Citat:
Jag har ingen agenda med hur jag tolkar IM, AD och AB. Jag utgår från det dom säger och pusslar ihop det. För jag vill få fram vad som hände.
Jag har inte uteslutit att det är flera inblandade. Däremot finns inte två gubbar i det de säger, det finns en. Som sagt, finns ingen andra gubbe att ta bort mer än i ditt huvud.
Jag har inte uteslutit att det är flera inblandade. Däremot finns inte två gubbar i det de säger, det finns en. Som sagt, finns ingen andra gubbe att ta bort mer än i ditt huvud.
Det kommer du fram till efter att ha vantolkat Delsborn, vantolkat Björkman och även vantolkat Morelius. Det är en absolut lögn att du skulle vara öppen för flera inblandade, det finns inte ett inlägg från ditt håll som ens antyder det så länge jag har varit här på forumet och kunnat följa vad du skrivit om Palmemordet. Du har en förutfattad mening om att mordet begåtts av en ensam galning och så böjer du alla tolkningar efter det istället för att pröva båda möjligheterna.
När jag började titta på Palmemordet 2017 så utgick jag också från att det var en ensam galning, men såg väldigt snabbt att det i materialet inte fanns någon grund för det. Jag gjorde då noggranna sammanställningar av allt som talade för ett enmansscenario och allt som talade för ett tvåmannascenario, och så jämförde jag dem på sedvanligt vis med "fördelar och nackdelar". Jämförelsen talade då entydigt till förmån för ett tvåmannascenario.
Någon sådan jämförelse har du aldrig utfört, utan du har hela tiden axiomatiskt utgått från att mordet begicks av en ensam galning och drar dig inte för att förvränga och undertrycka vittnesuppgifter i syfte att få det att framstå på det viset. Det är ett i grunden intellektuellt ohederligt förfarande. Jag har försökt att vara både tillmötesgående och hövlig mot dig trots att du i grund och botten är en mörkläggare och lögnare.
Varför du håller på med Palmemordet är oklart, men du är ju långtifrån ensam om att ha den här psykologiska egenheten i form av en besatthet med att "påvisa" någonting som det helt enkelt inte finns någon grund för i materialet. Dessutom är ju Palmemordet totalt ointressant ifall han av en slump blivit offer någon ensam galning. Att ägna så mycket intresse åt att påvisa att någonting är totalt ointressant är ju i sig ett tecken på att någonting inte står rätt till på hjärnkontoret.
Så länge jag trodde att en ensam galning skjutit Palme så struntade jag i mordet, för då är det ju ointressant. Det var först när jag upptäckte att det inte alls framgick av materialet som jag tyckte det blev intressant. Då ville jag ta reda på hur man mörklagt saken, och det problem jag pekat på med dig hör då till det syndromet. Som jag tidigare många gånger sagt så är det "palmeriet" som bär den kanske största skulden till att Palmemordet aldrig klarats upp – i hård konkurrens med Hans Ölvebro och kompani.