• 1
  • 2
2025-01-13, 16:56
Medlem
Nr 1, snlla ha tlamod fr jag r en gammal man som frsker att hnga med. Nu till mitt problem. Jag har 3 datorer. En Lenovo, En Medion och En Hp. Varje gng som Microsoft "tvingar" p en uppdatering s startar inte windows igen. Likadant p alla 3. r det jag som har lyckats att stlla till det p 3 datorer eller r det ngon mer som har rkat utfr detta ? Det jag fr gra r att p Medion trycka F11, p Lenovo trycka in med en nl osv... och sedan vlja att "avinstallera kvalitetsuppdateringar" och sedan pausa uppdateringarna i 5 veckor. Ber om urskt om det finns ngon trd redan om detta men hittade ingen. Och som sagt, jag r lngt ifrn 20 lngre. Mycket tacksam fr tips
Citera
2025-01-13, 16:59
Bannlyst
hur lnge har du ltit dem st och "tugga"? det kan nog krva flera minuter extra ibland.

sen finns ju F8 vid uppstart och vlja felskert lge. ofta nn drivrutin som strular vid snt. iaf XP och tidigare
Citera
2025-01-13, 17:04
Medlem
Jag har ltit om tugga i allt frn 1 timme till 24 timmar
Citera
2025-01-13, 17:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel4444
Jag har ltit om tugga i allt frn 1 timme till 24 timmar
ok, d fr du prva ngot annat. t-ex g till Lenovos hemsida, knappa in din dators modellnummer eller liknande, och ladda hem alla uppdateringar de har dr, innan du ger dig p microsofts egna.

mjligt det inte hjlper ett skit. och eftersom du har tre olika datorer med exakt samma symptom , s skulle jag faktiskt tippat p att du r infekterad av nn skit som satt sig i startsekvenserna p hrddiskarna. men det r faktiskt rtt ovanliga problem, tror jag, s mjligt du ger bst i att ltsas som jag inte skrivit ngot alls om det.

jag hade nog skt att logga booten och problemen, sedan starta upp med ngon linux-LIVE-CD, och underskt loggfilerna i det lget. ska vl g utan Linux-CD med, men som sagt felskert lge borde ju fungera.

en annan sak man grna gr innan strre arbete pbrjas, r att googla problem-symptom + mrke + modell +OS
Senast redigerad av litenfiskare 2025-01-13 kl. 17:14.
Citera
2025-01-13, 17:16
Medlem
Hjrtligt tack fr engagemang och tips. Guld vrt
Citera
2025-01-13, 17:20
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Nr 1, snlla ha tlamod fr jag r en gammal man som frsker att hnga med. Nu till mitt problem. Jag har 3 datorer. En Lenovo, En Medion och En Hp. Varje gng som Microsoft "tvingar" p en uppdatering s startar inte windows igen. Likadant p alla 3. r det jag som har lyckats att stlla till det p 3 datorer eller r det ngon mer som har rkat utfr detta ? Det jag fr gra r att p Medion trycka F11, p Lenovo trycka in med en nl osv... och sedan vlja att "avinstallera kvalitetsuppdateringar" och sedan pausa uppdateringarna i 5 veckor. Ber om urskt om det finns ngon trd redan om detta men hittade ingen. Och som sagt, jag r lngt ifrn 20 lngre. Mycket tacksam fr tips

Inte ett ovanligt problem, men lngt ifrn vanligt p 1 dator. P 3, mycket mrkligt.

Fungerar uppdatering efter pausning?
Citera
2025-01-13, 17:24
Medlem
P Hp s funkar det efter paus, inte p dom andra. Tusen tack fr svar
Citera
2025-01-13, 17:30
Medlem
1FFs avatar
Citat:
P Hp s funkar det efter paus, inte p dom andra. Tusen tack fr svar

S de andra 2 har inte kunnat uppdaterats p lnge?

Har datorerna andra problem?

r det gamla datorer?

Vilka Os krs p dem?

Kr Windows filgranskare = sfc /scannow, p samtliga fr att kolla deras hlsa.
Citera
2025-01-13, 17:40
Medlem
Datorerna r mellan 3-6 r. Uppdateringarna har krnglat sedan typ 6 mn tillbaka. Men jag skall kra det du skrev i kommandotolken. Tusen tack. Guld vrt
Citera
2025-01-13, 17:42
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Datorerna r mellan 3-6 r. Uppdateringarna har krnglat sedan typ 6 mn tillbaka. Men jag skall kra det du skrev i kommandotolken. Tusen tack. Guld vrt

Vilka Os?
Citera
2025-01-13, 17:45
Medlem
Hur ser jag det?
Citera
2025-01-13, 17:48
Medlem
22631,4602
Citera
  • 1
  • 2