Citat:
Ursprungligen postat av
viperstyle
Det var nog lite förvillande kring Farids vetskap och själva hela händelseförloppet i media.
WKs strategi verkar mer vara beräknande men plötsliga ”överraskningsmoment” där hon ställer folk mot varandra.
Som du skriver är Ako införstådd med USA flytten men inte exakt på vilken dag de ska resa. Detta bekräftas själv av WK i förhör, hon ville inte han skulle veta exakt.
I förhör säger även WK mot sig själv när hon säger att Ako själv insisterade att komma med bjudmat då det var sista kvällen innan USA.
Jag misstänker att WK själv insisterar på att Ako kommer och äter middag med dem den 7/3. Seead berättar i sitt förhör att det är WK fixar maten inte att Ako kommer med den.
Han säger även att han blir inskickas med barnen till sovrummet efter middagen när diskussionen startar.
Och det är väl att WK eller Farid släpper ”bomben” om den snara flytten som jag tror ska ske på fredagen när SK säger i förhör att han ändå planerat åka till Tyskland för att hälsa på en vän.
Då blir Ako desperat för han tror de älskar varandra och affären rullas upp inför ovetande Farid. Tror nämligen de 50 000 kr var en garanti för han menar allvar, är seriös mot WK en slags framtidslöfte/garanti på giftemål.
Då kontrar WK med polisanmälningarna om våldtäkterna och dödsdansen påbörjas. Farid gör nog mest i det fysiska som du säger men WK ville klart se Ako snabbt och säkert död så han inte hann berätta för mycket för Farid.
WK är en person som förekommer händelser istället för att förekommas. Har hon sen läst i media om hur hela otrohetsaffären rullats upp förstår hon att Farid kommer utkräva hämnd kanske dödshämd. Här misstänker jag hon även förekom honom.
Det framstår allt tydligare att det är hon själv som är spindeln i nätet och i hög grad anstiftaren. Frågan är hur mycket åklagarn kan bevisa utan Farid.
Märkligheterna runt Farid tätnar nu när han inte längre är int. efterlyst. Undras när de tog ner den?
Tyvärr hinner jag inte följa/läsa i den mån jag önskar, så du och andra har hunnit en bit längre.
Vad gäller Farids vetskap/fått bilder skickade till sig innan våldtäkts/misshandels/foton anmälan tycker jag känns oklart.
Jag tror inte hela våldtäktsutredningens förhör är med i FUP (?) men det framkommer lite i FUP om att Ako raderar bilder på dom två, samt i Ws förhör. Min uppfattning är att W fortsätter på spåret att Ako har våldtagit henne/drogat ner henne mm, och Ws påståenden är blandade med en god portion lögner. Litar inte ett dyft på henne.
Jag anser att hon inte har några som helst skrupler om något och iscensätter händelser på ett så avancerat sätt som visar att hon är något utöver det vanliga.
Jag misstänker att det hela kan komma från det här nedan. W har säkert tutat i polisen vid utredningen att Ako var farlig och att han hotade med att berätta för Farid.
Nu har jag inte läst de här förören, utan bara sökt på vissa ord, men börjar bli otroligt misstänksam mot Ws brorsa (precis som du), snacket om "företaget" osv.
Lutar mer och mer åt ett ekonomiskt brott mot Ako som börjar spåra ur när han får klart för sig ogentligheter som han anmäler.
s 80
"
En konversation mellan Ako Abbas med användarnamn "Parez" och Farid Vaziri med
användarnamn "Farid" via applikationen Snapchat påträffas i Altos mobilundersökning
BG13060-1. Konversationen startar den 2024-01-30 klockan 17:30 och pågår till och
med den 2024-02-01 klockan 10:11. Farid skickar två stycken meddelanden den 30:e
januari med sitt personnummer samt sitt för- och efternamn. Den första februari klockan
10:11:59 raderar Ako ett meddelande innehållandes fyra bilder på Ako och Wajiha
Korashi varav tre bilder är likadana, meddelandet är ett systemmeddelande samt
markerat i blått. Nedan redovisas konversationen i sin helhet."
Förhör W om tiden efter våldtäktsanmälningarna, där hon påstår att hon åkt till Växjö för att hon var så rädd för Ako. Se här också hur hon manipulerar (vad jag tror) för att alla bevis ska "passa ihop":
s 1470 ff
"
FL: Vi går tillbaka till att du var i Växjö och åkte tillbaka till Stockholm. Vad händer när ni
kommer tillbaka?
Wajiha berättar: Det första på kvällen är att Ako ringer. Han ringde Farid. Nej, advokaten
ringde mig. Han sa: Var beredd, Ako släpps ut kl. 16.10. Jag blev orolig, vad kommer hända?
Han kommer säkert säga något till Farid. Jag tänkte bara flytta, flytta till Växjö. Men förstod
att om jag flyttar till Växjö kommer han fortsatt ha kontakt med Farid så jag bestämde mig att
så fort som möjligt lämna Sverige. När Ako kom ut kl. 20 ringde han Farid direkt."
//
"
Han skickade bilden, samtidigt han skakade, man såg att han inte ville men han
ville skrämma henne. Wajiha satte sig på soffan och han raderade bilden igen. Det var på
snapchat, han raderade den. Ser du, om jag vill jag kan göra det men jag gör det inte Wajiha
för jag älskar dig, du måste förstå mina känslor också. Wajiha berättar att hon tänkte, vad ska
jag göra nu? Han hotar mig så här nu. Först med hennes bilder nu med mina egna bilder. Ako
lade därefter sin telefon på soffan, tog en cigarett och gick ut på balkongen. Wajiha ställde sig
upp och sa Ako, jag förstår att du är kär i mig men du, jag har barn jag.... medan hon pratade
tog hon tag i balkongdörren och stängde ute honom på balkongen. Sen tog hon hans telefon
och sprang ut.
Hon sprang ut, kollade bakåt, såg att han försökte komma ut från balkongen, att han ville
hoppa från balkongen. Han ropade: Hej, kom. Vi raderar tillsammans. Wajiha hade sagt innan
han gick ut på balkongen att han skulle radera allting."
s 1475 förhör Wahija
"
W: Men där, att han ska få straff. Han har aldrig skickat något till Farid, han gör det en gång,
han skakar, för han vet hur det är, det är samma sak i deras kultur. Han raderade den direkt
där. För han visste att om han skickade något till Farid han kommer förlora mig. Och han
ville inte förlora mig, han var kär i mig.
FL: Så det är Ako som raderar den där."
Förhör Mohamad, Akos kompis:
s 931
"
Mohamad tillfrågas om Ako och Wajiha hade några konflikter.
Mohamad berättar att det blev en konflikt när Ako såg sms:et som Wajiha skickade till sin
syster, det med att Wajiha jagade hans pengar.
Ako bjöd in henne till sin lägenhet och sa till henne att han älskade henne och ville göra allt
för henne och att han var ledsen för det han hade gjort fel. Han sa att han hade köpt presenter
till henne, att hon kunde ta dessa och gå. Att han inte ville se hennes ansikte igen. Detta var
när han kom hem från Turkiet. Och då sa Wajiha till honom att han skulle radera bilderna han
hade på henne i sin telefon. Ako sa då att han inte kom till att radera bilder på henne. Han
gick ut på balkongen och rökte, varpå Wajiha låste ute honom, tog hans mobil och drog
därifrån. Efter denna händelsen blev Ako en annan person, han blev orolig. Hon hade hans
koder och bank-ID och allt. Det var denna kväll som Ako kom till Mohamads butik och de
sedan var i Akos lägenhet, när han greps.
Enligt Ako lämnade Wajiha in Akos telefon till polisen."
Angående de där 50.000 kr hittade jag en uppgift här som skulle kunna stämma med lånet från Anki. För visst var det i dec- 23 som han lånade den summan av henne?
s 833
"
Ako överföring 20240126
Uppgift
I Akos telefontömning återfinns det en skälmbild på en överföring om 50 000 kr från Akos
sparkonto i SBAB till kontonummer 9~294 daterad den 2024-01-26. Kontonumret
tillhör Svea bank och disponeras av Mohamed Haidar
I tjänsten,
Lisa Karlstrand
Finansiell utredare"
Angående bjudmaten 7/3 finns det kvitton från hämtmat, men kollade inte summorna. Är ju intressant om han beställt mat för två eller fem!
Naturltvis kan man inte lite på W och hennes bror. Han vill skydda sig själv och vill med all sannolihet inte att det ska se ut som att de lurat honom i en mordfälla, utan att allt är "frid och fröjd".
Ja, precis som du säger; hur mycket kan åklagren bevisa utan Farid?
Några tunga bevis för att W har varit med och planerat och mördat Ako finns inte, utan det blir ett pussel med indicier.
Åklagaren måste tro på en fällande dom, annars får hon inte åtala, men det kan kännas rätt svajigt. Visserligen har det varit många involverade i brottet, i lgh, i gravfridsbrottet, men bevisa uppsåtet för W?
Pussla, pussla...