2024-12-25, 04:45
Medlem
Martin24s avatar
@ggr Härligt att det löste sig!
Citera
2025-01-05, 10:54
Medlem
Umans funkar inte längre !!
Citera
2025-01-06, 14:18
Medlem
BrumunDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evertronaldo
Umans funkar inte längre !!
Är det detta problem du har ?
https://www.uwtd.me/main-forum/kan-i...pythonproblem/
Om det är "You need a token to access the website" meddelandet du får skall du uppdatera din yaml fil.
Senast redigerad av BrumunD 2025-01-06 kl. 14:25.
Citera
2025-01-06, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrumunD
Är det detta problem du har ?
https://www.uwtd.me/main-forum/kan-i...pythonproblem/
Om det är "You need a token to access the website" meddelandet du får skall du uppdatera din yaml fil.
Nej använder RecTime för det mesta-
Citera
2025-01-06, 15:06
Medlem
BrumunDs avatar
Citat:
Nej använder RecTime för det mesta-
Det är alltså RecTime du har problem med? Aldrig hört talas om det men tog ned senaste version 1.4.20.0 av programmet och provade att ladda ned ett avsnitt av Whiskey on the rocks från Svt play och det fungerade. Har du något exempel på vad som inte fungerar för dig?
Senast redigerad av BrumunD 2025-01-06 kl. 15:11.
Citera
2025-01-06, 15:41
Medlem
Inga problem med Rec Time men UMANS funkar inte längre.
Citera
2025-01-06, 15:42
Medlem
Citat:
Det är alltså RecTime du har problem med? Aldrig hört talas om det men tog ned senaste version 1.4.20.0 av programmet och provade att ladda ned ett avsnitt av Whiskey on the rocks från Svt play och det fungerade. Har du något exempel på vad som inte fungerar för dig?
Rec Time har alltid funkat men UMANS funkar inte längre.
Citera
2025-01-06, 15:47
Medlem
BrumunDs avatar
Citat:
Rec Time har alltid funkat men UMANS funkar inte längre.
Ok. Men vad händer då du provar umans ? Kommer det upp ett felmeddelande eller vad händer ?
Citera
2025-01-06, 16:50
Medlem
Citat:
Ok. Men vad händer då du provar umans ? Kommer det upp ett felmeddelande eller vad händer ?
Hittar ingen stream. Men så länge RecTime funkar så. Brukar använda UMANS att hämta
srt fil då SVTs srt filer innehåller en massa sketna siffror. Men SVT har ju nästan jämt inbränd text
men händer nån gång att man har en lös srt fil.
Citera
2025-01-12, 17:14
Medlem
Jag vill ladda ner videos från hemsidan solidsport.com

Och enligt uman i denna tråd (se länk nedan) så funkar det om man gör på något särskilt sätt (Kopiera playlist.m3u8 länken) men vad han menar med det är ju omöjligt att förstå för ett tjockhuve som mig.

Jag hittar bara en URL till videos på hemsidan och det är en sån här URL och den funkar ju inte: https://solidsport.com/nitroz/watch/20121220

Jag har testat med alla andra program jag har (JDownloader, Video DownloadHelper, WinX) och inget får jag att funka. Tack för hjälpen.
Citera
2025-01-12, 18:42
Medlem
BrumunDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ggr
Jag vill ladda ner videos från hemsidan solidsport.com

Och enligt uman i denna tråd (se länk nedan) så funkar det om man gör på något särskilt sätt (Kopiera playlist.m3u8 länken) men vad han menar med det är ju omöjligt att förstå för ett tjockhuve som mig.

Jag hittar bara en URL till videos på hemsidan och det är en sån här URL och den funkar ju inte: https://solidsport.com/nitroz/watch/20121220

Jag har testat med alla andra program jag har (JDownloader, Video DownloadHelper, WinX) och inget får jag att funka. Tack för hjälpen.

Om du kör chrome så kan du göra detta. Om vi tar sidan som du nämnt så gå dit.

Tryck F12. I fönstret som dyker upp och på raden som det står Elements(Element), Console(Konsol), Sources(Källor), Network(Nätverk) etc. så trycker du på Network(Nätverk). I rutan "Filter" skriver du m3u8.

Se till att rutan under "Filter" All(Alla) är markerad. Starta filmen och då dyker en playlist.m3u8xxxxx upp. Kommer inget upp tryck F5 (Uppdaterar sidan) och prova att starta filmen igen.

Högerklicka på playlist.m3u8xxxxx och kopiera url. Klistra in den i uwtd och ladda ned.

Kör du Firefox så gör man i stort sätt likadant.

Det var lite trögt att ladda ned iallafall för mig.
Senast redigerad av BrumunD 2025-01-12 kl. 18:54.
Citera
2025-01-12, 19:27
Medlem
Citat:
Om du kör chrome så kan du göra detta. Om vi tar sidan som du nämnt så gå dit.

Tryck F12. I fönstret som dyker upp och på raden som det står Elements(Element), Console(Konsol), Sources(Källor), Network(Nätverk) etc. så trycker du på Network(Nätverk). I rutan "Filter" skriver du m3u8.

Se till att rutan under "Filter" All(Alla) är markerad. Starta filmen och då dyker en playlist.m3u8xxxxx upp. Kommer inget upp tryck F5 (Uppdaterar sidan) och prova att starta filmen igen.

Högerklicka på playlist.m3u8xxxxx och kopiera url. Klistra in den i uwtd och ladda ned.

Kör du Firefox så gör man i stort sätt likadant.

Det var lite trögt att ladda ned iallafall för mig.

Lyckades betydligt längre än vad jag hade trott (betraktar mig som världens största idiot när det gäller datorer). Men stötte på problem i slutskedet (föga överraskande). Umans program säger ifrån. Se bild. Jag förstår inte datorspråk så Umans uppgift om vad som är problemet är rena grekiskan och behöver översättas (gärna av dig då du förklarar tydligt och bra).

Jag kopierade in m3u8 url:en alltså. Fick upp en enda bitrate och klickade sen "hämta video".

https://postimg.cc/xcRvYzv6

Funkar det för dig då? Tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in