2025-01-12, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Ja. Om ni tycker att det skall vara något speciellt med Rydström. Annars är han bara en i mängden. Men mrd din kravlöshet förstår du såklart inte det.

Så kravlöshet är att sätta krav på tränaren men spelarna ska få en offensiv byggd kring sig utan att prestera?
Jag tycker inte Taha har presterat, du verkar tycka att vi ska bygga vår offensiv kring honom baserat på nån potential som inte riktigt kommit fram detta är väl kravlöshet om något?

Taha Ali är en fantastisk spelare i sina bästa stunder och om han kan bli bättre i det sista momentet, att passa i rätt tillfälle, bättre avslut osv så kan jag hålla med dig.
Men just nu är han tyvärr en dribbler som oftast tar fel beslut i avgörande momentet. För mig är han en spelare man tar in i 50-60 min och definitivt ingen vi ska bygga någonting kring men absolut han har potential, det hade även Tony Flygare men ibland når man inte sin fulla potential att detta skulle vara tränarnas fel blir konstigt tänkt.
Citera
2025-01-12, 12:40
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallejansson
Så kravlöshet är att sätta krav på tränaren men spelarna ska få en offensiv byggd kring sig utan att prestera?
Jag tycker inte Taha har presterat, du verkar tycka att vi ska bygga vår offensiv kring honom baserat på nån potential som inte riktigt kommit fram detta är väl kravlöshet om något?

Taha Ali är en fantastisk spelare i sina bästa stunder och om han kan bli bättre i det sista momentet, att passa i rätt tillfälle, bättre avslut osv så kan jag hålla med dig.
Men just nu är han tyvärr en dribbler som oftast tar fel beslut i avgörande momentet. För mig är han en spelare man tar in i 50-60 min och definitivt ingen vi ska bygga någonting kring men absolut han har potential, det hade även Tony Flygare men ibland når man inte sin fulla potential att detta skulle vara tränarnas fel blir konstigt tänkt.
Att använda skittränare i någon tidigare skitklubb som ursäkt för att Rydström inte lyckats få ut Tahas fulla potential kan aldrig vara annat än kravlöst. Du rycker bara på axlarna.
Citera
2025-01-12, 12:48
Medlem
Citat:
Att använda skittränare i någon tidigare skitklubb som ursäkt för att Rydström inte lyckats få ut Tahas fulla potential kan aldrig vara annat än kravlöst. Du rycker bara på axlarna.

Så vi ska inte ställa krav på spelarna att visa vad de går för på plan?

Låter lite som generation Z tänk eller vad man kallar det.
”Det måste ju vara alla andras fel att jag inte lyckas” ”jävla tränare som inte ser vad jag kan” ”om alla passningar bara kom till mig skulle jag göra 30 mål/säsong”.

Inget ansvar på sin egen prestation, alltid något som gör att just den spelaren inte lyckas ta sista steget 👊

Jobbigt att vara tränare idag då man tydligen måste ta ansvar för att alla i en trupp på 23-25 spelare måste nå sin fulla potential utan någon kravställning på prestation 👍
Senast redigerad av kallejansson 2025-01-12 kl. 12:54.
Citera
2025-01-12, 13:45
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Så vi ska inte ställa krav på spelarna att visa vad de går för på plan?

Låter lite som generation Z tänk eller vad man kallar det.
”Det måste ju vara alla andras fel att jag inte lyckas” ”jävla tränare som inte ser vad jag kan” ”om alla passningar bara kom till mig skulle jag göra 30 mål/säsong”.

Inget ansvar på sin egen prestation, alltid något som gör att just den spelaren inte lyckas ta sista steget 👊

Jobbigt att vara tränare idag då man tydligen måste ta ansvar för att alla i en trupp på 23-25 spelare måste nå sin fulla potential utan någon kravställning på prestation 👍
Ok. Nu får vi meddela hela fotbollsvärlden att kallejansson bestämt att tränare inte är särskilt viktiga för spelares utveckling. Kallar du till pk eller ska jag göra det?
Citera
2025-01-12, 13:51
Medlem
Citat:
Ok. Nu får vi meddela hela fotbollsvärlden att kallejansson bestämt att tränare inte är särskilt viktiga för spelares utveckling. Kallar du till pk eller ska jag göra det?

Man är fri att tolka hur man vill även om man tolkar helt galet 😂😂😂

Jajja lär ju inte komma längre i denna diskussion.
Om du tror att det bästa vore att bygga offensiven kring en spelare som haft 1 bra säsong och har ganska dålig poängproduktion så absolut det kanske skulle bli bra, absolut inget jag vill att MFF ska göra men även de sämsta idéerna kan fungera.
Jag tror det bästa är att bygga vår offensiv kring andra spelare och det har ju fungerat bra de senaste säsongerna.
Senast redigerad av kallejansson 2025-01-12 kl. 14:09.
Citera
2025-01-12, 14:29
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Man är fri att tolka hur man vill även om man tolkar helt galet 😂😂😂

Jajja lär ju inte komma längre i denna diskussion.
Om du tror att det bästa vore att bygga offensiven kring en spelare som haft 1 bra säsong och har ganska dålig poängproduktion så absolut det kanske skulle bli bra, absolut inget jag vill att MFF ska göra men även de sämsta idéerna kan fungera.
Jag tror det bästa är att bygga vår offensiv kring andra spelare och det har ju fungerat bra de senaste säsongerna.
Bra sammanfattning. Du är nöjd.
Citera
2025-01-12, 14:55
Medlem
QuantumQuills avatar
Aik försöker kapa Simon Olson från Djurgården och Elfsborg.

Anel Avdić
🚨💣 AIK försöker ro hem en mycket oväntad transferbomb i vinter. Klubben utmanar på allvar om Simon Olsson, 27, och har lagt ett bud värt 11,5 miljoner kronor. Spelaren har bett om betänketid, och väntas fatta ett beslut om någon vecka.⚫️🟡

Sign on på det, så är vi uppe en bra bit norr om 15M va?
Senast redigerad av QuantumQuill 2025-01-12 kl. 14:59.
Citera
2025-01-12, 15:04
Medlem
Valvantos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Aik försöker kapa Simon Olson från Djurgården och Elfsborg.

Anel Avdić
🚨💣 AIK försöker ro hem en mycket oväntad transferbomb i vinter. Klubben utmanar på allvar om Simon Olsson, 27, och har lagt ett bud värt 11,5 miljoner kronor. Spelaren har bett om betänketid, och väntas fatta ett beslut om någon vecka.⚫️🟡

Sign on på det, så är vi uppe en bra bit norr om 15M va?

Vilken chock att det är ”budkrig” om en spelare som tillhör Blash stall (som dessutom Anel skriver om).
Citera
2025-01-12, 15:08
Medlem
Citat:
Bra sammanfattning. Du är nöjd.

Nöjd med 2 guld senaste 2 säsongerna och cupguld jodå dumt att vara missnöjd 👊

Europa är väl det vi behöver förbättra men jag tror inte ett spel byggt kring Taha är det som kommer förbättra oss där.
Behöver mer spets och snabbare omställningar och där kan Taha absolut vara något användbart men absolut ingen vi ska bygga offensiven kring.
Citera
2025-01-12, 15:15
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Nöjd med 2 guld senaste 2 säsongerna och cupguld jodå dumt att vara missnöjd 👊

Europa är väl det vi behöver förbättra men jag tror inte ett spel byggt kring Taha är det som kommer förbättra oss där.
Behöver mer spets och snabbare omställningar och där kan Taha absolut vara något användbart men absolut ingen vi ska bygga offensiven kring.
Nöjd och mätt. Därför det inte blir något guld i år om din inställning gäller för klubben.
Citera
2025-01-12, 15:17
Medlem
Det här börjar bli löjligt, snart kommer ingen ta Anel på allvar. Elfsborg har väl givit Olsson ett sämre erbjudande när de fått nys att Dif dragit sig ur
Citera
2025-01-12, 15:17
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto
Vilken chock att det är ”budkrig” om en spelare som tillhör Blash stall (som dessutom Anel skriver om).
Det puckade är att lägga ett bud på 11.5M när Heerenveen tackat nej till 12M från Dif.
Världens bästa sportchef works in mysterious ways, antar jag...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in