Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-01-12, 19:36
Medlem
CanisMinors avatar
Short Interview with "Ruzzian soldiers from Tyva" North Koreans

https://t.me/pilotblog/18102
Senast redigerad av CanisMinor 2025-01-12 kl. 19:41.
Citera
2025-01-12, 19:38
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Nu när Kurakhove är befriat står Pokrovsk på menyn.
Ryssen har till stor del omringat staden för att svälta ut AFU. Ryssen vill undvika strid inne i staden, kostar på för mycket.
Om några veckor är det hela över på den delen av frontavsnittet. Det går tungt nu för AFU.

"There is no semi-encirclement of Pokrovsk by the occupiers yet," - speaker of OSUV "Khortytsia".

❗️According to him, the enemy does not currently have a strong advantage in manpower and equipment, which they had before, when they simply rushed straight ahead.

https://t.me/romanchernenkonews/10649
Citera
2025-01-12, 19:45
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lakritsfabriken
Nämen, Airhead gör en blixtvisit i tråden ser jag. Kul! Då kanske vi kan få lite svar på dina gamla utsagor. Såhär skrev du 14:e september förra året:

När jag sedan två månader efter ovanstående inlägg frågar hur det går skrev du:

Och nu är vi här igen, vi alla är mycket nyfikna på hur "mop-up-operationerna" går. Please do tell.

Skriver ytterst sparsamt i den här tråden numera. Har blivit avstängd flera gånger.
Jag har inte ändrat uppfattning om hur kriget kommer att sluta men det har dragit ut längre på tiden än jag från början trodde, så där hade jag fel.
Citera
2025-01-12, 19:45
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CanisMinor
The occupiers are trying to storm Ukrainian positions with everything they can think of - vehicles, cars, buggies, motorcycles, mopeds, scooters...

"But one of the most common means is the legendary loaf. But it burns just as beautifully as everything else.", writes 414 Birds of the Magyar: Eyes and Sting

https://t.me/WarriorsUkrainian/42949

Kanske inget för de känsliga?
Ett jävla skämt detta.

Man ser ryssar dagligen som skjuter sig i huvudet och nu detta. En jävla obepansrad golfbil kör över ett fält tills den sprängs.

Men om man ska analysera detta lite mer. Vilken armé i världen gör detta och sen ska försöka verka seriösa i sina ändamål. De offrar människor.

Vilken jävla värld man lever i.
Citera
2025-01-12, 19:49
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Skriver ytterst sparsamt i den här tråden numera. Har blivit avstängd flera gånger.
Inte konstigt om man konstant ljuger i sina inlägg.

Citat:
Jag har inte ändrat uppfattning om hur kriget kommer att sluta men det har dragit ut längre på tiden än jag från början trodde, så där hade jag fel.
Så bra då, jag tror precis tvärtom.

Rysslands ekonomi är på väg åt helvete.

När tröttnar ryssarna? Vet de om att världen kanske inte kommer att hjälpa dem mer?

Nu är det fan slut med vänligheterna mot det jävla folket.
Citera
2025-01-12, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
https://www.forbes.com/sites/davidaxe/2025/01/11/ukraines-winchester-shotgun-drones-are-hunting-individual-russian-soldiers-now/

https://www.reddit.com/r/ukraine/comments/1hz12qb/ukraines_one_drone_neutralizes_3_russian_spy/

För hela videon.
Citera
2025-01-12, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
Men då så.
Putin, packa ihop och åk hem. Fred!
De flesta inser att det inte kommer hända så det finns två alternativ antingen så ger UKronasssarna upp eller så kommer kriget pågå för evigt..Alternativ 1 är det vettiga som de flesta förstår....
Senast redigerad av Nibiru2011 2025-01-12 kl. 20:02.
Citera
2025-01-12, 19:59
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Det intressanta i det hela är väl att Moretex inte öht vet vem Banderas var ( nationalist och inte nazist ) och varför han var nationalist . Moretex sysslar med cherry picking och plockar bitar ur historiska skeenden som passar hans agenda .

Vad man ska vara medveten om är både det Polsk Ukrainska kriget ryska revolutionen samt omvälvningen efter Österike-Ungerns upplösning . Ja och inte för att förglömma holodormor som Moretex med flera frekvent försöker försköna eller förnekar .

Mortex borde egentligen inte skriva här i tråden . Han borde skriva böcker om kontrafaktisk historia alternativt science fiction . Fast antagligen har han redan refuserats av ett antal förlag då han är förutsägbar och långrandig .

Väl skrivet.
Moretex påvisar en ständigt återkommande, bristande förståelse för denna debatt, i många delar.
Ibland handlar narrativet om Polens invasion av Ukraina. Var tusan idioten vill med detta argument.
Sedan är det Banderas. Dog 1959.
Det hände väl massor av saker under ww2. Och långt innan då. Eller efteråt.
Stalins härjningar, både före och efter, begränsades inte till enbart etniska ryssar.
Ska vi börja tjata om folkomflyttningar och folkutresningar, sedan 1921?
Klappträn tror att saker som hände för 30, 40, 50 eller 100 år sedan, ursäktar eller är ett bra argument för vad Putin och Ryssland gör.
Det är ingen normal människa som uttrycker stöd för Ryssland i detta krig, oavsett en geopolitisk bakgrund.
Citera
2025-01-12, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pitschka
Den lösning som passar EU bäst är ett upplöst Ryssland.

Och det är en reell möjlighet.
EU ska värna om freden i Europa men istället så häller de bensin på elden..
Citera
2025-01-12, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
De flesta inser att det inte kommer hända så det finns två alternativ antingen så ger UKronasssarna upp eller så kommer kriget pågår för evigt..Alternativ 1 är det vettiga,,

Inga krig pågår för evigt. Så inte det här heller. Det slutar den dagen ryssen åker hem.
Citera
2025-01-12, 20:03
Medlem
Citat:
EU ska värna om freden i Europa men istället så häller de bensin på elden..

Men ryssen är oskyldiga? De har inte hällt någon bensin på någon eld eller?
Citera
2025-01-12, 20:03
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
De flesta inser att det inte kommer hända så det finns två alternativ antingen så ger UKronasssarna upp eller så kommer kriget pågår för evigt..Alternativ 1 är det vettiga,,

För idioter som stödjer krig och invasion, så kan man leva i den tron.
För oss svenskar med normal moralisk kompass, är ett överfall inte acceptabelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in