2025-01-05, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av listigtjej
1 år har gått och fortfarande inte ett spår..märkligg och sorgligt 😢

Amen! Riktigt jävla märkligt och otroligt sorgligt till och med.

Fy i helvete vad detta måste slita hårt på alla hans närstående och vänner. Jag kan förstås bara föreställa mig hur de har det i allt detta, men jag lider verkligen med dem alla och kan inte annat än hoppas på att Elliots försvinnande till sist får sin förklaring.
Citera
2025-01-06, 21:14
Medlem
MidnattssolensLands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Inlägg från 12/12 2023:

Uppgiften om manuell avstängning av mobilen kom från Elliotts styvsyster, SH, skrivet i en tydligen stängd Facebook-grupp, Pink Room.

Det är m.a.o. inte en säker källa...
Citera
2025-01-08, 13:20
Medlem
PainfulVacuums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidnattssolensLand
Det är m.a.o. inte en säker källa...

Det framkommer även på Norran, vart de fått informationen ifrån är dock lite oklart.
De intervjuar en polis men texten verkar inte vara ett citat.

"Det enda polisen vet med säkerhet är att Elliott lämnade sin arbetsplats på Alimak den 28 november klockan 15.30. Det finns en bild från en övervakningskamera som visar honom lämna jobbet i sina arbetskläder, förklarar Stefan L (polis).

Efter det är polisens teori att Elliott åker hem till sin lägenhet, men detta går inte att säga med säkerhet för ingen har sett honom göra det.

Några timmar senare, runt åtta-tiden på kvällen, börjar Elliotts mobiltelefon att röra på sig. Data från mobilmaster visar aktivitet i centrala Skellefteå och att telefonen sedan rör sig norrut längs E4.

Klockan 21:21 plockar den norra mobilmasten i Jävre upp en signal från telefonen när den slås av manuellt. Sedan dess har telefonen varit avstängd.

Elliott tankade sin bil på lördagen den 25 november, och genom att räkna på literpriset under den aktuella dagen tror man att han inte tankade en full tank. Men han kan å andra sidan ha haft bensin i tanken sedan tidigare. Det är därför svårt att säga exakt hur långt bilen hade kunnat köra innan bensinen tog slut."

https://www.norran.se/nyheter/skelleftea/artikel/borta-i-ett-ar-detta-vet-vi-om-elliotts-forsvinnande/jp40x90j

Tillägg: Elliot bor i centrala Skellefteå, att mobilen visar aktivitet i centrala Skellefteå vid 20 tiden kan alltså vara att han lämnar sin lägenhet. 1h 21min till Jävre från hans lägenhet i rådande väder är fullt rimligt, speciellt om man tänker att han skulle sopa av bilen innan avfärd.
Senast redigerad av PainfulVacuum 2025-01-08 kl. 13:29.
Citera
2025-01-11, 13:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PainfulVacuum
Det framkommer även på Norran, vart de fått informationen ifrån är dock lite oklart.
De intervjuar en polis men texten verkar inte vara ett citat.

Tillägg: Elliot bor i centrala Skellefteå, att mobilen visar aktivitet i centrala Skellefteå vid 20 tiden kan alltså vara att han lämnar sin lägenhet. 1h 21min till Jävre från hans lägenhet i rådande väder är fullt rimligt, speciellt om man tänker att han skulle sopa av bilen innan avfärd.

Även modern bodde i centrala Skellefteå(Morkullevägen), troligen samma mast, om han nu var där efter jobbet. Hade snöovädret upphört på kvällen ?
Citera
2025-01-11, 13:52
Medlem
PainfulVacuums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isgatan
Även modern bodde i centrala Skellefteå(Morkullevägen), troligen samma mast, om han nu var där efter jobbet. Hade snöovädret upphört på kvällen ?

Jag vet inte hur långt en mast täcker eller vart de sitter men mamman bodde 2km fågelvägen från centrum (torget) och Elliot bodde 475m från detsamma enligt Eniros mätfunktion så det är ju en viss skillnad. Kan man se hur långt ifrån masten man är? Ser masten skillnad om du är 500m eller 2000m ifrån den?

Jag minns tyvärr inte när snön lugnade sig, nån annan kanske kan svara på det..
Citera
2025-01-11, 15:46
Avslutad
Citat:
Jag vet inte hur långt en mast täcker eller vart de sitter men mamman bodde 2km fågelvägen från centrum (torget) och Elliot bodde 475m från detsamma enligt Eniros mätfunktion så det är ju en viss skillnad. Kan man se hur långt ifrån masten man är? Ser masten skillnad om du är 500m eller 2000m ifrån den?

Ofta står ju masterna på ett berg och täcker en längre radie beroende på topografin.
Detta var väl dessutom bara pingningar och inte någon GPS position vad jag förstår.
Så rent teoretiskt kan Elliot ha befunnit sig lite längre söderut hos mamman innan mobilen börjar röra sig på kvällen.

Vet inte om är möjligt att få ut någon GPS position om man inte har mobilen.
Dessutom har detta inte klassats som något brott, och då jobbar ju polisen annorlunda, eller inte alls.

Vad vi vet med säkerhet är att Elliots mamma filmade vid Storforsen den 29e November, dagen efter försvinnandet. Alltså måste hon ha passerat Jävre dagen efter, eller samma kväll.
Senast redigerad av isgatan 2025-01-11 kl. 15:50.
Citera
2025-01-12, 16:09
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ofta står ju masterna på ett berg och täcker en längre radie beroende på topografin.
Detta var väl dessutom bara pingningar och inte någon GPS position vad jag förstår.
Så rent teoretiskt kan Elliot ha befunnit sig lite längre söderut hos mamman innan mobilen börjar röra sig på kvällen.

Vet inte om är möjligt att få ut någon GPS position om man inte har mobilen.
Dessutom har detta inte klassats som något brott, och då jobbar ju polisen annorlunda, eller inte alls.

Vad vi vet med säkerhet är att Elliots mamma filmade vid Storforsen den 29e November, dagen efter försvinnandet. Alltså måste hon ha passerat Jävre dagen efter, eller samma kväll.

Om hon nu tyckte om Storforsen så pass mycket - hur kommer det sig att hon flyttar ner till Skåne ?
Citera
2025-01-12, 16:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Om hon nu tyckte om Storforsen så pass mycket - hur kommer det sig att hon flyttar ner till Skåne ?

Det kanske blev för många frågor, blir kanske svårt att se folk i ögonen när man vet sanningen.

Men hon pratade ju om att släppa taget redan den 29e November i filmen från Storforsen, livets flod.
Eller var det Livets ord.

Kanske var det modern som stängde mobilen 21:21 det gick ju inte ha mobilen på, om man var på väg till Storforsen efter Elliots död.
Senast redigerad av isgatan 2025-01-12 kl. 16:55.
Citera
2025-01-12, 19:06
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Det kanske blev för många frågor, blir kanske svårt att se folk i ögonen när man vet sanningen.

Men hon pratade ju om att släppa taget redan den 29e November i filmen från Storforsen, livets flod.

Kanske var det modern som stängde mobilen 21:21 det gick ju inte ha mobilen på, om man var på väg till Storforsen efter Elliots död.

Förstår hur du tänker .
Citera
2025-01-14, 18:55
Medlem
Citat:

Vad är det ni är inne på här? Att mamman vet och döljer något? Varför skulle hon det och hur tror ni att det hänger ihop?

(Och är det bara jag som inte ser isgatans antal inlägg och avatar?)
Citera
2025-01-14, 22:07
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ninja4Life
Vad är det ni är inne på här? Att mamman vet och döljer något? Varför skulle hon det och hur tror ni att det hänger ihop?

(Och är det bara jag som inte ser isgatans antal inlägg och avatar?)
Tror inte för ett ögonblick att mamman har någon vetskap eller döljer något. Vilda fantasier bara.

Har isen lagt sig snart tillräckligt tjock så det går att göra sökningen med den där ground-penetrating radar?

(Ingen ser någonting om isgatan. Gå in på medlemslistan och sök på namnet så finns info där.)
Citera
2025-01-15, 00:04
Medlem
Citat:

De slutade snöa på torsdagen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in