinnan skall ha varit berusad?
Citera
2025-01-13, 20:45
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Varifrån får du att den aktuella kvinnan skall ha varit berusad?

Det är etablerat sedan länge att tipsmottagaren uppfattade att den vänsterprasslande kvinnan var berusad, men om det var ME som ringde från stugan i Idre kan detta varit spelat. (Även själva vänsterprasslet kan då vara en lögn. )

Glöm inte hur ME både bytte kroppsstorlek, hår och hy när hon låtsades vara SEs fru på Åland. (Hon "speglade sig själv" i klädaffären i dubbel bemärkelse!)
Citera
2025-01-13, 20:47
Medlem
Citat:

Hur tror du dessa uppgifter som du nämner stressar GM-SE?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in