2025-01-22, 18:22
Medlem
Valvantos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Bajen intresserat av att värva 26-åriga dansken Röjkjaer från MAIF enligt Expressen.
https://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/hammarbys-toppval-vill-varva-nicklas-rojkjaer/

Nu är jag inte så påläst på just honom, men jag tycker en sån värvning låter lätt tveksam jämfört med övergripande strategin att satsa på unga spelare.

Vore en kanonvärvning enligt mig. Vår strategi säger ingenting om att vi inte kan värva äldre, etablerade spelare. Vanligt missförstånd. Beror såklart på prislappen dock.
Citera
2025-01-22, 18:53
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto
Vore en kanonvärvning enligt mig. Vår strategi säger ingenting om att vi inte kan värva äldre, etablerade spelare. Vanligt missförstånd. Beror såklart på prislappen dock.
Precis, vanligt missförstånd men om det är en 26 åring ska han ju gå in och vara en bärande spelare. För dålig koll på honom för att uttala mig.

Fick höra att Odefalk jr valt bort Djurgården på grund av brorsans sejour. Vad hände egentligen med storebror? Något måste ju ha skurit sig? Självbild? Och någon som hört ngt liknande. Inte en säker källa så ta det för vad det är..
Citera
2025-01-22, 19:00
Medlem
QuantumQuills avatar
Hjelmberg säger:

"Vad tänker du om truppen som helhet?
– Vi är lite för många,
- Vi har också en truppkostnad som är lite för hög och det är därför som vissa spelare kommer lämna på ett eller annat sätt innan fönstret stänger.
– Först och främst ska de som finns där bakom och hugger få en chans. Wilson Lindberg Uhrström och Adrian Lahdo spelade igår och i förrgår. Nicolas Ablido och Gent Elezaj är med där hemma. De ska få en möjlighet att visa upp sig och vi vill inte stänga dörrar. "

Jag tvivlar på att vi är särskilt nära någon mittfältare.
Citera
2025-01-22, 19:39
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Hjelmberg säger:

– Vi är lite för många,
- Vi har också en truppkostnad som är lite för hög och det är därför som vissa spelare kommer lämna på ett eller annat sätt innan fönstret stänger.
– Först och främst ska de som finns där bakom och hugger få en chans. Wilson Lindberg Uhrström och Adrian Lahdo spelade igår och i förrgår. Nicolas Ablido och Gent Elezaj är med där hemma. De ska få en möjlighet att visa upp sig och vi vill inte stänga dörrar. "

Se där. Ett inlägg om Hammarby och inte aik.
Det som talar emot det du säger är att vi budade på islänningen och sammankopplas med tre centrala mittfältare. Ablido kommer garanterat att köra HTFF. Kan inte gå emellan.
Citera
2025-01-22, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto
Ja, men då ska det enligt planen vara en "nyckelspelare". Bajen brukar bara spela med tre mittfältare och två av dem är redan klassade som nyckelspelare, så det skulle alltså behöva vara någon, som går före Markus Karlsson - och det är inte lätt...
Citera
2025-01-22, 19:51
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Se där. Ett inlägg om Hammarby och inte aik.
Det finns inget tråkigare att läsa än när typ Djurgårdare diskuterar med Djurgårdare om någon helt ointressant sak som bara berör Djurgårdare. Tror få bryr sig om våra interna angelägenheter.

Föredrar att diskussioner över laggränserna här där det går.

Citat:
Det som talar emot det du säger är att vi budade på islänningen och sammankopplas med tre centrala mittfältare.
Samtidigt så har ju Hjelmberg kört "åh fan" kring alla rykten, så jag ger inte mycket för dem när dom är så okonkreta.
Citera
2025-01-22, 20:56
Medlem
trazkeis avatar
Simon Olsson klar för Elfsborg.

Citat:
Det var ett enkelt val.
Citera
2025-01-22, 21:06
Medlem
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Hjelmberg säger:
– Vi är lite för många,

Det som talar emot det du säger är att vi budade på islänningen och sammankopplas med tre centrala mittfältare.
För att få in EN ja, en DefMitt.

Det är FLERA som Bajen siktar på att få UT. Verkar som att det är tre i A-truppen.
Citera
2025-01-22, 21:20
Medlem
QuantumQuills avatar
Värnamo av alla klubbar värvar Ishaq Abdulrazak från Anderlecht.

Tiderna vi lever i...
Citera
2025-01-22, 21:32
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Bajen intresserat av att värva 26-åriga dansken Röjkjaer från MAIF enligt Expressen.
https://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/hammarbys-toppval-vill-varva-nicklas-rojkjaer/

Nu är jag inte så påläst på just honom, men jag tycker en sån värvning låter lätt tveksam jämfört med övergripande strategin att satsa på unga spelare.
Nja. Tveksam till den värvningen. Har varit grymt bra för Mjällby, hög arbetskapacitet och bra fötter och spelsinne på det. Men tror inte han har något högre i sig. Så om Hammarby vill ha honom som startspelare så är det en övre mittenplats som dom går efter..
Citera
2025-01-22, 21:38
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Nja. Tveksam till den värvningen. Har varit grymt bra för Mjällby, hög arbetskapacitet och bra fötter och spelsinne på det. Men tror inte han har något högre i sig. Så om Hammarby vill ha honom som startspelare så är det en övre mittenplats som dom går efter..

Precis, inte ens vi lägger 8M-9M på en som kommer nöta bänk bakom ett av allsvenskans bästa mittfält.
Citera
2025-01-22, 21:50
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Touré aktuell för Fenerbahce för minst hundra mill enligt Aftonhorans "turkiska källor".
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/73J4wV/avslojar-fenerbahce-lagger-rekordbud-pa-hammarbys-bazoumana-toure

Enligt Sportbladets turkiska källor har Fenerbahce lagt ett första bud på omkring 100 miljoner kronor för Hammarbys ytter.
Bajenmiljoner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in