Citat:
Ursprungligen postat av
Nicholassarkozy
Har glömt att svara dig Westgoethe. Precis som du säger är XC70 en bra bil, inget snack om saken. Och precis som du säger kommer jag förmodligen vara missnöjd sen, men jag är bara en dödlig människa med dödliga begär
Vit-brandbil, stort stort stort tack för nyttigt inspel. Som du ser nedan har jag en lite halvsnikig A4 på kroken också, förvisso kommer jag i längden inte bry mig om att det "endast" är en Proline med tanke på priset. Är det typ något i denna stil som du har? Denna ÅF var schysst och bakade in vinterdäck, MoK samt den uppkopplade tjänsten om jag tecknade något avtal jag nu inte minns vad det var...
Nu har jag varit och provkört en Mazda CX-60 hybrid, den var fruktansvärt fin på alla sätt och vis.
https://www.blocket.se/annons/1002199956
Allt som allt kommer den kosta 600 att få startklar och köra iväg med...
Vinterdäck och motorvärmare är det som kostar pengar.
Det innebär att den blir 100k dyrare än jag tänkt mig, men får ta och låna ihop till resten antagligen.
Alternativet är denna, en Audi A4 Quattro, den kunde jag få helt färdig med vinterdäck och MoK för 498k. Det blir inom budget, men den är inte direkt generöst utrustad och betydligt dyrare skatt.
https://www.blocket.se/annons/1001654315
Mazdan har grym nybilsgaranti, fri service i 3 år och låg skatt. Den hade även superfin utrustning.
Audin är väl bra för att den är billigare i inköpspris just nu känns det som.. Vet att jag jämför äpplen med päron här, det blir orättvist att jämföra två bilar som ligger olika i kurs där den ena dessutom är en SUV. Men det är här vid vägs ände jag är just nu
Hjälp?
Nu vet jag inte om du har behovet av bagaget på Volvon du har idag för i så fall kommer det bli snuskigt trångt i A4:an. Kolla annars på A6:an, kostar inte så mycket mer än A4:an skulle jag säga och oftast lite mer utrustning. Den du tittat på såg väldigt snålt utrustad ut skulle jag säga. Då det är en utgående modell som inte tillverkas längre och handlaren sitter lite med skiten då han fortfarande har den kvar så borde du kunna få ner den mer i pris om du nu vill ha den.
Jag blev själv riktigt imponerad av Mazdan men då jag skulle välja bil så fick jag inte in den i min peng och den fanns heller inte som lagerbil. Men man satt riktigt bra i den och gasade man med hybriden så morrade den riktigt härligt och det var bra fart i den. Som sagt så var jag mer sugen på dieseln men den hade inte säljarn inne för provkörning.
Den jag provade hade även elstolar med ansiktsigenkänning så när du hoppade in så ställde bilen in efter dina inställningar. Onödigt lyx men go funktion då min sambo är rätt kort och när hon kört så är det på näppen att man kommer in i bilen😀
Jag kör min Audi som förmånsbil och är imponerad så billig den ändå blev, betalar straxt över 6000kr för den brutto, hade väntat mig mer då det är en diesel. Betalade samma för min tidigare volvo v60 cc som ändå var nästan tre år gammal.