Citat:
Ursprungligen postat av
Pandalina4
Farid reste på sin brors pass till att börja med. De skulle träffa någon i Tyskland som kunde ordna försöka pass, W skulle få ett.
De tycks inte bliv av vad jag kan läsa mig till. Men det ljugs ohämmat.
Vilka är denna familj, utnyttjat Aki, reser på andras pass, kan ordna falska pass, otrohet, lurar systemet ang vem som är far till yngsta barnet. Lånar pengar, hit och dit.
Inte ens säkert deras riktiga identiteter är de namn de sökt asyl med. Många afghaner som kom som flyktingar har aldrig bott i Afghanistan.
De är födda i Pakistan men har afghanska pass då Pakistan inte tillåter de bli medborgare. Eller har bott i Iran.
Bedragare är dem.
Denna kvinna, tillika W,s mor drar sig inte för att resa på falskt pass, hon som enligt
dottern har arbetat o slitit ensam i Sverige för sina barn skull-hon lånar helt fräckt en annan medelålderskvinnas pass-för att resa.
Så även dera medelålders mamman begår brott.
Man frågar sig-varför?
reser hon på annans pass?
Dottern W, hon förför Ako, och är förslagen nog att luska fram lämpliga hotel, där de två kan träffas.
Hotelvistelsen betals av Ako.
Jag utgår ifrån att W haft vanan att planera möten med hemliga partners
även innan Ako kom in i hennes liv, hon verkar alltför van att fixa dessa hemliga möten.
W,s yngre bröder-har också hunnit visat sina dåliga sidor i Sverige, om dessa två bröder skulle välkomnas i USA vore märkligt.Så förmodligen har dessa två yngre bröder också falska passhandlingar.
W,s systrar -har varit medvetna om W,s o Akos affär,
den ena systern t.o.m inblandad i Akos ekonomi.
Och Ako bekostat o hjälpt systern under vistelsen i Turkiet.
W o hennes syster diskuterat att utnyttja Ako ekonomiskt.
Brodern R- han försöker på något vis, vilja vara rekorderlig,
Men tvekar inte att aktivt hjälpa mördar-paret i deras flykt.
R- Börjar själv fly först till Dubai för att sedan hamna i Mexico..
Farid,s familj-tillhör troligen folkgruppen Tadzjiker, detta kom fram i något av polisförhören.
Men hans hemland är alltså Iran.
Att hans egen bror påstår att Farid skulle rest till Afghanistan stämmer inte.