2025-01-13, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DragonLoop
Jag vet vem han är genom marinan. Rätt säker på att han har släkt sen generationer tillbaka i denna by med omnejd. "Bytänkande" är nog ett sätt att ha sammanhållning, då blir det tystnadskultur när något drabbar ens "egna". Det blir ett "vi och de" samhälle. Gäller nog de flesta mindre byar i vårt avlånga land.

Har skaffat mig en ny fin signatur tråden till ära! Vad tycks?

Aha, snyggt Förstår att tystnadskultur är en faktor/möjliggörare här, precis som du säger är rätt vanligt i mindre samhällen.
Citera
2025-01-13, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miracle1290
Trosmannen berättar i FUP att han varit besatt av att sno trosor i ca 10 år. Jag lyfter inget skvaller utan försöker förstå hur han kunnat flyga under radarn så länge. Du verkar ju ändå känna honom en hel del. När blir jag värdig dig, är det när jag också börjar försvara trosmannens perversiteter?

Det är ju GMs egna ord. Ca 10 år. Hur kan man då mena att han bara ska dömas för de bevis som finns nu? Stol utan ben menar att man bara ska dömas för de fysiska bevis som uppstår. Men när GM själv erkänner brott över så många år måste väl även den personen förstå att det är fler brott än som uppstått bevis för som utförts. Annars är man korkad och naiv.
Citera
2025-01-13, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stol-utan-ben
Vad som sägs på byn är endast hörsägen, det är fakta och bevis som spelar roll när brott hat begåtts

Men om du hellre vill läggs din tillit till skvaller så har gm bott i byn majoriteten av sitt liv samt hsr majoriteten av sin familj där. Då upptagandet av detta kom som en chock för alla, så utifrån det fanns det nog få sommtänkte att han var benägen att göra detta

Vad menar du med hörsägen? Det finns massor av vittnesmål från flera som påstår sig veta om människan i tråden. Så att ha förstahandsinformation är inte relevant för dig? Bara det som polisen protokollför är relevant enligt dig? Så att han gjort detta i 10 år är inte nog för dig?
Citera
2025-01-13, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anna-Helga
Nej du skrev alla. Vad har du för bevis på att det kom som en chock för alla?

Då skrev jag lite för fort, jag kan såklart inte veta exakt vad varje enskild person tänkt kring detta

Men det har varit väldigt tydligt utifrån reaktionerna att det kom oväntat för majoriteten.

Att ge källor på hörsägen är däremot fruktlöst. Hade det varit jag hade jag intr lagt någon vikt på det överhuvudtaget

jag utgår ifrån det som skrivits på sociala medier som min kusin visat mig, reaktionerna i tråden samt samt insändare till tidningar
Citera
2025-01-13, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Natasss
Det var dessutom djurkiss på trosorna enligt stol utan ben.

Det gör hela saken än mer beklämmande.

Gå inte ner på den nivån nu, det finns inget som ens antyder det, det är från en sjuk människas inlägg du refererar
Citera
2025-01-13, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bubbeltuttan
Lilla gumman, du skrev alla.

Ibland blir det lite fel när man skriver fort, lilla gumman

Jag är iallafall ödmjuk nog för att inse och erkänna när jag gjort misstag och har fel, till skillnad på majoriteten i tråden

Jag menade str skriva de flesta, nöjd så?
Citera
2025-01-13, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Ja, han har nog kommit undan länge och folk har säkert sett genom fingrarna och han har då höjt riskerna. Litet samhälle också där alla känner alla. Fy fan.

Frun är nog är troligen medveten om hans begär, ingen garanti men troligen är hon det men är nog inte medvetet hans intresse för andra kvinnors trosor. Dessutom är den stora frågan vad skulle han göra med buntbanden som många nämner i tråden.
Är det nästan steg i sin fetish att börja våldta eller finns det andra anledningar? Vad skulle han gjort om han stötte på en kvinna i dom hem han var hos.
Allt är fun and game tills man åker dit och få sitt liv förstört med all rätt också.

Hoppas folk är snälla mot barnen åtminstone men jag tycker även frun inte så mycket hon kan göra åt hans fetish. Tyvärr har man ju fått intryck att när sådana här nyheter släpps så är folk på både barn och fru. Vilket är obegripligt.

Ja, barnen till MGM tycker jag synd om. Frugan verkar ju acceptera detta, trots bevis och erkännande. Hon är nog kraftigt medberoende, eller så kanske det är hon som är 'hjärnan' bakom detta. MGM verkar vara rätt blåst och är avsaknad konsekvenstänk.
Citera
2025-01-13, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miracle1290
Trosmannen berättar i FUP att han varit besatt av att sno trosor i ca 10 år. Jag lyfter inget skvaller utan försöker förstå hur han kunnat flyga under radarn så länge. Du verkar ju ändå känna honom en hel del. När blir jag värdig dig, är det när jag också börjar försvara trosmannens perversiteter?

Och svaret på mina frågor? Vart har du dem?

Vad i "gm ska få ett straff som är i proportion till det brott som bevis pekar på" får dig att tro att jag "försvarar" gms handlingar?

Det är ärligt talat en väldigt enkel fråga som inte borde vara så svår att svara på

Du bör läsa om fuppen: Besatt av tyget i trosorna, inte att sno dem. Enligt han själv
Citera
2025-01-13, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjalle99
Gå inte ner på den nivån nu, det finns inget som ens antyder det, det är från en sjuk människas inlägg du refererar

Ok. Jag tar dig för ditt ord och släpper det då.
Citera
2025-01-13, 21:01
Medlem
Citat:
Ok. Jag tar dig för ditt ord och släpper det då.
Bra , där har du min respekt, läs FUP, det är den som gäller
Citera
2025-01-13, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stol-utan-ben
Och svaret på mina frågor? Vart har du dem?

Vad i "gm ska få ett straff som är i proportion till det brott som bevis pekar på" får dig att tro att jag "försvarar" gms handlingar?

Det är ärligt talat en väldigt enkel fråga som inte borde vara så svår att svara på

Du bör läsa om fuppen: Besatt av tyget i trosorna, inte att sno dem. Enligt han själv

Jag har svarat på din fråga. Han är besatt av tyget, inte av att sno. Varför snor han ändå?
Citera
2025-01-13, 21:03
Medlem
Citat:
Vad menar du med hörsägen? Det finns massor av vittnesmål från flera som påstår sig veta om människan i tråden. Så att ha förstahandsinformation är inte relevant för dig? Bara det som polisen protokollför är relevant enligt dig? Så att han gjort detta i 10 år är inte nog för dig?

Definitionen av hörsäge
går att hitta här:
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/H%C3...3%B6rh%C3%B6rs.

Inga av de vittnesmål du säger ska finnas finns inkluderade i fuppen, och att tro vad folk skriver på FB skulle bara va pinsamt. "Säkra källor" vet alla inte har någon vikt utan bevis på dessa källor

Det är polisens protokoll som kommer ligga till grund för domen för brottet så ja. Sålönge dessa "vittnesmål" är odokumenterade har de intet värde

Om nu dessa personer är så säkra på sin sak kan de ju rapportera det de vet till polisen, istället för att skvallra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in