Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-12-13, 21:23
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Senilix
Tyvärr - men jag kan däremot uppriktigt säga att det är min uppfattning, om Du ser det som skit är det din uppfattning...

Om du har tid, så läs gärna igenom vad jag skrivit i tråden genom dessa år..innan du kommer med den anklagelsen. För du kastar sk-t på mig med det påstående, som du kommer med.

Tar faktiskt illa upp på det.

Värre blir det, när jag försöker syna det. Då blir det ett Tyvärr.
Citera
2024-12-13, 21:33
Medlem
Senilixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Om du har tid, så läs gärna igenom vad jag skrivit i tråden genom dessa år..innan du kommer med den anklagelsen. För du kastar sk-t på mig med det påstående, som du kommer med.

Tar faktiskt illa upp på det.

Värre blir det, när jag försöker syna det. Då blir det ett Tyvärr.
Nej jag tänker inte läsa om allt igen, min uppfattning grundar sig på otaliga inlägg från dig och andra såklart också. Uppskattar själv att jag läst +80% totalt av tråden sedan 220224.
Så jag säger så här istället, framtiden får visa om jag fått fel uppfattning...
Citera
2024-12-13, 21:34
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Så är det ju och har alltid varit. Det är ett bekymmer.

Så vad är lösning på ” problemet ”?
Citera
2024-12-13, 21:38
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Vet ej tror ingen förutom Trump har snabba lösningar..

Då finns det bara två lösningar. Eller hur?
Citera
2024-12-13, 21:58
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
"Ryssen på gatan"

Can we have the same government takeover as in Syria?
https://www.youtube.com/watch?v=XinCEt17RpA
Citera
2024-12-13, 22:01
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Se där ja..

Tror att Putin kommer att ha svårt att svälja det nu. Så inledningsvis kommer han att vilja fördröja det hela, så pass länge att han fått svälja mer. Dvs sina införlivade oblast först..., och sedan ta tillbaka Kursk. För han har optimism med en inkommande Trump som snackar om "fred" på Ukrainas bekostnad.

Sedan kommer Putin att göra sitt bästa, för att urvattna eventuella fredsföredrag. Återigen på Ukrainas bekostnad.

..och sedan påbörjar Ukraina sitt jobb på "nukes"..

Trumps lösningar känns ibland som en scen från Lorry; ” "Patentverket", där en uppfinnare från Sundbyberg (spelad av Peter Dalle) alltid avslutade med "tänkte inte på det."
Citera
2024-12-13, 22:03
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Nej Ukraina har allt rätt att försvara sig. Varför i hela världen skulle det inte ha det. Fred är initialt eldupphör och påbörja dialog därefter. Jag har för mig Kissinger sa Krim mot Natomedlemskap det kunde varit rimligt.

Men Kissinger kan inte ge någon NATO-medlemskap. Det måste enhälligt beslutas av alla NATO-medlemmar. Kissinger är inte ens en av dem. Kissinger har noll röster och noll inflytande, han har inte ens inflytande i USA. Löjligt detta med att blanda in NATO-medlemskap. Räcker med att Ungern säger nej oavsett vad vem i hela världen tycker, tänker, önskar, lovar.
Citera
2024-12-13, 22:04
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Task & Purpose senaste video är utöver det vanliga.

Chris åker till fronten - inne i Ryssland!

I went to the Frontline of Ukraine's Invasion into Russia
https://www.youtube.com/watch?v=Ox9_V-APOGg
Citera
2024-12-13, 22:06
Medlem
Trump säger ikväll att ukraina kan glömma nato medlemskap.
Europa får ta hand om kriget själva med visst stöd från USA.
Citera
2024-12-13, 22:06
Medlem
Senilixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Men Kissinger kan inte ge någon NATO-medlemskap. Det måste enhälligt beslutas av alla NATO-medlemmar. Kissinger är inte ens en av dem. Kissinger har noll röster och noll inflytande, han har inte ens inflytande i USA. Löjligt detta med att blanda in NATO-medlemskap. Räcker med att Ungern säger nej oavsett vad vem i hela världen tycker, tänker, önskar, lovar.
Kissinger är dessutom död...
Citera
2024-12-13, 22:09
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silfverrygg
Projekt 2025... Men lämnar det för en annan tråd.
Ryssland planerar ett anfall mot ett eller flera Natoländer, säger Keir Giles, forskare vid den brittiska tankesmedjan Chatham House, i en intervju med Hufvudstadsbladet.
- Klockan kommer att börja ticka så snart Ryssland avslutar sin militära operation i Ukraina. Då kan Ryssland bygga upp sin armé snabbare utan att använda en del av resurserna i Ukraina, säger Giles. Enligt honom finns det för närvarande en konsensus bland den militära ledningen och försvarsministrarna om att ett angrepp på Nato finns i Rysslands planer.
[...]
Giles har tidigare talat om Rysslands hybridpåverkans- och sabotageförsök mot europeiska länder. Enligt Giles har den ryska aktiviteten ökat.
- Det är omöjligt att säga om det beror på att Ryssland lägger mer resurser på det här. Eller är de bara slarviga och åker fast, eller så har underrättelsetjänsterna blivit bättre på att upptäcka och förhindra detta, säger Giles i en intervju med Financial Times.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010899258.html

Likartat säger Rutte.
Rutte förklarade att det var dags att gå vidare till "krigstänkande".
- Ryssland förbereder sig för en långvarig konfrontation med både Ukraina och oss. Det är dags att ändra vårt tänkesätt mot krig och sätta fart på vår försvarsindustri och våra utgifter.
Han sände också ett uppmuntrande budskap till försvarsindustrin.
- Pengar ligger på bordet, och det kommer att bli mer. Våga vara innovativ och ta risker.
Nato uppskattar att 23 av dess 32 medlemsländer kommer att nå det uppsatta tvåprocentsmålet i år.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/d8b84d5a-fa92-4f30-813b-6cfea6c24c2c

Det enda skälet till att Kreml aktivt planerar för ytterligare krig i närtid är fullt rationellt, dvs för att de anser har goda skäl att tro att USA inte kommer att leva upp till sina åtaganden och NATO´s artikel 5. Inte under Trump, och inte under kommande Amerikanska administrationer.

Om Trump säljer ut Ukraina dvs aktivt tvingar fram en förnedrande kapitulation som gynnar Ryssland och visar att grova folkrättsbrott och anfallskrig lönar sig så är jag helt övertygad om att NATO, vilket många glömmer är en till 100% politiskt styrd och kontrollerad organisation faller ihop, och det kommer att gå snabbt.

Ingen med vettet i behåll kommer ju framöver att sätta någon tilltro till USA´s försvarsgarantier och/eller NATO´s sammanhållning efter ett sådant gränslöst svek från USA som det skulle innebära för hela Europa att hugga Ukraina i ryggen på beställning från Putin.

Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Trump säger ikväll att ukraina kan glömma nato medlemskap.
Europa får ta hand om kriget själva med visst stöd från USA.

NATO - land eller ej, det här är ju Trump´s grundinställning. Trump och MAGA - USA kommer inte att göra någon skillnad på om Baltstaterna, Polen eller Finland står näst på tur för den Ryska aggressionen.

Många av MAGA-packet i den kommande administrationen inklusive Trump själv kan förmodligen inte peka ut hälften av länderna som ligger i farozonen på en karta - de är helt uppslukade av det eviga Amerikanska kulturkriget, hämnd för inbillade oförrätter samt personlig vinning och bryr sig inte om resten av världen.

USA kommer inte att bidra med några stridskrafter i Europa vid en väpnad konflikt, snarare finns det riskt för att Trump och MAGA i sitt hat för EU och Västeuropa att underlätta för Ryssland när de fått Ukraina serverat med Trump´s hjälp och nu vänder blicken mot Östersjön.

Att det ska vara så svårt för så många att ta in att gamla sanningar inte gäller längre.
Senast redigerad av DaEzz 2024-12-13 kl. 22:28.
Citera
2024-12-13, 22:17
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Det enda skälet till att Kreml aktivt planerar för ytterligare krig i närtid är fullt rationellt, dvs för att de anser har goda skäl att tro att USA inte kommer att leva upp till sina åtaganden och NATO´s artikel 5. Inte under Trump, och inte under kommande Amerikanska administrationer.

Om Trump säljer ut Ukraina dvs aktivt tvingar fram en förnedrande kapitulation som gynnar Ryssland och visar att grova folkrättsbrott och anfallskrig lönar sig så är jag helt övertygad om att NATO, vilket många glömmer är en till 100% politiskt styrd och kontrollerad organisation faller ihop, och det kommer att gå snabbt.

Ingen med vettet i behåll kommer ju framöver att sätta någon tilltro till USA´s försvarsgarantier och/eller NATO´s sammanhållning efter ett sådant gränslöst svek från USA som det skulle innebära för hela Europa att hugga Ukraina i ryggen på beställning från Putin.

Det jävliga är, att det är vad är Trump är på väg att göra !

Jag ser INGET tecken på annat. Han "dumpar" av Ukraina på europa att ta hand om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in