• 4
  • 5
2024-04-17, 08:41
Medlem
Tjena undrar bara hur du har det idag känner du samma sak idag eller har du inga extraslag nu?
Citera
2024-04-17, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnipeZ
Hej. För att göra en lång historia kort så..
Har massa extraslag (tror jag), känns som hjärtat stannar till o slår hårdare, får en otäck jävla känsla i halsen som får mig att vilja skjuta mig själv.
Kan komma flera gånger efter varandra. Vilket oroa mig som fan.

Varit hos olika läkare, men alla tyder på Takykardi (snabb puls).
Har ångest och sånt skit.

Är fet, otränad men motiverad som fan att göra en skillnad.
Låter som ångestsyndrom, vilket ofta ger takykardi. Även för mkt av viss mat kan ge känslan av hårda/extra hjärtslag.

Du verkar ju vara villig på att ändra ditt liv. Börja med att vara fysiskt aktiv och ät rätt mat!
Citera
2025-01-05, 05:45
Medlem
Hur är de idag med dina extraslag. Hade med en period runt 6 månader med extraslag vart 10 slag men det har tagit av nu hur är de för dig?
Citera
2025-01-05, 05:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnipeZ
Hej. För att göra en lång historia kort så..
Har massa extraslag (tror jag), känns som hjärtat stannar till o slår hårdare, får en otäck jävla känsla i halsen som får mig att vilja skjuta mig själv.
Kan komma flera gånger efter varandra. Vilket oroa mig som fan.

Varit hos olika läkare, men alla tyder på Takykardi (snabb puls).
Har ångest och sånt skit.

Är fet, otränad men motiverad som fan att göra en skillnad.
?
Citera
2025-01-12, 14:17
Medlem
KringExs avatar
Jag får ibland volter (extraslag) men det är inget jag bryr mig om längre. För 8-10 år sedan så gav det mig fruktansvärd ångest som gjorde att jag ibland var tvungen att köpa bensodiazepiner svart. Jag gjorde såklart flera läkarbesök för att få ångestlindring men dom skrev bara ut antihistaminer och SSRI.
Men denna grova hälsoångest gick över av sig själv och nu reagerar jag inte ens om jag känner av en volt i bröstet.
Dom få gånger som det kan triggas igång är om jag har tagit för mycket Amfetamin, får snabb puls och en volt då och då. Men då lägger jag bara en benso under tungan och blir ångestfri på 5-10 minuter
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in