2025-01-13, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miracle1290
Ok, borde då inte MGM (som var klasskompis med BO och hängt en hel del med henne innan händelsen) vetat att hon är psykiskt instabil? Nu verkar snarare BO varit en mycket målmedveten och disciplinerad person som kommit in på en fin utbildning på Chalmers. Flyttat ner från Sthlm o s v. Förmodligen lite för snäll och godtrogen, vilket predatorer är experter på att lukta sig till. Dock är det inte brottsligt att vara snäll och godtrogen, däremot att inte respektera ett nej.
Jag tror MGM i fyllan och villan trodde att hon var med på det hela, han respekterar ju ett nej när han sovit det värsta ruset av sig.
Vi får se vad HR säger helt enkelt

Finns ju inga bevis för att hon sagt nej det är enbart hennes version men den är så osannolik att den kan lämnas utan avseende, tvärtom hon deltog aktivt i sexet utan att varken hot våld eller utsatt situation förelåg, med andra ord hon gav sitt samtycke, varför hon sedan falskanmälde det hela som våldtäkt kan vi bara spekulera i jag själv tror att det var för att få skadestånd, som fattig student sitter det givetvis fint att få in en årslön skattat och klart på kontot för bara några timmars jobb
Citera
2025-01-13, 19:59
Medlem
Citat:
Ok, borde då inte MGM (som var klasskompis med BO och hängt en hel del med henne innan händelsen) vetat att hon är psykiskt instabil?

Hur skulle han kunna veta det? Tror du att du vet allt om alla människor i din omgivning?

Citat:
Nu verkar snarare BO varit en mycket målmedveten och disciplinerad person som kommit in på en fin utbildning på Chalmers.

Ja, mannen, som är BO i detta fallet, verkar Som du säger vara en målmedveten och disciplinerad person som kommit in på fin utbildning på Chalmers, det har du helt rätt i!

Citat:
Flyttat ner från Sthlm o s v. Förmodligen lite för snäll och godtrogen, vilket predatorer är experter på att lukta sig till. Dock är det inte brottsligt att vara snäll och godtrogen, däremot att inte respektera ett nej.

Tjejen flyttade ner från Stockholm ja, "snäll och godtrogen" är dock det sista hon är. Predator är dock som du skriver ett utmärkt epitet på henne. Svarta änkan kanske vi skulle kunna kalla henne.
Det är brottsligt att först ha sex under samtycke och sedan anmäla våldtäkt.
Hon sa nej till sex på morgonen, och mannen respekterade hennes nej.
Hade hon inte varit så kåt på natten där att hon knullande, sög och red i två timmar, utan istället sagt nej då också, så hade säkert det respekterats också.

Citat:
Jag tror MGM i fyllan och villan trodde att hon var med på det hela, han respekterar ju ett nej när han sovit det värsta ruset av sig.
Vi får se vad HR säger helt enkelt

Hur full var han, hur många promille hade han, du som vet!?

Märkligt hur en mycket kraftigt musklad elitidrottare på världsnivå i självförsvar och kraftsport inte kan avvärja en klasskompis som är så full som du och andra påstår.

Ännu märkligare faktiskt att hon hoppar i säng med honom, mannen som hon kallar FUCKBOY, om hon nu inte ville ha sex med honom.

Nä du, vi vet att hon ljuger om hur det gick till när sexualakten inleddes. Vi vet att hon ljög för sin kompis om var mannen skulle få sova. Det är helt uppenbart att hon också ljög för sin kompis om att hon inte ville ha sex med honom, och att hon ljuger om det också nu efteråt.

Muskelknutten ville, och hade frivilligt, sex med fuckboy, så enkelt är det. Det lär hovrätten också komma fram till.
Citera
2025-01-13, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorstBastVackrast
Hur skulle han kunna veta det? Tror du att du vet allt om alla människor i din omgivning?

Ja, mannen, som är BO i detta fallet, verkar Som du säger vara en målmedveten och disciplinerad person som kommit in på fin utbildning på Chalmers, det har du helt rätt i!

Tjejen flyttade ner från Stockholm ja, "snäll och godtrogen" är dock det sista hon är. Predator är dock som du skriver ett utmärkt epitet på henne. Svarta änkan kanske vi skulle kunna kalla henne.
Det är brottsligt att först ha sex under samtycke och sedan anmäla våldtäkt.
Hon sa nej till sex på morgonen, och mannen respekterade hennes nej.
Hade hon inte varit så kåt på natten där att hon knullande, sög och red i två timmar, utan istället sagt nej då också, så hade säkert det respekterats också.

Hur full var han, hur många promille hade han, du som vet!?

Märkligt hur en mycket kraftigt musklad elitidrottare på världsnivå i självförsvar och kraftsport inte kan avvärja en klasskompis som är så full som du och andra påstår.

Ännu märkligare faktiskt att hon hoppar i säng med honom, mannen som hon kallar FUCKBOY, om hon nu inte ville ha sex med honom.

Nä du, vi vet att hon ljuger om hur det gick till när sexualakten inleddes. Vi vet att hon ljög för sin kompis om var mannen skulle få sova. Det är helt uppenbart att hon också ljög för sin kompis om att hon inte ville ha sex med honom, och att hon ljuger om det också nu efteråt.

Muskelknutten ville, och hade frivilligt, sex med fuckboy, så enkelt är det. Det lär hovrätten också komma fram till.

Ok, imponerad av tvärsäkra personer som litar mer på en packad man än på en nykter BO.
Hade ni varit lika tvärsäkra om BO var en man? Och varför anmälde inte MGM BO för falsk tillvitelse? Nåväl HR kommer om ett par veckor med domen. Om han blir fälld, kommer ni då att respektera detta och be om förlåtelse för alla lögner ni skrivit om ett våldtäktsoffer?
Citera
2025-01-13, 20:18
Medlem
Citat:
Ok, imponerad av tvärsäkra personer som litar mer på en packad man än på en nykter BO.
Hade ni varit lika tvärsäkra om BO var en man? Och varför anmälde inte MGM BO för falsk tillvitelse? Nåväl HR kommer om ett par veckor med domen. Om han blir fälld, kommer ni då att respektera detta och be om förlåtelse för alla lögner ni skrivit om ett våldtäktsoffer?

I detta fallet är BO berättelse krystad konstruerad och bär tydliga tecken på att vara en efterhandskonstruktion, i andra fall när målsäganden däremot är trovärdig så litar jag på personen oavsett om det är en man eller en kvinna.

I detta fallet ger GM en betydligt trovärdigare version än BO vilket får anses ovanligt men iallafall det är därför vi tror på honom promillenivån lägger vi ingen fokus på.

Döms han även i hovrätten kan jag bara konstatera att ännu en rättsskandal har skett helt i klass med Catrine da Costa med flera
Citera
2025-01-13, 20:20
Medlem
Citat:

Ni? Är du full och ser dubbelt, eller vad? Jag talar inte för några "vi".
Jag utvärderar det jag läser och gör en bedömning av vad som är trovärdigt och inte. Vad du tydligen inte fattat är att så gott som hela mannens historia, inklusive så gott som alla detaljer, är samstämmiga med kvinnans. Så ditt, och övrigas i tråden, pladder om att mannen var så full att han inte kan ha mints några detaljer, är bara just det, ogrundat pladder och trams, rena lögner. Det är bevisat att han minns så gott som allt, i detalj, vad som hände under kvällen och natten.

Vad det handlar om är att bedöma de delar av deras berättelser som skiljer sig åt, samt de delar som rör tiden före och efter deras samvaro i lägenheten. Det vi vet är att kvinnan ljuger om den allra viktigaste detaljen, nämligen om hur det gick till när sexet inleddes. Att hon ljuger om det säger extremt mycket i sammanhanget. Att hon därtill ljög för sin kompis innan mannen kom till lägenheten gör inte hennes version mer trovärdig. Att hon därtill kallar mannen för fuckboy innan han kommer dit och sedan vill att han ska sova med henne i hennes säng, ja det säger allt.

BO här är en man.
Hur vet du att han inte anmält henne för falsk tillvitelse?
Varför påstår du ideligen en massa saker som du inte vet något om? Det är ju rena lögner du sprider på det viset? Varför håller du på så?

Om han frias, kommer du då att respektera detta och be om förlåtelse för alla lögner du skrivit om ett brottsoffer?
Citera
2025-01-13, 20:33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
I detta fallet är BO berättelse krystad konstruerad och bär tydliga tecken på att vara en efterhandskonstruktion, i andra fall när målsäganden däremot är trovärdig så litar jag på personen oavsett om det är en man eller en kvinna.

I detta fallet ger GM en betydligt trovärdigare version än BO vilket får anses ovanligt men iallafall det är därför vi tror på honom promillenivån lägger vi ingen fokus på.

Döms han även i hovrätten kan jag bara konstatera att ännu en rättsskandal har skett helt i klass med Catrine da Costa med flera
Bra skrivet av dig. Jag har läst igenom fupen och det är inte ens nära att kalla det här våldtäkt! Inte ens nära. Jag hoppas att Hovrätten!!!! Men det här säger mycket om våran samtid och jag är tyvärr rädd för att Hovrätten inte kommer att palla för trycket. Men jag hoppas verkligen på att Hovrätten river ut Tingsrättens dom och friar. Återigen alla killar! Undvik one night stands. Det är inte värt det.
Citera
2025-01-13, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tortelli
Bra skrivet av dig. Jag har läst igenom fupen och det är inte ens nära att kalla det här våldtäkt! Inte ens nära. Jag hoppas att Hovrätten!!!! Men det här säger mycket om våran samtid och jag är tyvärr rädd för att Hovrätten inte kommer att palla för trycket. Men jag hoppas verkligen på att Hovrätten river ut Tingsrättens dom och friar. Återigen alla killar! Undvik one night stands. Det är inte värt det.

Japp, hon red och sög hon är mästare i självförsvar och fysiskt överlägsen, hela påståendet att hon gjorde det av rädsla stinker efterhandskonstruktion lång väg, jag förstår dig jag vågar typ inte heller ha one night stands när jag ser hur absurt låga beviskrav vi har
Citera
2025-01-13, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tortelli

Ja, att köra one-night-stand när man sent på natten inte är medveten om motpartens signaler p g a påtaglig berusning/trötthet är inte bra. I detta fall bevisas det genom att MGM själv berättar i dom 2 första förhören att han är för full trots 1,5 timmes juckande inte får utlösning. Tycker det är fascinerande att ni litar mer på en för full (enligt honom själv), än en nykter...
Citera
2025-01-13, 20:58
Medlem
Citat:
Ja, att köra one-night-stand när man sent på natten inte är medveten om motpartens signaler p g a påtaglig berusning/trötthet är inte bra. I detta fall bevisas det genom att MGM själv berättar i dom 2 första förhören att han är för full trots 1,5 timmes juckande inte får utlösning. Tycker det är fascinerande att ni litar mer på en för full (enligt honom själv), än en nykter...

Jag litar på en person som uppenbarligen talar sanning, och jag litar inte på en person som bevisligen ljuger.
Att du valt att göra tvärtom säger allt om dig och inget om någon annan!
Citera
2025-01-13, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorstBastVackrast
Jag litar på en person som uppenbarligen talar sanning, och jag litar inte på en person som bevisligen ljuger.
Att du valt att göra tvärtom säger allt om dig och inget om någon annan!

Ok, du litar mer på en packad person än på en nykter, då vet vi det!
Citera
2025-01-13, 21:18
Medlem
Citat:

Japp när den packade personen talar sanning och den nyktra ljuger så tror vi mer på den packade, att du inte resonerar likadant säger som sagt en hel del om dig som föregående skribent påpekade
Citera
2025-01-13, 21:32
Medlem
Citat:

Till skillnad från dig litar jag på den som talar sanning, medan du litar på den som ljuger.
Packad var han inte, det är något du har hittat på, det är inte bara kvinnan som ljuger, du gör det också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in